Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

*kl*

TS!
Jag diskuterade med karln i huset ang ditt problem.
Han föreslog att du skulle föreslå att ni skulle köra doggystyle och så skulle han porrsurfa, med datorn på din rygg.
Ja, jag är helt seriös. Du skulle kunna föreslå det iaf, iom att ni kör "avancerad" sex ibland och du har kollat på porr med han ibland, så skulle det kunna vara en tanke, inte att ni ska göra det varje gång, men att krydda upp det sexet ni har ;)
Han kanske gillar det, och då kanske sexlusten ökar för han.

(Bara en tanke, tänkte att jag skulle skriva det iaf, då förslaget kom från en karl och de flesta som skrivit här har skrivit ur ett kvinligt perspektiv och tankesätt)

Lycka till!
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

:rofl: Det finns ju hundra sätt att knulla och titta på porr samtidigt som är mer praktiska än det där. Och där båda kan se porren.
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Har inte läst alla svar, men det är ju stora diskussioner om porr och hur det påverkar sexlivet, nu på dn.se
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Men varför ens svara om man inte ens kan bemöda sig att läsa tråden? Det är så respektlöst.

Pritte Puff: din kille har aldrig kollat på porr samtidigt som han haft sex va?
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Porrtittande är ju väldigt "enkelt" på så sätt att man bara behöver tänka på sig själv.

Jag äter själv cipralex samt har en p-stav. Rena döden för sexlusten!! När jag då faktiskt blir kåt så blir det porr. Det går snabbt och det är enkelt.

När jag och sambon väl har sex så är det ju jätteskönt och jag undrar varför vi inte gör det oftare. Men jag tar i princip aldrig iniativet till det. Det är jobbigt. Det är varmt. Det är kladdigt :P

Jag tänker dock byta ut cipralexen och skulle nog rekommendera din sambo att ta upp det med sin läkare. Det ÄR ett stort problem och det påverkar er båda.

För min del skulle det inte påverka att jag slutade kolla på porr. I perioder går det veckor utan en orgasm. Det gör varken till eller från när det gäller sexlivet med sambon.
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Förlåt, men om jag skulle balansera en datorskärm på ryggen under akten, med en simultant porrsurfande/påsättande partner bakifrån, så skulle säkert ett problem likt det TS beskriver lösa sig på något sätt. Högst möjligt är att jag skulle kvävas av skratt och så skulle inte olika sexbehov vara ett problem längre, eller ungefär lika troligt är att min egen sexlust skulle gå ner till minus 273, 15 grader för att aldrig kunna avfrostas med den partnern igen.

Typ Ikeamöbeln "Lillgrådis": Datorbord och vagina i en möbel. Skulle inte tro det, nej....!

Men visst, huvudsaken är att det funkar för berörda...! Jag är inte den som är fördomsfull på det sättet. :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Jag ser bara framför mig hur min snubbe, efter att ha sett mig skillat balansera datorn på ryggen, ber mig att balansera den på huvudet nästa gång jag suger av honom. It's a slippery slope, va :D
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Och nästa gång är det kanske inte en laptop, utan en gammal stationär dator som ska bäras upp. Med tillhörande skrivare. Till sist kommer man att se ut som Pluto när han balanserande på ett ben fångat julgransprydnader som Piff och Puff slängt ner från granen. :laugh:
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Trist med alla oseriösa svar måste jag säga, skulle nog få fler seriösa svar med den riktiga användaren men vill inte använda den tyvärr så man får väl stå ut med det...

Dock laptop på ryggen gav ett gott skratt. :rofl: Tror nog inte att det riktigt är så nära lösningen precis...

Problemet förutom sexet är att det blir så "svårt" när jag tar upp saker som inte funkar i förhållandet. Han tar inte upp saker. Alls.

Senaste gången tog jag nu upp detta porrtittande. Han ville inte prata om detta då, utan bad om betänketid för att kunna prata om det.
Det är nu tre dagar sedan, och jag har inte hört något. Det finns dock ursäkter för att inte ta upp det hela. Tror mest att konflikträdsla ligger bakom...?
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Sorry, inte meningen att driva med ditt problem på något sätt - det var det nämnda förslaget som fick mig att "spåra ur" för en stund... och om man har ett "känt" eller "okänt" användarnamn här är i alla fall inte något som påverkar mina svar!

Ska jag dock visa att jag, faktiskt, har en mer seriös sida också, så misstänker jag liksom flera övriga att porrimpotens kan vara en orsak till problemen. Men för att problemen ska kunna lösas måste ni ju vara två om att vilja prata om saken på något sätt.

Jag vet att man inte får länka till andra forum, men det finns diskussioner om sådant som porrimpotens (googla får man väl föreslå i alla fall?) som din partner kanske skulle känna sig mer trygg i till att börja med. Utöver den sidan som du har visat då. Han kanske kan erkänna saken och problemet bättre för sig själv än vad han ger uttryck för till dig, och våga prata om saken under sådana former? Åtminstone i just detta fall. Kanske gör det skillnad om han kan diskutera saken under ett anonymt nick, med andra som upplevt liknande. Inte minst sådana som faktiskt lyckats "tillfriskna" och som insett att det kan finnas många fördelar även för sin egen skull med att lägga ner porrsurfandet för gott. Och genom att börja öppna sig lite där, kanske också få lättare att öppna sig mot dig.

Kan du inte lite försiktigt fösa/locka in honom i någon sådan tråd/diskussion, och bara be honom att bara läsa andras erfarenheter till att börja med? Bara att han fattar att det finns fler i hans situation kan ju få det att kännas lite lättare för honom?
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Har föreslagit flashbacks tråd samt andra fora för slika problem, att han skulle kunna dyfta detta med andra. Det föll inte ut i något dock. Han kollade på ett klipp om porrberonde såvitt jag vet, då jag i princip satte det i händerna på honom, och tyckte att det stämde väl in på honom.

Sen ville han helst inte prata om det mera. Alls. När jag frågar runt det hela får jag undvikande svar. Han ville prova metoden "att inte prata eller tänka på porr alls".

Jag tror att han skulle behöva förankra det bättre hos sig själv om han tog problemet på allvar?

För uppenbarligen fungerar inte metoden så bra, då han kollar porr igen 2 ggr/vecka och vi ligger en gång var 2-3:e vecka.

Om nu detta öht hänger samman med det bristfälliga sexet? Skulle dock vara intressant att ha en porravgiftad karl att utvärdera med tanke på bristen på sex...
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Äsch då. ÄR det nu någon form av missbruk (vilket det förvisso inte måste vara även om vanorna låter lite problematiska), så är det ju ändå så att motivationen måste komma inifrån för att ge ordentliga resultat, vare sig det gäller porr eller alkohol eller vad som helst. Inte lätt att komma vidare på den vägen i nuläget då alltså.

I det första inlägget i den här tråden sägs att han själv sagt att han vill ha sex oftare. Tror du att det verkligen är så, eller något han bara säger för att slippa en jobbig diskussion?

För om det verkligen vore så tycker man att han själv borde kunna identifiera någon form av hinder typ depression/stress/trötthet/fysiska krämpor så att ni tillsammans kunde försöka komma tillrätta med vad det nu är som stör. Och det känns ju också som att det har gjorts tappra försök på den vägen.

Du säger också att han tar inte upp saker alls när det gäller annat i förhållandet, men får du någon respons - om inte i ord, så i handling - på egna synpunkter/önskemål där? Eller är det också att det bara rinner ut i sanden?

I så fall skulle jag nog tycka att någon form av gemensamma terapisamtal vore sista utvägen för att liksom markera att detta funkar inte och att vi måste jobba på saker tillsammans om det ska leda någonstans. För om det dessutom inte "bara" är sexet som han har svårt att prata om när det gäller frågor i förhållandet, så kan det ju kännas helt ohållbart i längden annars?
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Äsch då. ÄR det nu någon form av missbruk (vilket det förvisso inte måste vara även om vanorna låter lite problematiska), så är det ju ändå så att motivationen måste komma inifrån för att ge ordentliga resultat, vare sig det gäller porr eller alkohol eller vad som helst. Inte lätt att komma vidare på den vägen i nuläget då alltså.

I det första inlägget i den här tråden sägs att han själv sagt att han vill ha sex oftare. Tror du att det verkligen är så, eller något han bara säger för att slippa en jobbig diskussion?

Jag vet inte.
Han säger saker ibland som sedan visar sig inte stämma så bra, troligen för att slippa situationen. Så jag vet verkligen inte...
Det finns ju två slags brist på lust; en där man vill ha mer lust och en där man trivs bra som det är. Så detta är ju mycket centralt i problemet.

För om det verkligen vore så tycker man att han själv borde kunna identifiera någon form av hinder typ depression/stress/trötthet/fysiska krämpor så att ni tillsammans kunde försöka komma tillrätta med vad det nu är som stör. Och det känns ju också som att det har gjorts tappra försök på den vägen.

Det känns lite så som att man visst hittar orsaker om man letar, men det kan man ju oftast göra. Orsaker eller ursäkter är frågan....

Du säger också att han tar inte upp saker alls när det gäller annat i förhållandet, men får du någon respons - om inte i ord, så i handling - på egna synpunkter/önskemål där? Eller är det också att det bara rinner ut i sanden?

I så fall skulle jag nog tycka att någon form av gemensamma terapisamtal vore sista utvägen för att liksom markera att detta funkar inte och att vi måste jobba på saker tillsammans om det ska leda någonstans. För om det dessutom inte "bara" är sexet som han har svårt att prata om när det gäller frågor i förhållandet, så kan det ju kännas helt ohållbart i längden annars?

På vissa saker får jag respons. Men en del insatser och ansatser rinner också ut i sanden efter ett tag.

En av de springande punkterna är att vi är olika när problem uppstår. Jag är verbal, otålig, lösningsinriktad och vill prata och lösa saker direkt. Jag kan bli stygg i tonen och hård i orden om jag är irriterad/arg.

Han har svårt att prata om en del saker och hitta orden, är undvikande/konflikträdd, vill ha betänketider, fattar beslut långsamt och tar lätt åt sig och blir nedstämd om man tar upp problem.

Jag har nu inte tagit upp detta mer utan väntar ut hans betänketid som han bad om för några dagar sedan.... :meh:
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

Jaså, din kille skojade bara? Det framgick inte riktigt i och med att du skrev

Han föreslog att du skulle föreslå att ni skulle köra doggystyle och så skulle han porrsurfa, med datorn på din rygg.
Ja, jag är helt seriös.
 
Sv: Vill ej ha sex - men kollar på porr?

;) :p

Insåg efteråt att det nog var lite elakt skrivet på så vis att ironin inte framgick, men jag får skylla på en enorm trötthet
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 893
Senast: Twihard
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 595
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 136
Senast: Pratsch
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 182
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp