Vinterföräldrar 22/23

Kommit till den bittra insikten om att jag får välja mellan att vara:
1. Pigg och förstoppad.
2. Trött och ha en normalfungerande mage/tarm.
Har inte fått reda på mina provsvar angående järn än, men tycker att jag blir piggare av järntillskott, magen däremot är inte så imponerad.

På måndag är det dags för det där vecka 12 ultraljudet. Hoppas på bra besked.

Håller tummarna för er på måndag!
 
Alltså, jag hatar att handla kläder i vanliga fall, men gravidkläder är ju ännu värre. Finns inte en enda butik (av de stora kedjorna i alla fall) på köpcentrat i närheten som har gravidkläder i butik. Finns endast online. Jag som har svårt att hitta bra passform på byxor i vanliga fall hade ju velat kunna prova kläderna innan köp, men det verkar stört omöjligt...:banghead:
 
Alltså, jag hatar att handla kläder i vanliga fall, men gravidkläder är ju ännu värre. Finns inte en enda butik (av de stora kedjorna i alla fall) på köpcentrat i närheten som har gravidkläder i butik. Finns endast online. Jag som har svårt att hitta bra passform på byxor i vanliga fall hade ju velat kunna prova kläderna innan köp, men det verkar stört omöjligt...:banghead:
Hoppar in från hösttråden och bara vill hålla med!!! Jag har i och för sig en galleria i närheten där H&M har ett litet utbud i butik men annars är det helt omöjligt! Orkar inte hålla på och beställa och skicka tillbaka hela tiden heller, för storlekarna har inte varit helt lätt att hitta rätt i... Men jag frågade på både Kappahl och Lindex om de hade fått in några returer i butiken och lyckades på så sätt hitta både klänningar och byxor en gång. Hade väl mest tur att det råkade vara i min storlek men ett tips i alla fall. Mina bästa byxor är från Kappahl!
 
Hoppar in från hösttråden och bara vill hålla med!!! Jag har i och för sig en galleria i närheten där H&M har ett litet utbud i butik men annars är det helt omöjligt! Orkar inte hålla på och beställa och skicka tillbaka hela tiden heller, för storlekarna har inte varit helt lätt att hitta rätt i... Men jag frågade på både Kappahl och Lindex om de hade fått in några returer i butiken och lyckades på så sätt hitta både klänningar och byxor en gång. Hade väl mest tur att det råkade vara i min storlek men ett tips i alla fall. Mina bästa byxor är från Kappahl!

Tack för tipset! Jag ska genast fråga butikerna på mitt köpcentra ifall de har nåt liggandes i kulisserna...
 
Usch,måste skriva av mig lite :crazy:. Dags för v12 UL idag, strax. På sjukhuset där jag jobbar (inget jättestort ställe)... Är livrädd för att träffa någon jag känner och mycket nervös för vad vi ska få se/inte se. Har så blandade känslor inför allt, varit ledsen och nedstämd i flera veckor nu känns det som, allt är helt upp och ned. Jag känner mig väldigt otacksam och det stör mig! Får se om det lättar efter idag.

Hoppas att det går bra för er andra :heart
 
Usch,måste skriva av mig lite :crazy:. Dags för v12 UL idag, strax. På sjukhuset där jag jobbar (inget jättestort ställe)... Är livrädd för att träffa någon jag känner och mycket nervös för vad vi ska få se/inte se. Har så blandade känslor inför allt, varit ledsen och nedstämd i flera veckor nu känns det som, allt är helt upp och ned. Jag känner mig väldigt otacksam och det stör mig! Får se om det lättar efter idag.

Hoppas att det går bra för er andra :heart
Håller alla tummar och tår för att allt gick bra idag ♥️
 
Den lilla extremsportaren är kvar! En livlig liten rackare som inte alls ville ligga stilla igår. Det såg bra ut så nu vågar vi berätta för de närmaste vilket verkar göra susen för mitt mående märkligt nog. Vågar mig på listan nu då. :o

December
24 - Ingela_S, 41 år, första barnet
28 - Waco, 31 år, andra barnet
30 - Våfflan 41 år, första barnet


Januari
21- Nordthor, 36 år, första barnet

 Februari

1 - Pratsch 34 år, andra barnet
 
IMG_20220726_074519985.jpg

Det är faktiskt någonting därinne?! :eek::laugh:

Känns lite mer verkligt nu när jag fått se det :heart

Allt såg så bra ut som det kan såhär tidigt, eventuellt att den är några dagar eller någon vecka yngre än beräknat, vilket i så fall inte är så förvånande.
 
December
24 - Ingela_S, 41 år, första barnet
28 - Waco, 31 år, andra barnet
30 - Våfflan 41 år, första barnet

Januari
21- Nordthor, 36 år, första barnet

Februari
1 - Pratsch 34 år, andra barnet
8 - nejlica 31 år, andra barnet


Lägger också till mig på listan, med det väldigt ungefärliga nya datumet :)
 
Då var det dags att skriva in sig här :o:love: Efter fem år av ofrivillig barnlöshet var det något som tog sig till slut! Hur det gick till är oklart men jag har PCO och "av- och på-hypotyreos", så det kan helt enkelt vara att kroppen tyckte det var dags nu.

December
21 - GardenAngel, 31, första barnet.
24 - Ingela_S, 41 år, första barnet
28 - Waco, 31 år, andra barnet
30 - Våfflan 41 år, första barnet

Januari
21- Nordthor, 36 år, första barnet

Februari
1 - Pratsch 34 år, andra barnet
8 - nejlica 31 år, andra barnet
 
Då var det dags att skriva in sig här :o:love: Efter fem år av ofrivillig barnlöshet var det något som tog sig till slut! Hur det gick till är oklart men jag har PCO och "av- och på-hypotyreos", så det kan helt enkelt vara att kroppen tyckte det var dags nu.

Vad roligt - grattis! Vi väntade också drygt fem år för att få ett plus. Högst oklart varför det ville sig nu helt plötsligt. Det kanske bara är ett bra år för oss som väntat helt enkelt. :D
 
Grattis @nejlica och @GardenAngel!

Nästa vecka är det dags för RUL! Längtar så!
Just nu känns det som om denna höst kommer bli otroligt lång... Jag är så vansinnigt trött! Ingen ork till något, vill mest ligga i soffan och käka praliner 🙈. Redan en del besvär med bäckensmärta, dock mildare än förra gången tackolov. Kämpar med att fixa på gården, sköta stallet, ta hand om trotsig 2,5 åring och går upp på heltidsarbete nästa vecka från 75%. Har dessutom en ny häst sedan två månader tillbaka som jag så gärna vill rida massor - men inte orkar... Och hon behöver verkligen mycket motion. Eftersom jag är kräsen och hon inte helt okomplicerad även om hon är snäll så har jag inte hunnit med att introducera någon extra pilot än heller.
Just nu känns det som lite mycket 🤪

Bebis mår nog dock bra, jag har känt sprattel tydligt varje dag sedan en dryg vecka tillbaka. Så ut kommer nog en liten kampsportare.

Hur har ni andra det, hur.mår ni?
 
Lägger till mig också! Gjort KUB precis och allt så jättebra ut, så vågar lägga till mig i listan nu! Kul med flera "äldre" har känt mig lite ensam i det!

December
21 - GardenAngel, 31, första barnet.
24 - Ingela_S, 41 år, första barnet
28 - Waco, 31 år, andra barnet
30 - Våfflan 41 år, första barnet

Januari
21- Nordthor, 36 år, första barnet

Februari
1 - Pratsch 34 år, andra barnet
6 - Johanna1988, 40 år, första barnet
8 - nejlica 31 år, andra barnet
 
Lägger till mig också! Gjort KUB precis och allt så jättebra ut, så vågar lägga till mig i listan nu! Kul med flera "äldre" har känt mig lite ensam i det!

December
21 - GardenAngel, 31, första barnet.
24 - Ingela_S, 41 år, första barnet
28 - Waco, 31 år, andra barnet
30 - Våfflan 41 år, första barnet

Januari
21- Nordthor, 36 år, första barnet

Februari
1 - Pratsch 34 år, andra barnet
6 - Johanna1988, 40 år, första barnet
8 - nejlica 31 år, andra barnet

Kul med fler och vad skönt att allt såg bra ut!

Jag trodde att jag skulle vara helt ensam i min ålder, men nu är vi ju tre stycken nästan lika gamla. Skönt att veta att man inte är ensam.😀
 
Grattis @nejlica och @GardenAngel!

Nästa vecka är det dags för RUL! Längtar så!
Just nu känns det som om denna höst kommer bli otroligt lång... Jag är så vansinnigt trött! Ingen ork till något, vill mest ligga i soffan och käka praliner 🙈. Redan en del besvär med bäckensmärta, dock mildare än förra gången tackolov. Kämpar med att fixa på gården, sköta stallet, ta hand om trotsig 2,5 åring och går upp på heltidsarbete nästa vecka från 75%. Har dessutom en ny häst sedan två månader tillbaka som jag så gärna vill rida massor - men inte orkar... Och hon behöver verkligen mycket motion. Eftersom jag är kräsen och hon inte helt okomplicerad även om hon är snäll så har jag inte hunnit med att introducera någon extra pilot än heller.
Just nu känns det som lite mycket 🤪

Bebis mår nog dock bra, jag har känt sprattel tydligt varje dag sedan en dryg vecka tillbaka. Så ut kommer nog en liten kampsportare.

Hur har ni andra det, hur.mår ni?

Vi har också RUL nästa vecka, på tisdag.

Jag vet inte om jag är gnällig men jag tycker hela gravidgrejen är otroligt överreklamerad 😅 har mått dåligt mest hela tiden i över fyra månader..fram till typ vecka 16 kände jag mig sjuk i princip hela tiden, sådär som när man börjar känna sig riktigt förkyld + illamående. Har kvar det till viss del nu också, speciellt om mitt blodsocker sjunker. Har även fått meralgia Parethestica (googlediagnos men den är klockren) vilket gör att mitt vänstra lår domnar och bränner på utsidan när jag ligger ner..
I övrigt mår jag hyfsat just nu. Har haft mensvärkliknande molvärk i mage och ben sista veckan men hoppas att det är normalt, ska fråga om det på RUL.
 
Jaha, då var det dags att börja grubbla igen. Var hos BM igår som indikerade att jag borde omplaceras runt v. 20 (och jag är inte alls med på noterna). Känner själv att jag vill jobba så länge jag bara kan (orkar), framför allt då jag mår så mycket bättre psykiskt av den dagliga aktivitet och stimulans som jobbet erbjuder. I slutändan måste det rimligen vara mitt eget beslut hur länge jag vill jobba (tycker jag). Måste verkligen få tummarna loss och berätta för chefen så att vi kan lägga upp en plan. Innan dess kommer jag dock gå runt och fundera på vad som kommer att hända, och det är inte så kul.
 
Jag hade sett fram emot KUB men på grund av att det är sommar och semestrar så blir vi inte erbjudna att gör den utan får vänta till RUL.
Såg inte detta förrän nu, men... det tycker jag låter bedrövligt. Det är ju inget man vill göra för skojs skull, och om tillgängligheten skall bero på årstid så är det ju riktigt dåligt imo. Hänvisades ni inte utomläns?
 
Såg inte detta förrän nu, men... det tycker jag låter bedrövligt. Det är ju inget man vill göra för skojs skull, och om tillgängligheten skall bero på årstid så är det ju riktigt dåligt imo. Hänvisades ni inte utomläns?

På förra mötet med bm så visade det sig att vi fick åka till Västerås om vi ville. Det förstod jag inte första gången vi pratade med henne. Men det är över 2 h i bil för oss att köra dit, enkel resa, så vi valde att avstå. Vi har ju vår 2 åring också och även om farmor alltid ställer upp så märks det att det blir jobbigt för henne längre stunder. Det känns tråkigt men jag tänker att risken ändå är liten.
 

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 002
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 868
Senast: Heulwen
·
Övr. Barn För en tid sedan ( i juni tror jag det var) hade sambon och jag oskyddat sex. (dumt jag vet. Påpeka inte det tack) tog ett dagen efter...
Svar
15
· Visningar
4 280
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på vad ni anser. Min cykel är på 28 dagar, men kan variera från 28-30 dagar. Men 10 av 12 gånger så är den på 28...
Svar
19
· Visningar
2 889
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp