Sv: Vilsen..

Sedan kan tilläggas att hästens naturliga föda (gräs) har en ts på 20 %, d v s mycket blött. Hästen är alltså gjord för att processa 80 % vatten i sin mat.
 
Sv: Vilsen..

har funderat på att skicka foderanalys på hösilaget, men har henne uppstallad på ridskola och dem sköter ditkörning av bal osv. Så jag vet inte vart höet är slaget - med andra ord om det inte kommer vara olika värden beroende på vilken bal det är..

Står man på ridskola är det väl inte mer än rätt att ridskolan står för analyskostnaderna? Det tycker jag ingår i servicen när man köper hö av dem. Jag hade pratat med stallchefen och frågat om det inte finns någon. Oftast brukar man ju be bonden om en analys innan man köper in höet.

Troligen är det lågt värde av protein i fodret. Fodra upp med lusern eller Hippo Groow Alfa/Krafft Groov.
 
Sv: Vilsen..

Fortsättning...
Och om analysen som bonden gjort är för kor kan man räkna om den så att den stämmer för häst :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 427
Senast: Shixle
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 282
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 826
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 340
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundhantering
  • Resultat på HD-röntgen
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp