vilse i sadelvärlden =)

Zaida

Trådstartare
hejsan!

jag är vilse i sadel-världen ska köpa ny sadel till min maxade c-pony......

jag hoppar rider dressyr och markarbete så jag har siktat in mig på en allround sadel. jag har tänkt att lägga max 3000.

har ni några bra sadlar att rekommendera?????

det är svårt just för det är klart att det är bättre att köpa en dyr begagnad sadel än en på börjes för 798 som e stenhård.

så idag gick jag till en sadelmakare här i stan (växjö) och fick med mig en allround sadel av märket kingston. jag ska prova den, men hon ville ha 1800 för den och är inte det lite mkt???? den är i hyffsat skick, men det syns att den är begagnad......

vad ska jag ta mig till???

Sv: vilse i sadelvärlden =)

jag ska till börjes typ om en vecka har ni ngn sadel att rekommendera därifrån kanske.....jag kan juh köpa den på avbetalning.....

nej nej nej, inte kingston!!! Värre sadel hittar du knapt, den är ren skit! :crazy:

Köp hellre en gammal märkessadel! Det är superviktigt att sadeln är av bra kvalite och att den verkligen passar hästen, annars kan hästen bli förstört och dessutom få mkt ont i ryggen!

TACK =)

vilken tur att jag har dig....=)

vad tycker du att jag ska satsa på för märke????
om jag kna tänka mig att betala 3000...vad får jag för det???
det är svårt när man aldrig köpt sadel jag vet juh inte om jag blir lurad.
jag vill gärna ha en ganska mjuk sadel kan vara allround mot dressyr.....(för det går väl att hoppa i en sån med???? jag hopptränar varannan vecka annars är det mkt markarbete och dressyr som gäller)

hjälp mig! :)

Nej det är inte så lätt det här med sadlar. :)

Jag tycker du ska kolla på Wintec och Griffin, det är syntetsadlar. Men dom är bra, du får mkt sadel för lite pengar!

Annars så kan du hitta lite äldre begagnade sadlar till det priset, tex Stubben. Jag gissar att du ska ha en 16" sadel eftersom det är en ponny, och ponnysar brukar vara breda över ryggen så leta efter en sadel med bred bom. Kolla annonsmarknaden här, länken hittar du till vänster, Hästannonser. Bläddra igenom eller sök tex efter Wintec. :)

Liknande trådar

Utrustning Vet att det någonstans funnits en tråd med folk som har små ponnyer (kat A-B) som lagt upp kort och tipsat om utrustning och sånt...
Svar
19
· Visningar
4 004
Senast: Barrel
·
Utrustning jag är på jakt efter en sadel som passar rak rygg, och då menar jag spikrak! jag har väldigt många olika hästar hemma, och det är för...
Svar
7
· Visningar
1 887
Senast: caballus
·
Utrustning Ska köpa ny sadel till min fjordvalack och funderar på de olika alternativ som finns. Har varit inne på att åka till en ridsportsbutik...
Svar
11
· Visningar
2 032
Senast: Minstral
·
H
Hoppning Hejsan! Jag letar en ny sadel till min C-ponny. Hon är smal över ryggen, smäcker. Jag är ute efter en sadel med bra stöd som för...
Svar
8
· Visningar
2 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka