Vinbergssnäckor!

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Nelly_Muffin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 6 957
Sv: Vinbergssnäckor!

Nej, de äter inget som syns, de skrapar bort alger från mina kalkstenshällar o alger ifrån växthusglasen.

Jomen de äter ju gladeligen upp halva köksträdgården om de får? Det blir rätt tydliga hål i bladen när de suttit och ätit, har man otur äter de så mycket att det knappt blir något kvar. Vinbergssnäckorna i vår trädgård äter definitivt inte bara alger.

Sv: Vinbergssnäckor!

Konstigt, jag har aldrig haft de så-däremot har andra sniglar ätit av ex salladsbladen, små med skal och särskilt små utan skal och nu då mördarsniglarna. Men mina vinbergare skaver alger.

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Valmet
·
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 192
Senast: hastflicka
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 385
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?