Vinterföräldrar 22/23

Jag har varit på tidigt UL för en knapp vecka sedan, valt att inte göra ett helt KUB. Allt såg bra ut och bebis levde rövare, nu får vi vänta till RUL 5e augusti.
Jag är vansinnigt trött, omänskligt trött 😩 men försöker få vardagen att gå runt ändå. Har åtminstone semester just nu. Min arbetsplats vet om att jag är gravid, berättade för någon vecka sedan innan jag gick på semester då kulan inte kommer att gå att dölja när jag kommer tillbaka.
Är nu vecka 13+4.
 
Jag har varit på tidigt UL för en knapp vecka sedan, valt att inte göra ett helt KUB. Allt såg bra ut och bebis levde rövare, nu får vi vänta till RUL 5e augusti.
Jag är vansinnigt trött, omänskligt trött 😩 men försöker få vardagen att gå runt ändå. Har åtminstone semester just nu. Min arbetsplats vet om att jag är gravid, berättade för någon vecka sedan innan jag gick på semester då kulan inte kommer att gå att dölja när jag kommer tillbaka.
Är nu vecka 13+4.

Jag har också varit väldigt trött, somnar på bussen hem från jobb varje dag och i soffan framför tvn typ halv nio på kvällen.

Jag har problem att dölja min mage nu. Men jobbar å andra sidan med manliga kollegor, de lägger inte märke till så mycket (eller så vågar de inte säga nåt). :p

14+2 idag och tycker kanske att illamåendet på kvällarna inte är riktigt lika illa som det varit. Dock inte borta. Är det fler än jag som har konstig smak i munnen också? Jag har problem att äta vissa grejer, som filmjölk som jag brukar älska.
 
Jag har också varit väldigt trött, somnar på bussen hem från jobb varje dag och i soffan framför tvn typ halv nio på kvällen.

Jag har problem att dölja min mage nu. Men jobbar å andra sidan med manliga kollegor, de lägger inte märke till så mycket (eller så vågar de inte säga nåt). :p

14+2 idag och tycker kanske att illamåendet på kvällarna inte är riktigt lika illa som det varit. Dock inte borta. Är det fler än jag som har konstig smak i munnen också? Jag har problem att äta vissa grejer, som filmjölk som jag brukar älska.
Inget illamående eller avsmak denna gången men däremot konstant törstig typ. Vilket resulterar i konstant spring på toa då min bäcken botten fortfarande är svag från förra förlossningen 🤣
 
Trötthet och illamående har tagit skruv här också tyvärr. Var bortresta över midsommarhelgen och jag fick köra hela vägen (4h) dit för att hålla illamåendet i schack, medan maken satt bak i bilen med dottern och matade mig med chips... :rolleyes: Hem gick lite bättre, då somnade jag i baksätet istället. Var tack och lov ganska lindrigt när vi var borta, men kusinen som är höggravid klarade helt klart av det hela snyggare än vad jag gjorde :o

Sen har det verkligen varit ett par helt vidriga dagar i värmen och jag har mått illa konstant. Kan inte minnas att det varit riktigt såhär illa vid tidigare graviditeter, men nu med lite svalare väder verkar det tack och lov lätta lite, igår kunde jag springa en kort sväng och förmiddagen nu på jobbet har gått helt okej till skillnad från tidigare i veckan när det mest handlat om att överleva morgonen.

Går på semester nästa vecka och hoppas kunna skriva in mig hos BM och göra ett ultraljud under semestern, men har de semesterstängt (det hade de denna vecka när jag faktiskt försökte ringa till slut) bokar jag ett privat så att jag åtminstone får se att det finns något därinne.
 
Trötthet och illamående har tagit skruv här också tyvärr. Var bortresta över midsommarhelgen och jag fick köra hela vägen (4h) dit för att hålla illamåendet i schack, medan maken satt bak i bilen med dottern och matade mig med chips... :rolleyes: Hem gick lite bättre, då somnade jag i baksätet istället. Var tack och lov ganska lindrigt när vi var borta, men kusinen som är höggravid klarade helt klart av det hela snyggare än vad jag gjorde :o

Sen har det verkligen varit ett par helt vidriga dagar i värmen och jag har mått illa konstant. Kan inte minnas att det varit riktigt såhär illa vid tidigare graviditeter, men nu med lite svalare väder verkar det tack och lov lätta lite, igår kunde jag springa en kort sväng och förmiddagen nu på jobbet har gått helt okej till skillnad från tidigare i veckan när det mest handlat om att överleva morgonen.

Går på semester nästa vecka och hoppas kunna skriva in mig hos BM och göra ett ultraljud under semestern, men har de semesterstängt (det hade de denna vecka när jag faktiskt försökte ringa till slut) bokar jag ett privat så att jag åtminstone får se att det finns något därinne.

Usch, det är verkligen inget vidare att må illa... Själv klarar jag mig finfint på morgonen och dagen, men börjar må illa samtidigt som magen börjar kännas spänd och uppblåst på eftermiddag och kväll. Blir trött av illamåendet också, det enda som hjälper är att sova...

Hoppas du får tid till ett ul, trots sommar. Det är ju klart mer värt att må illa om man vet att allt annat är bra.
 
Efter att ha gjort KUB där allt såg bra ut så vågar jag kanske visa mig i den här tråden och hoppas på att kunna stanna kvar. Efter 9 ivf-behandlingar och 8 insättningar så blev jag helt otippat spontant gravid under vår väntan på äggdonation. Svårt att tro att det faktiskt händer och kommer gå vägen, men man måste ju få vara lite glad också och inte bara gå runt och oroa sig.

Så, v 14+1 idag och nästa ul om fem veckor. Känns jättelångt borta...
Åh 😍 vilken lycka. Stort grattis till er
 
Hoppas du får tid till ett ul, trots sommar. Det är ju klart mer värt att må illa om man vet att allt annat är bra.
Skrev in mig igår och fick tid för ultraljud om drygt två veckor :up: Och blodprov och ytterligare besök redan nästa vecka, så nu hoppas jag verkligen att det finns något där när vi kollar, och att det i så fall ser bra ut såklart. :nailbiting:

Skönt i alla fall att slippa betala för ett privat UL och att hinna göra det under semestern!
 
Kommit till den bittra insikten om att jag får välja mellan att vara:
1. Pigg och förstoppad.
2. Trött och ha en normalfungerande mage/tarm.
Har inte fått reda på mina provsvar angående järn än, men tycker att jag blir piggare av järntillskott, magen däremot är inte så imponerad.

På måndag är det dags för det där vecka 12 ultraljudet. Hoppas på bra besked.
 
Kommit till den bittra insikten om att jag får välja mellan att vara:
1. Pigg och förstoppad.
2. Trött och ha en normalfungerande mage/tarm.
Har inte fått reda på mina provsvar angående järn än, men tycker att jag blir piggare av järntillskott, magen däremot är inte så imponerad.

På måndag är det dags för det där vecka 12 ultraljudet. Hoppas på bra besked.
Jag har haft en liknande situation, men det verkar att - så att säga - ha lossnat lite. Min mage sade i och för sig upp sig med graviditet som enda ursäkt och det blev ju inte direkt bättre när jag började äta järn men efter just för tillfället verkar den ha kommit i i någon slags regelbundenhet igen. Det kanske kan tänkas att det går lite upp och ned?
 
Kommit till den bittra insikten om att jag får välja mellan att vara:
1. Pigg och förstoppad.
2. Trött och ha en normalfungerande mage/tarm.
Har inte fått reda på mina provsvar angående järn än, men tycker att jag blir piggare av järntillskott, magen däremot är inte så imponerad.

På måndag är det dags för det där vecka 12 ultraljudet. Hoppas på bra besked.

Har du provat olika järntillskott? Efter många år som blodgivare tycker jag att det är stor skillnad mellan sorter. En kompis som är ssk gav mig dessutom en sort i kapslar som ska vara extra skonsam nu, siderAL forte, jag har inte så mycket besvär av vanliga så kan inte direkt utvärdera skillnaden, men hon som har svårt för järn höjde dem till skyarna!

Håller tummarna för att det ser fint ut på måndag :heart
 
Har du provat olika järntillskott? Efter många år som blodgivare tycker jag att det är stor skillnad mellan sorter. En kompis som är ssk gav mig dessutom en sort i kapslar som ska vara extra skonsam nu, siderAL forte, jag har inte så mycket besvär av vanliga så kan inte direkt utvärdera skillnaden, men hon som har svårt för järn höjde dem till skyarna!

Håller tummarna för att det ser fint ut på måndag :heart
Kan bara hålla med om Sideral, jag fick inga biverkningar av den alls. Dyr men var för mig värd det under graviditet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 460
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 475
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 252
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 884
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp