Bukefalos 28 år!

Vilket märke???

M

My Beauty

Jag ska köpa nya fram o bakskydd som endast ska användas till tävling.

Vill inte ha några läder skydd...

Funderar på eskadron, flexi då förstås. Vad tycker ni?
Ska man ha då med fråskinn till eller utan?

vilken färg på skydden ska jag ha då?

Har svart häst...
 
Sv: Vilket märke???

Hej!

Visst är fårskinn snyggt men absoplut inget jag skulle köpa..I så fall sådana som du kan ta bort..Och vad jag vet så är väl ludden fast i damasken på eskadronen? Och tänk vad äckligt det blir när det regnar och tävlingn går på grus med mera. Hade satsat på ett par utan ludd i och om du vil ha ludd att du köper sådana som går att ta väck.=)
 
Sv: Vilket märke???

Hej!

Visst är fårskinn snyggt men absoplut inget jag skulle köpa..I så fall sådana som du kan ta bort..Och vad jag vet så är väl ludden fast i damasken på eskadronen? Och tänk vad äckligt det blir när det regnar och tävlingn går på grus med mera. Hade satsat på ett par utan ludd i och om du vil ha ludd att du köper sådana som går att ta väck.=)

ja det får ju vara såna man kan ta bort... men annars är det bara att slänga dom i tvätten...

men det ska vara såna som man kan ta bort ludden på



INga andra som tycker något?
 
Sv: Vilket märke???

Eskadron skydden är min favorit. Färg beror helt på tycker jag. Vad din häst har för färg osv.
Jag har dock alltid haft bruna eller vita skydd på mina, snyggast ;)
 
Sv: Vilket märke???

Eskadron skydden är min favorit. Färg beror helt på tycker jag. Vad din häst har för färg osv.
Jag har dock alltid haft bruna eller vita skydd på mina, snyggast ;)

Svart häst har jag ...

All utrustning är svart... Funderar på gråa skydd lr så får det bli vanliga svart.. vita vill jag inte ha

men tack för tipset
 
Sv: Vilket märke???

Köp i så fall lösa fårskinn att lägga i. Tränar/tävlar du hoppning och det är blött ute suger fårskinnet åt sig vattnet och blir tunga. Inte roligt. Men Eskadron är super!

Till en svart häst funkar klassiker som grått alltid bra! Skitsnyggt.

*Tillägg*
Med gråa skydd kan du ju dessutom ha i princip vilken färg som helst på schabraket.
 
Sv: Vilket märke???

Köp inte Veredus Carbon Gel för det står Marcus Ehning på dem. :eek:
 
Sv: Vilket märke???

Köp i så fall lösa fårskinn att lägga i. Tränar/tävlar du hoppning och det är blött ute suger fårskinnet åt sig vattnet och blir tunga. Inte roligt. Men Eskadron är super!

Till en svart häst funkar klassiker som grått alltid bra! Skitsnyggt.

ja det var smart... ;)

Kanske man ska köpa gråa skydd som du säger...

-----------------------------------



Måste fråga: det finns ju olika modeller på knäppena på eskadronen. Det finns ju dom som har lite hårdare plast på och sen dom vanliga.. vill hadom med plast ... finns dom på alla modelerna?
 
Sv: Vilket märke???

De med hårdare plats på knäpperna, det är väl eskadrons terrängskydd? Är isåfall en egen modell har jag för mig.

Jepp, grått e bäst. Kan du ju ha till vilken häst som helst sen dessutom!
 
Sv: Vilket märke???

De med hårdare plats på knäpperna, det är väl eskadrons terrängskydd? Är isåfall en egen modell har jag för mig.

Jepp, grått e bäst. Kan du ju ha till vilken häst som helst sen dessutom!

Nää det är dom vanliga modellerna ... aja får se om jag hittar såna...


Vad finns det för andra bra skydd... i läder kanske?
 
Sv: Vilket märke???

På läderskyddsmarknaden har jag däremot inget att hämta... :o
 
Sv: Vilket märke???

Har också en pygme häst kring 155 cm...

Jag har ponny på mina Eskadron skydd och Small på mina Veredus carbon gel. Gillar mina Carbon Gel skydd starkt :love:
 
Sv: Vilket märke???

En annan hit är Catago Pro skydden. Snygga, mkt bra kvalité och superbt pris. Bakskydden går dessutom runt hela kotan, skitbra. Kostar endast 500-600 för helt set! :bump:
 
Sv: Vilket märke???

Har också pygméhäst! ^^ Köpt som ponny ( :smirk: ), blev 156 cm. Men han är lika gó för det! :D
 
Sv: Vilket märke???

Har också pygméhäst! ^^ Köpt som ponny ( :smirk: ), blev 156 cm. Men han är lika gó för det! :D

Aouch jobbigt om man köper dem som ponny och förväntar sig att de ska förbli ponny..

Min är dock köpt som storhäst. Underbar är hon :love:
Skulle haft lite ett lite större register bara, har lite taskiga gångarter, men men man kan inte få allt. Inte alls helt utanför tråden..
 
Sv: Vilket märke???

Äsch ^^

Hmm.. var 6,5 då vi köpte honom. Skulle vara 147,5, hade två mätintyg med tre månaders mellanrum. 156 1,5 år senare. Buuuuuuullshit att han var 147,5 då vi köpte han... :angel: Men men. Synd bara, han är verkligen en toppenhäst! Har både fina gångarter och hoppar kanon. Hade lätt kunnat nå eliten som ponny, som storhäst, mera kört tyvär... =/
 
Sv: Vilket märke???

Mmm..lite samma här. 120 går hon, men 130 kommer att bli för mastigt med kombinationerna.

De måste ha mätt ner honom ganska bra som 6 åring då...
 
Sv: Vilket märke???

Mjo... :smirk: Relativt "duktig" hästhandlare dessutom... :smirk: Nåväl, inte mkt att göra åt! Han kommer nog definitivt kunna gå LA dressyr iaf, kanske Medelsvår med mindre ryttare, men det är just storleken som förstör för honom även om han har steget... :( Hoppningen iaf en minst 110, säkerligen 120, med mindre ryttare då kanske. (Är själv 176 så... =P)
 
Sv: Vilket märke???

En annan hit är Catago Pro skydden. Snygga, mkt bra kvalité och superbt pris. Bakskydden går dessutom runt hela kotan, skitbra. Kostar endast 500-600 för helt set! :bump:

dom har jag redan... helt förälskad i dom.. :)
men vill ha ett par nya, då mina rida ut skydd har blivit hagskydd och tävlingskydden får nu bli vardags skydd. alltså catago skydden blir det.


men måste nu fråga en sak till.. funderar på dom höga eskadron skydden bak, http://www.hastshopen.se/default.aspx?main=products/Senskydd.htm&ref=googleEskadron
Kolla under kotskydd
vet någon om dom är bra
 

Liknande trådar

Utrustning Köpte för ett tag sen en begagnad ljusbrun prestige sadel (det var den enda som satt bra på min häst) Gillar inte färgen, vill hellre ha...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: caballus
·
Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: Zevzan
·
Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
736
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 268
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp