Sv: Vinter 09-10 mammor
Hur gamla är ni andra här förresten?
Sonen blir 2 år nu i oktober, sen fyller maken 24 år i november, jag fyller 24 år i december så kommer lillplutt där i början av januari.
Varför sprida ut födelsedagarna
Igår tillbringade jag 6 timmar på förlossningen!
Red ju som sagt i förrgår, fick sammandragningar som jag alltid får så fort jag gör något annat än typ sitta blickstilla.
De höll i sig ett tag, magen kändes mer öm än vanligt.
Det gick inte över, hade j*vliga sammandragningar söndag morgon när jag tog ut hästarna, skippade att rida då.
Åkte hem och slappa hela dagen och for till jobbet.
Då blev jag orolig då magen fortfarande var hård och regält öm. Ringde förlossningen som ville ha in mig på koll. Så de var bara att stämpla in sjuk på jobbet och sen ta tåget tillbaka till Uppsala.
Vi blev inskrivna och en sköteska tog blodtrycket, sen kom tv-kändis Inge-gerd och kollade på magen. Nu kändes den helt normalt men det gjorde ont när hon klämde på den och hon förklarade att har livmodern jobbat hårt så blir det så.
Sen skulle hon lyssna på hjärtat men hittade inget hjärtljud för bebis vägra ligga stilla så hon fick hämta UL-maskinen, jag kände ju henne sparka hela tiden och magen guppade fram å tillbaka så orolig blev man ju inte.
Sen en lång väntan på läkaren.
Snackar lite och sen gör hon ett UL och jag ser direkt något vid moderkakan och läkaren oxå som trycker på larmet så kommer en läkare till in och kollar.
Moderkakan sitter i bakvägg längst med högersidan och på slutet viker den sig fram mot magen, där jag är som mest öm och har varit länge. De kollade genom hela livmodern och hittade inga blödningar och det var normalt flöde överallt så skuggan som låg där bakom livmodern är muskelvävnad tydligen.
Sen gjordes ett VUL av livmodertappen som var helt opåverkad.
Jag har ju redan lämnat ett urinprov så de slapp jag göra, tyvärr var inte odlingen klar, läkaren tog oxå prov på flytningarna som skickades till odling.
Sen fick vi slå oss ner i soffan och glo på TV. Helt otroligt så väl isolerade förlossningsrummen är!! Såg 3 st nyfödda bebisar

Och några mammor som skrek att de skulle dö, ena trodde jag skulle föda i korridoren när hon kom in!
Fick inga fler sammandragningar på kvällen och var bara öm, så till slut fick vi åka hem vid 21 tiden. Då hade vi vart på förlossningen längre tid är när jag födde Rasmus
Fick springförbud på Ultuna idag men min underbara fodervärd tar emot hästen ändå

Måste bli omplacerad på jobbet och går inte det blir jag sjukskriven.
Och det var lugnt att flyga på torsdag *phu* mina föräldrar som redan är nere på kreta satt med hjärtat i halsgropen hela kvällen igår.