Bukefalos 28 år!

Vinterbröllopp och körning

skogstomten

Trådstartare
Hur gör man bäst för att få ekipaget snyggt?
Självklart rent och "tränat". Men mer då? man kan ju inte precis plocka blommor och pynta med :p
Har ni några idéer?
 
Fårskinn borde väl passa. Silverband och sånt där grönt på vagnen...heter det järnek? Finns det i Sverige?
 
Enris, ljuslyktor och röda band. fårskinn och
glöm inte varmvattensflaskor. Går att göra i
värsta fall av petflaskor i strumpor.
 
Jag tycker inte att man behöver pynta så himla mycket. Däremot tänka på detaljer. Slädtäcke (heter det så, det där virkade täcket som hästen har på sig när man kör släde?) ser man sällan nu för tiden, men det kan vara detaljen som gör DET. Se till att det finns pälsar och fällar för brudparet att bädda ner sig i. Och så vagnslyktor elelr facklor förstås.
 
Tjocka girlanger (hur 17 stavas det??) av granris med band i vitt och silver. *drömmer*
Inte glitter, det blir för luciabetonat ;).
 
Och så vagnslyktor elelr facklor förstås

Så vacker är det med facklor, men ganska förödande vad gäller brudklänningen. Sitter de inte inbäddade ordentligt med fällar eller kläder och det blåser lite glöd så... :(

Vet att de hänt förr. Det är tråkigt!

Tycker inte man ska smycka vagnen för mycket! Det är ju brudens dag och det är väl de nygifta som ska skimmra.

Det räcker gott med fina fällar, lyktor eller säkra facklor och så gärna järnek. Som svea sa är det även vacker med "slädtäcke"
 
Hästarna lindade med röda lindor som matchar släden och filtarna i vagnen. (hästarna är nästan svarta så rött är snyggt) Sen bjällerkransar(vi har tyvär ingen men två skogslockor får duga)
 
Fast våra är ju "gula", men jag kan tänka mig att rött är fint på svarta hästar. Men annars känns det lite väl juligt och vi ska ju inte tomta precis :D
 
Försäkring har han redan så det är lugnt. Vi har ju kört lite annat tidigare och ja sånt känns som en viktig bit i det hela. Tycker inte att det var glädje dödande, vi hade ju kunnat missa det också ;)
 
Det gillade jag, inte för mycket, hua, ska ju inte se ut som julpyntade mojänger :p
Pälsar och fällar finns men ska väl fåp sig en rengörings omgång :D
Blev intresserad av det där med virkade täcket, har sett bild på det någonstans det vet jag, men kommer inte ihåg exakt.
Vet du vart man kan hitta sådant? eller blir det til att tillverka själv?
Blev jätte nyfiken, det kändes så rätt. :)
 
Såg ett bröloppsekipage förra vintern och det var bland det vackraste jag har sett i hela mitt liv! Vagnen var dekorerad med vita rosor, glitter, granris och en massa lyktor. Hästarna, som var skimlar, hade röda rosor i manen och silverband på selarna... oj oj oj.. blir fortfarande helt tagen av bara tanken!

MVH/ Zanna :rofl:
 

Liknande trådar

Dressyr Fast jag har svårt att tro att man inte kan få tillräckligt flashiga rörelser för att behålla intresset och samtidigt träna och rida...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 362
Senast: Jeps
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 159
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag har skitsvårt få in rutiner, jag har vissa saker jag gör samma varje dag men det har tagit en livstid få till dom :cool::p På jobbet...
Svar
0
· Visningar
327
Senast: cewe
·
Körning Har en minishettis som är positiv och framåt och rolig att göra saker med. Hon är generellt orädd, utom vid körning och det kommer bil...
Svar
0
· Visningar
930
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp