Vilket program?

Fd Diabetikern

Trådstartare
Hej.

Ska ta fram ett textiltryck av företaget logga. Så att det kan sys på jackor, shabrak mm Vet någon vilket format det ska vara i ?

... och vektoriserat har .ai eller .eps som filändelse :) Riktigt högupplöst PDF på transparent bakgrund kan fungera också.

Fast är det inte krångligare med storleksändringar då? Iofs bör det väl funka om man håller sig inom ett mindre storleksspann.

Du vill inte veta hur en del av annonserna såg ut när jag var med och gjorde en utställningskatalog :meh: Det "bästa" var nog annonsen i .jpg med en upplösning på typ 127dpi O_o :banghead:

Fast är det inte krångligare med storleksändringar då? Iofs bör det väl funka om man håller sig inom ett mindre storleksspann.

Du vill inte veta hur en del av annonserna såg ut när jag var med och gjorde en utställningskatalog :meh: Det "bästa" var nog annonsen i .jpg med en upplösning på typ 127dpi O_o :banghead:

Tänker du för pdf:en?
Är det en enklare logga borde det inte vara några problem om filen bara är tillräckligt stor, typ 3000px bred och 300dpi :) De flesta av våra kunder får sina loggor i högupplöst PDF nu för tiden, de kan sällan använda de vektoriserade eftersom de inte har rätt program. PDF-loggorna kan de ändra rätt generöst i storlek (främst minska då) utan att tappa allt för mycket kvalité när de lägger dem på bilder och annat :)

Hua :yuck:

Tänker du för pdf:en?
Är det en enklare logga borde det inte vara några problem om filen bara är tillräckligt stor, typ 3000px bred och 300dpi :) De flesta av våra kunder får sina loggor i högupplöst PDF nu för tiden, de kan sällan använda de vektoriserade eftersom de inte har rätt program. PDF-loggorna kan de ändra rätt generöst i storlek (främst minska då) utan att tappa allt för mycket kvalité när de lägger dem på bilder och annat :)

Hua :yuck:

Jo, det var pdf:en jag tänkte på. Samtidigt, det är ju sällan de behövs i gigantisk storlek a la skåpbil.

Jo, det var pdf:en jag tänkte på. Samtidigt, det är ju sällan de behövs i gigantisk storlek a la skåpbil.

Nej, ska man bara göra enklare textiltryck borde det räcka gott med högupplöst pdf :)
Vi levererar skåpbilstryck och även lastbilstryck/vepor i PDF också, men de är ENORMA och är ju måttanpassade så att de inte behöver skalas :D

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
395
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 884
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Datorproblem
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur