Vill ni hjälpa mig att reda ut detta??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fiffilin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 633
F

fiffilin

Om man bara har b körkort så räknas ju vikten på släpet man drar som om det alltid vore maxlastat (är ni med mig)
Men om man har e körkort räknas vikten då på samma sätt eller utgår man från den faktiska vikten.??

Ett ex. Bilen får dra 1460kg på e kort men hästsläpet med maxlast väger 1500kg, får man ändå dra släpet om vi säger att släp + häst väger 1300kg ?? (om man har e kort altså)

Sv: Vill ni hjälpa mig att reda ut detta??

Tack! Vi var inte överrens här hemma om hur det var men då hade jag rätt som tur var (i detta fall iaf;))

Sv: Vill ni hjälpa mig att reda ut detta??

Bra sida ska visa maken den när han kommer hem.
Tack

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 566
Utrustning Hej! Jag har en fråga angående max släpvagnsvikt. Jag har en bil som får väger 2000kg. Max släpvagnsvikt är 1500kg. Jag har utökat... 2
Svar
36
· Visningar
3 679
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Tips på en "liten" stor bil som inte drar hejdlösa mängder bensin? Funderar på en ny bil då jag tycker att min v70 är för stor, dyr och... 2
Svar
36
· Visningar
3 844
Senast: Ace
·
Utrustning Har en ifor williams med max last 1610kg och tjänstevikt 970kg. Bilen har en max släpvagns vikt på 1775kg. dvs även med BE så får jag...
Svar
13
· Visningar
1 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka