Vill prova på, vet ngn vart?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare EricaLundqvist
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 941
E

EricaLundqvist

Hej jag bor i skåne och har en Angloarab... Jag skulle gjärna villja prova på dehär med galopp med henne... vart kan man hitta tävlingar för så kallat nybörjare ... och är de ngn som har några bra tipps till mej som hade tänkt prova på? :bow:

Sv: Vill prova på, vet ngn vart?

Vi har här i malmö på jägersro ta kontakt med allan jack han kan säkert fixa ngt! Fast i försig är det mest Ponny galopp men det borde finnas ngt har jag för mig.. Allan Jack finns att no via jägersro tror jag

Det är lite svårt att hitta lopp för “nybörjare”. Det händer att de har ridhäst-lopp och de är väl kanske vad man kallar ”nybörjare” kanske... Men du kan prova på under så kallade ”prova på kurser” på Strömsholm och du kan åka på ridhästträningar.

www.unggalopp.nu kan du hitta olika former av kursutbud och bra länkar. Annars så kan du som sagt kontakta Allan Jack i Malmö för info om ”ridhästträning” kolla in jägersro galopps hemsida så finns det kanske info där...

Prova att vänd dig till Point-to-point föreningen i Skåne. De anordnar ridhästlöpningar men oftast över häckar. Det finns säkert någon länk på www.hindersport.se eller ta kontakt med Anders Herlin.

Senast ändrad av en moderator:

Du kan ju alltid gå med i ungjägersro.. som dom andra pratat om är det Allan Jack som håller i det tror jag.. en jag känner gick där.. vill okså börja har då ingen häst..

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 687
Senast: Otherside
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 759
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka