Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

japp, gräs och bäbis blir monster, syns ju klart och tydligt!
kollade din träningsfilm från igår åxå! :bump:
sorry, kan inte låta bli..... :D

vet ni, jag funderar på om jag har fått diskbråck.
kul!
ja är så trött på detta, så det är inte sant.
måste söka hjälp till veckan, när andreas är hemma. är inte jättesugen på att ha med Matilda till vårdcentralen och bli sittande i väntrum i flera timmar.....

Jag tycker definitivt du ska gå till doktorn, det är sjukt jobbigt att ha ont i ryggen. Speciellt om man har en bärnödig bebis. Lycka till!

Åh jag vill också filma när jag hoppar, ska se om jag lyckas få med ägaren nästa gång och lämna mina barn hemma.

Chlo:
har du åxå råkat glömma de extra 15 kilona? blir lika förvånad varje gånga jag provar gamla kläder "vaddå lagt på mig? nej, dom har hängt i krympgarderoben....." :D

Nej, dessvärre har jag inte glömt mina extrakilo. Jag blir påmind så fort jag tittar ner på degmagen och för att inte tala om när jag råkar synas på kort. Shit, ser jag ut sådär tänker jag då. Får se när jag tar mig i kragen och börjar träna lite istället för att sitta här och gnälla. ;)

Vindvissla: Tack för erbjudandet om att skicka hit en klänning, men jag tycker du ser smärtare ut än jag...

I vilket fall som helst hittade jag en klänning häromdan. Det blev en vanlig sommarklänning med smala axelband. Hrm... har köpt en vanlig bh till den, hoppas det går med mina läckande bröst (Alicia ska va hos farmor o farfar). Till det blir det en sån där lite kortare "kofta". Det ska bli 30 grader på lördag så jag lär nog svettas ihjäl! Jag ser väl inte precis ut som en fotomodell i kläderna (mer som en gravid kossa :o), men det var nog det mest okej jag kunde hitta på kort tid. Som tur väl är är det ju inte mig man ska kolla på utan brudparet!

Jerseyko: Härlig film på Tilde! Alicia gillar inte att ligga på magen men det blir i alla fall längre och längre stunder. Fast lägger man henne på rygg snurrar hon runt till mage och sen gnäller hon efter en liten stund.

åh sean banan da man:love:

Vad kul att få filmat när ni rider jerseyko, här hemma kan man inte ens få ett kort på när vi skrittar runt Dan tycker inte de e så kul att fota direkt..
och helt ärligt.. alltså han är jätteduktig på mycket men inte att fota!:p
Jag är eg ganska intresserad av fotografering (och ändå äger jag ingen bra kamera men det får införskaffas när jag vunnit mina 50 mille på V75), men alltså .. magbilderna slapp han fota rätt kvickt eftersom det oftast var 90% vägg och så kanske en bit av magen längst upp i hörnet:eek:

Likadant när han ska fota Moa. Han skulle ta häromdagen när hon stod själv, och det var vi införstådda med båda två att det skulle vara att hon stod upp som var grejen.. jo då är det väl bra om faktiskt benen kommer med på korten och inte är avhuggna i midjehöjd:rofl:'

Jag har ca 8 kilo som jag vill gå ner. Bebisvikten (12kg) var borta efter tre veckor, men allt jag samlat på mig innan är kvar:angel: Jag tänker likadant som dig chlo, när jag ser mig på kort. "shit ser jag ut så.. jag måste börja träna! Nästa vecka... "

Men jag har faktiskt börjat träna nu, varit ute o joggat 3 eller 4 gånger, och i förrgår styrketräning. 2*10 av situps, armhäv (på KNÄ! ), tåhäv, "bengungbräda", och.. shit.. utfallssteg. Jag kan fortfarande knappt idag gå efter dom jävlarna, och när jag var igång med innebandyn kunde jag lätt göra 4*15 utan att känna nåt så kroppen är nog inte riktigt som den var :angel:
Men jag försöker klä mig sportigt och snyggt när jag är ute, för är jag inte bäst ska jag fasen vara snyggast!

magbilderna slapp han fota rätt kvickt eftersom det oftast var 90% vägg och så kanske en bit av magen längst upp i hörnet

haha, det minns ja från magtråden. :D

min duktiga lilla tjej stä'llde sig precis på alla 4 i några sekunder. :D

sorry, kan inte låta bli.

Jag tänkte faktisk skriva roooompan först :angel:

Chlo skrev:
Härlig film på Tilde! Alicia gillar inte att ligga på magen men det blir i alla fall längre och längre stunder. Fast lägger man henne på rygg snurrar hon runt till mage och sen gnäller hon efter en liten stund.

Det blev lugnare när hon kom på att hon kan snurra runt runt runt. Men nu försöker hon ta sig upp på alla 4 och då blir hon riktigt förbannad för det inte går som hon vill!

comfort skrev:
Vad kul att få filmat när ni rider jerseyko, här hemma kan man inte ens få ett kort på när vi skrittar runt Dan tycker inte de e så kul att fota direkt..
En stalltjej filmade oss, Tilde var med pappa på 35 års kalas och var tvärförbannad, så jag fick parkera bil+släp hemma efter träningen och lugna ner henne. Då sa maken: Det där är inte mitt barn, och svärmor: Det är inte mitt barnbarn!
Hon hade som sagt skrikit hysteriskt och vägrat allt de erbjöd, sen tog jag henne, och hon lugna ner sig, titta på pappa och farmor och skrattade! Jäklarns unge :mad:

Imorgon åker faktiskt maken med på hästtävling! Han går upp (och sparkar upp mig) kl 4 imorgon bitti och kör sen till tävlingen så jag får sova i bilen :D Och på tävlingen kommer han såklart fota och filma.

I förrgår när jag red på fältet tog han över 400 bilder :eek:
100706-001.jpg

Nu är han påväg hem efter han var och hälsat på sin pappa. Urs vad jag blir förbannad på honom. Han kommer aldrig och hälsar på, att han inte hälsar på mig skiter jag i, men hans 2 söner och hans barnbarn? :mad: Ringer nån gång ibland. Men det är så vidrigt att maken och hans bror får ringa och fråga om dom kan komma och hälsa på honom :( Vi snackar inga avstånd som hindrar, de tar knappt 30 min att åka.

Appropå mage...

Behold, da Twättbräda is almost back! (Eller, jag tycker allt att man kan ana den bakom den lilla magen).

DSC01300.jpg

Liten bula på magen kvar bara. Och några kg. Men... jag ser ut som ett åkerspöke, tappar hår, har risigt hår, är finnig, luktar illa, har hängröv, rider illa, hittar inga sadlar som passar mig, är dum nog att sätta på mig fel trosor och få ännu mer sår i framstjärten=pillförbud en vecka till, har dumma djur som klöser ner kompisens sprillans nya dressyrsadel, jag är fattig... skrev jag att jag är ful också? Nähä, då gör jag det, Jag är fanimej FUUUUUUUUUUUUL. Å rätt korkad.

Så, som ni förstår så hoppar jag jämfota av glädje för att jag åtminstone har en tvättbräda på återgång.

Å så har jag ju världens knubbigaste och gosigaste unge som spyr ner allt jag har o äger.:love:

Förbannat trist med en sådan svärfar. Hur var hans uppväxt tro...:cool:

Ha det så kul på tävlingen. Kl 4 tänker jag ligga o snarka i min säng jag. Om inte Vickis får för sig att vakna.

Förresten, Vickis är livrädd för min hårfön. Jag kan inte föna håret när han är i närheten. Fick sätta på ZZ Top så han hade musik som bröt av ljudet så jag kunde fixa håret. Behöver ju fixa till mig ibland, är trött på åkerspökelooken.

Vindvissla: Du är jättefin i håret på bilden. Jag ska inte skrika om du klipper dig så.

Vår_Vinter: Jättefin badrock! Jag har köpt mönster så vi får se om jag gör några brallor till Norpungen. Det är ju så himla kul att sy.

Hm, jag hade gärna haft en sån där mage. Jag ser fortfarande 6 månader gravid ut.

Här kommer en bild på håret som det ser ut nu, självtorkat.

och en på finaste snuttgodiset

Alltså, jag skulle nästan dö för att få ditt hår. Det är underbart! Du kan väl toppa det lite bara? Eller skicka allt till mig?;)

Jag var väldigt tunnhårig innan jag blev gravid, det blev inte bättre efter amningen kan jag säga.:D

Vilken söt liten uppnäsa Isifisi har.:love:

hehe ja jag gillar det också - men det är skitjobbigt att ha en svettig bebis hängande i det. dessutom är det bara så fint när det är nytvättat och hur ofta har man tid med det? men ok, vi byter. jag får din mage så får du mitt hår :D

men visst hade det vart fint två dm kortare också?

Ja, vi kan gärna byta. Att ha ett fjunigt töntigt skabbigt hår går ju liksom inte att göra något åt. Peruk kanske?

åkerspöke?
ja mä.......
31292780.jpg

ja menar, hjälp.....
va har ja pillrat i mig för piller egentligen? och borde jag ÖHT ta hand om ett barn, med tanke på hur way-out-there ja ser ut?
när ja ser sånadär bilder, så förstår ja varför jag inte fick nått ragg på krogen i lördags (nej, jag har inte riktigt kommit över det än....) :p

men ingenting som inte ett glas vin kan fixa:
31292682.jpg

:D

men med tanke på vilken underbar avkomma jag har, så kan jag ju inte vara helt körd uteseendemässigt, om än lite sliten och i behov av renovering.
31292708.jpg

å kolla detta:
31292695.jpg

inte länge kvar innan det kryps nu. :D

vindvissla:
ditt hår är ju :love: men jag kan förstå om det tar tid och är jobbigt... har en kompis med exakt samma hår, fast rakt och hon klagar ständigt över hur tungt det är och hur jobbigt det är att torka det!

Ja en normal dag tar det säkert 4 timmar att självtorka om det inte blåser mycket. Det betyder att det är näst intill omöjligt att duscha på kvällen för man vaknar med blött hår och fönen väcker barnet. Dessutom är det sjukt varmt, som en yllemössa med fleecefoder ungefär.

Cilla det ser ut som om du måste öva på din fjortispose, testa pluta lite mer och ta kortet lite mer uppifrån ;) Sötnosmatilda har fattat grejjen, snart kryper hon iväg!

Haha jag såg just en bild framför dig där du går ut i stormen , klamrar dig fast i en telefonstolpe och *torkar håret barnvänligt*:D

Ang fjortisstyle cilla, glöm inte idominen på läpparna! och att suuuuuga in kinderna!

Hahahaha, du ser faktiskt ut som din dotters storasyster. Ta till dig råden du fått och lägg ut bilden på snyggast.se eller nåt så ska du se att du får ragg.:D

Själv så får jag köra med löshår, smink och en vanlig hederlig solbränna.

Däremot har jag en ganska stilig sambo. Tycker jag själv i alla fall.

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
993
Senast: Blyger
·
R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 112
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
1 089
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
401
· Visningar
9 243
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka