Bukefalos 28 år!

Vill du ha sniglar i frysen?

Andorra

Trådstartare
Fick någon villatidning "Ett hus" och där fanns tips hur man kunde avliva mördarsniglar. Snabbaste sättet var att slå av huvudet med en spade, sen fanns en lindrigare metod.
Man ska stoppa sniglarna i en plastpåse och sedan lägga den i frysen. Då lurar man sniglarna att det är vinter och de går i dvala. Efter två dagar har dom frusit ihjäl.:devil:
Fick lite konstig feeling av detta. Tänk om man stoppar ner dom i frysen och så somnar de inte med en gång utan krälar omkring där...bland maten...urrrrrk.:eek:
Ska jag använda denna metoden måste det nog vara i en tom gammal frys som inte används.

Finns det andra bra tips?
 
Sv: Vill du ha sniglar i frysen?

Jag har diverse roligt i frysen så jag skulle kanske inte bry mig så mycket om just det. Men är det verkligen hundra att dom"går i dvala"? just den här dvalamyten har ju florerat i massa år på diverse djurarter från sköldpaddor till möss. Nuförtiden vet man bättre, dom dvalar inte alls utan det är mycket smärtsamt. Jag hade nog velat att sniglarna dog med det samma
 
Sv: Vill du ha sniglar i frysen?

Tänkte samma sak som dig med levande sniglar bland min vanliga mat, extra frys i garaget för sniglar kanske är något och sedan direkt till komposten
 
Sv: Vill du ha sniglar i frysen?

Jag föredrat nog "spadtricket" då vet man säkert att dom är döda. Nu ber jag en bön att vi inte får hit några men hos svärmor finns dom i mängder.
Jag och barnen gick där förra året och letade sniglar, Edwin 2 år gick först och pekade och sa -Mamma ,titta "aktadej".:D
 
Sv: Vill du ha sniglar i frysen?

Lindrigare för vem :confused:

Salt brukar ju tipsas om men det borde vara en mycket grym död för de små liven :eek: Spade är nog bäst.
 
Sv: Vill du ha sniglar i frysen?

Jag har också haft diverse konstiga saker i frysen. Rådjursskallar, ekorrar, illrar, mård, fåglar osv men de har iaf varit döda när de hamnat i frysen. Levande sniglar känns både grymt och äckligt.
 
Sv: Vill du ha sniglar i frysen?

Den här metoden är nog för dom som lever efter principen "stäng fort och glöm" och "det jag inte ser har jag inte ont av". I och för sig brukar jag göra så med mina skåp men där förvaras bara döda saker som aldrig har levt.
 
Sv: Vill du ha sniglar i frysen?

halshugg och samla ihop i hink... lämna INTE kvar döda sniglar! De äter och frodas på varandras lik... dumt att mata och locka dem till sig;)

Plocka dem kan man göra med grill/stekpincett!

/migo
som tränade på snigelplockning under förra semestern...
 

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 945
Senast: pews1972
·
Hästhantering Detta inlägg hör nog hemma även i ridningsforumet men eftersom det rör även annat så lägger jag det här. Moderator får flytta om det är...
Svar
17
· Visningar
3 671
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 863
Senast: Disen
·
Övr. Djur Var och hämtade en sugga idag. Ingen trevlig syn precis....:cry: . Damen som ägt henne köpte henne som liten på en djurmarknad hon...
Svar
17
· Visningar
2 323
Senast: pokara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp