vilket skulle ni valt?

Shimzy

Trådstartare
jag har en kille som jag inte tror jag komemr behöva klippa..för han har jätte kort fint päls och svettas nästan inget ..och när han väl gör det så torkar han jätte fort..

så han har fåttt ett vintertäcke emd 300gram å inne ett termo på 250 gr.
men funderar på att köpa ett ulltäcke med å ha som kompliment när det blir riktigt kallt.. så slipper jag köpa mera, tjocka dyra täcken..
är det en bra variant att ha ett ulltäcke? tänkte de kunde funka under både ute å inne?

å så väljer jag mellan de på horze, hööks å börjes för de är i en hyffsad prisklass.. vilket hade ni valt? varför?

eller finns de andra bättre alternativ?

tack på förhand :)

Sv: vilket skulle ni valt?

Hööks ylletäcke är fina men gillar inte hööks grejer speciellt mkt. jag gillar denna från Samson:

2011-SU_1.jpg

450kr från Glada Hästen i Spiltan...

jag känner samma om hööks grejer..men någon gång kan man ju fynda ;)
ser jätte fint ut..men vill nog ha kryssgjordar som håller det på plats när han brallar i hagen..4åring :love:

Jag har skaffat ett parti av dessa, håller täcket på plats ..

Copy%20of%20Belly%

(länk i fall inte bilden funkar senare
http://good4u.e-butik.se/?ref=g4meny)

*damn* så kommer dne ite dit jag villl,men klicka på täcken och sedan tilbehör..

Men om inte annat hade jag nog i så fall tagit ett Horze täcke...

modem..så de tog lite tid å få fram bilderna ;)
sådanan hade jag aldirg sett innan.. verkar ju toppen..!
tror till å med morsan har sådana liknade till lakanen hemma hos sig :)

men vill man ha ett tjockt eller tunnt ulletäcke? för de verka ju finans olika typer.?

Jag tycker att Hööks ulltäcke är jättefint, så jag hade köpt det :D

hur verkar det då? tunt? tjockt? bra kvalite? hur ahr du tänkt å andvända det? tror du på min tanke? haha hundra frågor :D

Dom funkar jätte bra, gillar dom, en bra uppfinning..

*skrattar* jag tycker de påminner om sånna figurer man hängde förut på vaxdukar eller dyl, för att hålla dem på plats.. var likadana klämmor..

Jag hade valt ett kanske lite tjockare då, ullanvönder man bara på vintern, eller?

ylle täcken är kung! både torkar och värmer hästen.. är pållen svettig så slänger jag på honom ylletäcket + hans utetäcke, och släpper ut honom... då är han tror när han kommer in och inte frusen.. men skulle jag släppt ut honom med termo + ute täcke så hade han frusit och fortfarande varit blöt och kall..
har ett hemmasytt och ett annat, men jag vet inte vad det är för märke.. har dock inte kryssgjordar på något av dem så jag ska kika på den där länken du fick, blev nyfiken nu!!

haha, de såg ju ut som ett par hängslen!!
fast det är faktiskt inte så komplicerat att sy på ett par kryssgjordar på ett täcke som är utan, det har jag gjort och även på täcken som kryssgjordarna pajjat på har jag bytt ut och satt dit nya!

hmm låter ju toppen att dem torkar å att de inte blir fukt kvar inne under i täcket.. jag köper nog ett!
men vilket av hööks,börjes eller horze skulle du ha satsat på?

hurtgmartina.. jag tror bara man har de på vintern..de är nog de som är min plan iallfall.. vilket tror du är tjockas av demjag skrev om då? hihi alla mina tusen frågor igen ;)

Horze tror jag är tjockare när dom skriver så där, tunnt och tjockt.

Fast då är klart Hööks snyggare...

Jag har förra modellen av Börjes Ylletäcke och är jättenöjd med det! Har haft det även som svetttäcke, när han kommit in blöt från hagen eller under vintertäcke riktigt kalla dagar.

Jag har ylletäcket från Börjes, det som kostar 288:-
Det är helt okej, absolut värt pengarna, Men hätsen som ska ha det, bör vara ganska kraftig och bred över bogarna, för det är väldigt väl tilltaget där.. om hästen inte är det, kommer det och glida bak där..
så gör det på min häst, o hon är ändå ett kraftigare hbl, som har ganska breda bogar.. annars är det helt ok, med plus för kryssgjordarna samt att det är snyggt!

Här är täcket på min häst:
http://community.webshots.com/photo/498115472/498146804BSimjD

Börjes täcket är Dock ganska tunt i jämförelse med min Golden Stripe filt, den är jättehärlig... köpte den från Horze.. superbra som svettfilt, hästarna torkar hur fort som helst med den på sig!
Så den kan jag verkligen rekommendera!!
Dock så är det ju just Inget täcke, och det är ju det du efterlyser - men kolla efter täcken som är i Riktigt tjock 100% ylle...

Men här min häst i GS filten:
http://community.webshots.com/photo/498115472/498146007lVMjCs

T.ex. så har du ett täcke hos Horze (www.horze.se), som kommer från Finn-tack, kostar 909:- och är med läderremmar. Tycker det ser jättetrevligt ut! finns i många fina färgkombinationer också!
24620_L.jpg

tack för ditt svar..
då är nog inte börjes täcket något för oss.. han är rätt smal fram än så länge..bara 4 år vbl/hbl.. kan ha cob saker över bringan å full på resten av kroppen..så de låter ju inte som något alternativ då..synd för de är snyggt tycker jag :love:
hade nog tänkt mig de för ~400kr på horze finns ju i läckert rött :)
de som du satt in bild på från horze är ur coolt och verkar ju jätte tjockt och gott..men priset stiger ju då..

ingen som har ett sådant horze täcke?

kolla om du kan beställa från mias! de har ju bra ullridtäcken så de borde ha vanliga täcken också...

Täcket överst på sidan såg ut att vara extremt stort i bogen...

finns de typ en mias hemsida?
eller tips på bra återförsäljare?

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 896
Senast: ildiko
·
Utrustning Min helklippta häst börjar anse att det lättare vintertäcket + fleecetäcke är för kallt nu, så jag ska köpa nytt. Jag förstår att ett...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: Bebben
·
Hästvård Behöver någon annans synpunkter. Min häst ska klippas i år dock vet jag inte vilken klippning jag ska göra då och bestämer jag mig för...
Svar
4
· Visningar
971
Senast: Eme_liie
·
C
Hästvård Sitter lite och funderar på vad som är det bästa att göra inför all vinterpäls som kommer. Klippa eller inte klippa. Det är en... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka