Vilket täcke skulle ni köpa??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare maisan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 915
M

maisan

Jag behöver ett varmt gosigt täcke som andas o funkar bra som stalltäcke o under utetäcket. Min häst blir lätt stel i musklerna om han blir kall. Alternativen jag funderar på är:
Newmarket rug, ett ulltäcke 100% ull med kryssgjordar, 1599kr.
eller
Back on Track fleecetäcke, oxå med kryssgjordar, 1800kr.

Vilket skulle ni välja?

Sv: Vilket täcke skulle ni köpa??

Fleece- och ulltäcken kan vara jobbigt att ha som stalltäcken då det fastnar grymt mycket spån/hö på dem.

Finns ju stalltäcken i annat material som andas och som är varma!

Håller med, tycker ylle och fleece är dåliga som stalltäcken...

Skulle iafvälja BOT täcket, fleece är lite lättare att tvätta än ylle.

Min häst har ett weatherbeeta stable plus, det är varmt, snyggt och har en mysig fleecekrage. :love:

ja plus att back on track täckena verkligen gör hästarna fina o mjuka i ryggarna!:)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har för mig att det är flera här som har ulltäcken till sina hundar och vill höra mig för hur ni tycker dom är. Jag funderar på att...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
12 450
Senast: Fruentimber
·
Hästvård Usch jag känner mig jättekluven. Jag har en konvalescent som inte får bli kall över ryggen pga skada. Han är oklippt förutom en ruta... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 136
Utrustning Jag funderar på om man skulle ta och köpa ett ylletäcke till hästen, att ha som stalltäcke i senhöst/vinter. Hon kommer även ha det...
Svar
15
· Visningar
3 447
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka