Sv: Vilket täcke nu??
Jag har flera täcken som jag tycker är prisvärda:
*Ett Börjes Himalyatäcke, ofodrat regntäcke. Har haft det sedan Jannuari-Februrari.
Det har varit super, men nu sedan jag tvättat det vid ett tillfälle under sommaren verkar impregneringen nästan ha släppt helt och hållet och det har börjat läcka rätt så rejält genom täcket, vilket det aldrig gjorde innan. Trots detta så har jag köpt impregnering och haft på täcket vid 2-3 tillfällen, men nu ger jag nog upp... Hon får ha det som extratäcke och så får jag köpa nytt regntäcke till våren helt enkelt, finns inte mycket annat att göra. Vet inte, kan ju hända att jag fått ett måndags ex. kanske?! För alla andra jag vet, är jättenöjda med sina täcken från Börjes (Himalya). Och jag tycker i alla fall det var värt pengarna innan det vart tvättat... för då regnade det aldrig igenom, det har legat super på hästen (kraftigare hbl, rätt stor över bogen). Kostade trots allt bara 398:-. Går fortfarande att slänga på som extra täcke om det krisar. För jag hade ett ylletäcke under regntäcket när det vart som värst.. och ylletäcket vart bara lite blött, och hästen var helt torr, så det var regntäcket som fick ta smällarna...
Thermo Maste Outdoor (föregående årets modell) med en lös hals till. Fodrat med
220 g tror jag det är!? Det är något (bara ytterst lite), trångt - eller ja, kanske inte trångt... men ja skulle önskat att det skulle vara lite större över bogen för att sitta som gjutet, men det sitter väldigt bra ändå. Verkar vara ett bra täcke! Hon har dock bara haft det i två dagar nu, så det är svårt att säga hur bra det kommer hålla osv.
Sedan så har jag köpt ett tjockt vintertäcke också med 400g foder i från Shires.
Det är med halvhals på. Ser väldigt fint ut och verkar vara ett väldigt bra täcke!!