Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag blir mest förvånad över att så små barn har hals. ibland kan man skymta en sådan på herr "Trent-Eskil" här...:cool:

Fick åter höra idag att han är stor som en 6-7 månaders baby.

här är det full fart med hästar o jack..hittade en rolig bild tagen för några veckor sedan.. jack leker fågel?;)
jack22.jpg

Oj vad han är lik min Herman :eek: Hittar ingen bra bild att jämföra med, men bjuder på denna, från när vi badade ihop här om dagen!

DSCN2525.jpg

jo halsarna kan man skymta ibland... o ibland är det hakor i plural form.:o

oj...vad väger din kille nu då?

Och jag suckade idag när jag tog på en ny pyjamas i storlek 6-9 månader. Den såg så lång ut i affären att jag trodde den skulle passa men hade han inte haft blöja på sig hade han haft en kula på var sida stackarn.

Är det nån annan än jag (som ammar) som är sjukt hungrig? Jag sitter här och vet inte vad jag ska göra, jag har ett enormt matbehov! Vi åt middag för fyra timmar sen, hemmagjord pyttipanna med mycket grönsaker. Nu känner jag för att koka pasta med ärtor och äta.... och jag har precis ätit ett vispat ägg med havregryn och socker haha. Ärligt, jag kommer se ut som Jabba the Hut innan jag har ammat klart.

Och jag suckade idag när jag tog på en ny pyjamas i storlek 6-9 månader. Den såg så lång ut i affären att jag trodde den skulle passa men hade han inte haft blöja på sig hade han haft en kula på var sida stackarn.
Vilken taskig mamma han har ;) Men storlekarn är så olika. Tilde har några bodysar i 56 hon fortfarande kan ha. Köpte 2 supersöta pyamasar från HM i 68 och de sitter lika som bodyn i 56:confused:

Är det nån annan än jag (som ammar) som är sjukt hungrig? Jag sitter här och vet inte vad jag ska göra, jag har ett enormt matbehov! Vi åt middag för fyra timmar sen, hemmagjord pyttipanna med mycket grönsaker. Nu känner jag för att koka pasta med ärtor och äta.... och jag har precis ätit ett vispat ägg med havregryn och socker haha. Ärligt, jag kommer se ut som Jabba the Hut innan jag har ammat klart.
Jag äter oxå typ jämt men verkar förbränna miljoner kcal om dagen eller nått. Och hur bra går de att småäta (jag vill ju ha onyttigt :angel: ) med en sjukskriven halt make som absolut inte ska småäta, han är överviktig och kan inte röra på sig.

Så jag gör en skål med frukt och russin åt honom så smyger jag ut i köket och öppnar mina hemliga chokladgömmor :angel:
Tur han inte kan ta sig ut och in i bilen och hitta alla godispapper och cola flaskor :angel:

Förresten så börjar Tilde får sovrutiner nu, hon är helt synkad med Rasmus (utom idag då han skulle se hela göta kanal innan han somna, var ju båtar!!) så hon börjar gnälla vid 19:30-20:00 då är det pyamasen som ska på, sen ligger hon och småäter och snuttar på mig i ca 30 min och sover sen som en klubbad säl. Lägger ner henne i vaggan och gungar henne en stund och 9/10 ggr jag kommer tillbaka har Rasmus somnat i soffan.

Senast ändrad:

Jabban the Hut vet jag inte vem det är men hungrig är jag. Och framförallt dagar efter att jag även tränat! Det jag kommer ha svårt att sluta med efter amningen är alla små goda mellanmål jag äter.

Ikväll var det extremt med E. Han ammade och ammade men bara skrek och var missnöjd. En stund senare åt han 1,6 dl ersättning.....

Hm denna pyjamasen var i storlek 74... Jag får alltså köpa en ny, i storlek 9-12 månader. Vad är det för monster jag föder fram? :D

Sen jag skrev sist har jag ätit tre tomater med en halv burk keso och en skål äggröra till. Och druckit en halvliter vatten.

Haha det var ju ett bra tips, att gömma det goda för sambon. Jag har tyvärr inga gömmor för jag har tömt dem allihop! Min sambo är inte ett dugg intresserad av sötsaker, sån lyx! Det är jag och Sam som är kakmonstrena i det här huset. Idag tutade jag i honom att glassen gått och lagt sig, vi lyssnade med örat mot frysen och så snarkade jag haha, jag är råa mamman :D

Jag har en godispåse i tvättstugan :rofl:

När jag åker bil och prasslar med något, kan vara att jag tar upp mobilen eller nått. Sträcker Rasmus ut sin hand och frågar: "Choklad??"
Så nu har jag lärt mig att prata massor och öppna hela chokladkakan på en gång när de är dags och skicka åt honom en banan :angel:

Jag har ätit morotskaka som jag bakade idag :d en 200g mörk chokladkaka, ½ liter vatten, 2 dl läsk och några vindruvor :d

Här kör vi oxå med att "det" har gått och lagt sig, Pippi har gått och lagt sig, Apan äter mat, Pippi borstar tänderna, mackan sover ;)

Haha mackan sover. Jag gör likadant, häller ut m&m kulorna på sätet så det inte hörs. Annars säger Sam - Some, some! (vad det än är). Idag har jag inte krängt så mycket än så länge, 3 tallrikar flingor bara. Men nu är det snart dags för lunch....

Håller med om att vi är dåliga på att skriva här. Men vi har väl fullt upp + att det inte händer så jättemycket. Dagarna är liksom relativt lika...

Igår blev Alicia 3 månader och i natt har hon sovit sin första hela natt. Hon vaknade inte förrän 6.10. Vilken lyx!!!! William sov sin första hela natt när han fick eget rum vid 1,5 års ålder.

Tarantino: Han är alltid lika söt din lilla Jack!

Black darling: Herman är också en liten goding!

Angående storlekssnacket tycker jag Alicia växer som gräs! Jag har plockat bort 56 och har köpt 62 nu, men jag tycker endel bodysar är lite utdragna i halsen = något för små. Så det kanske är dags för 68... På onsdag är det vägning och mätning igen. Jag är nästan övertygad om att hon är över 62 cm lång. Jag vägde henne hemma för några dagar sen och då vägde hon 6400g, så hon är en liten tungviktare.

Senast ändrad:

Bidrar lite för att hålla liv i tråden!! E har äntligen börjat dra ut lite på tiden mellan amningarna på dagen-även om han är vaken. 3h funkar bra mitt på dagen nu, kortast tid mellan vill han ha på förmiddagen.

Idag har tom jag tittat på hästar! Kompisen hade tävlingsdebut på sin pålle, det var roligt att se men jag är glad att det inte var jag som skulle tävla. Har inte riktigt nerver till det, även om jag tävlat en hel del.

Och Tilde åt upp en hel smakportion gröt till kvällsmat idag :bump: Men hon snackar så mkt att allt rinner ju ut, och när hon är superglad blåser hon bubblor, gissa hur det ser ut när hela munnen är full med gröt ;)

Imorgon ska vi till bvc. Hon blev 4 månader idag :love:

Hihi Fisak är likadan, hellycklig. Jag ska försöka filma någon gång när jag matar honom, han klamrar sig fast vid skeden med både armar och ben, typ som en katt som har attackerat en mus, och drar in skeden i munnen. Har aldrig sett på maken då Sam var mjölkmonstret nummer ett och fortfarande tittar på mina tits med längtan i blicken och säger njölk! Han åt knappt någon riktig mat eller flaska förrän han var över ett år! Denna skrutten verkar gilla käk. Skönt, för jag har bara en månad kvar av min mammaledighet!

Om jag inte hade gillat mitt jobb hade jag nog sagt upp mig och gått på a-kassa ett tag, men nu gillar jag faktiskt det jag gör och kommer börja jobba typ två timmar om dagen tre dagar i veckan, sen får vi se hur det går. Jag har tur som kan göra helt fritt, och jag kan även jobba hemifrån om jag vill det. Jag tänkte göra lite både och, det är skönt att komma hemifrån en stund också.

uh, ja är frtfarande sååå avis på ditt jobb!!!!

den lediga tid ja haft sista tiden har gått åt till att göra detta, och nu vet ja inte riktigt vad ja ska ta mig till....? :confused:
göra en till kanske...
i chockrosa krulligt teddy. ;)

Matilda har börjart få riktig välling på kvällen nu ch sov ända till 20 i 5 i morse!!! :eek:
ja vakna vid 3 ändå och var vaken och undra på vad i hela friden jag ska göra nu...... :cool:

kommer ni ihåg våra vänner, vars lilla dotter bröt benet?
ett par vänner till oss har en dotter på ca 3 månader. tidigt på måndag morgon skulle pappan mata henne och av någon anledning skvatt dottern till när hon åt och han tappade taget om henne.
av ren reflex sträckte han sig efter henne och fick tag på henne, men råkade få ett lite olyckligt grepp och hörde ett knäck när lårbenet bröts av.
nu ligger hon i vagga på sjukhus å ska så göra i 4 veckor innan de kan åka hem igen.

nu har det hänt igen.
hon trasslade in benet i spjälsängen, ovanför skyddet och bröt benet på två ställen. :crazy:
hon går med gips och ska göra det i två veckor och sen ska dom träffa ortoped för attutreda benskörhet.

stackars, stackars människor säger ja bara........ :(

Nämen vad säger du, har hon brytit benet igen! Stackars liten! Jag förstår att de misstänker benskörhet, för det låter ju verkligen inte normalt. Usch, vad jobbigt för föräldrarna...

Vad duktig du är förresten på att sy! Och framförallt kreativt att göra en egen sadel! Här har jag två ridbara hästar nu och rider inte på nån... Jag var tvungen att byta ut ponnyn mot en stor pga fång och det blev ett varmblod som sällskap till mitt halvblod. Herregud, snacka om skillnad på häst! Min stora jätte som jag tyckt har sett långbent och tanig ut ser hur grov ut som helst bredvid varmblodet som är otroligt finlämmad och "smäcker" i mina ögon eftersom jag bara haft grova halvblod innan.

I natt var förresten andra natten i rad som Alicia sov hela natten! Däremot kom William in till oss redan vid 1-tiden och låg och sparkade på mig resten av natten. Aldrig får man vara nöjd (fast det var inte så farligt om jag ska vara ärlig).

Nehe, nu får jag sluta skriva för nu ska A och jag på vår första föräldraträff (eller familjeträff, för hela familjen var välkommen)

Då skiljer det precis en månad mellan våra för E var 3 månader igår. Precis alla påpekar att han ser äldre ut.

vindvissla: Är maken hemma med barnen då när du jobbar? Och sen jobbar han på kvällen, eller hur gör ni *Nyfiken i en strut...*

cilla: Läskigt med brutna ben, men det måste ju vara någonting som är fel! Är det nära vänner till er?

Var ute och sprang igår och i vanlig ordning är jag hungrig idag, dagen efter träning.

hmmppppppffffff!
Här har vi haft vår bästa natt på flera veckor, hon åt 4 gånger mellan 23 (då hon somnade:crazy:) och 05 (dags att gå upp tyckte hon).

Och hon är 6 ½ månad:eek:

Cilla: var det ok att ni började med välling redan? när jag nämnde det på BVC när hon var runt ... öh.. 5 månader höll de på att gå i taket och typ skällde på mig för det var viktigt att de inte åt det innan 6 mån för ämnen bla bla bla.. men det beror kanske på vem man frågar i vanlig ordning:(

God nattvällningen är skitvidrig tycker hon iaf, blandar 50/50 godnatt/sempers havrevälling, då går det ner.

Välling är ju samma "skit" som gröt, så ger man det ena kan man lika gärna ge det andra. Förutom att flaska kan påverka amningen för endel, förstås. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Blyger
·
R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 119
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
1 092
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 358
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka