Nu vart jag nyfiken! Vilken Teutonia har ni köpt? Berätta gärna vad du tycker on den, funderar nämligen på att köpa en![]()
Ingen aning vad vi köpt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu vart jag nyfiken! Vilken Teutonia har ni köpt? Berätta gärna vad du tycker on den, funderar nämligen på att köpa en![]()
Ingen aning vad vi köptslängde ut en fråga på facebook om nån av mina vänner visste im nån vagn som var till salu, tog 5 minuter så hade vi köpt min kusins vagn
vet inte om den är från äldsta som är 6år eller yngsta som är 2.5år, brun o beige är den iaf.
De ska jag. Tänk om jag gillar den mer än bugaboon, blir jobbigt o byta plats på domMäh![]()
Du får iaf väldigt gärna skriva ett par rader om vad du tycker när du testat den!
![]()
Gud vad skönt! Jag hoppas att det håller i sig! Det är ju super för relationen mellan barn och pappa ocksåI helgen fick jag sova!
Nu, efter mycket gräl och tjafs har poletten trillat ner hos min sambo.
Så en hel natt där han skötte matning, gullande och blöjbyten...
Tur att jag är så envis, har inte vikt mig en millimeter utan fått honom att förstå det ohållbara i situationen. Tror han snabbt insåg fördelarna, då jag även fick åka ensam till stallet och kom hem som ett solsken.
Jag har alltid varit den glada drivkraften medan han bidrar med stabil eftertänksamhet, så vi båda behöver mig lite glad och taggad för att vardagen ska fungera. Var hos helsesyster på BVC igår och hon sa rakt ut att hon inte förstod hur jag orkat med, först den långa förlossningen, sedan handikappad av ischias med totalt ansvar för hund, bebis och halva hästen (har ju en underbar medryttare).
Btw, igår fick jag till och med maten lagad åt mig!![]()
Gud vad skönt! Jag hoppas att det håller i sig! Det är ju super för relationen mellan barn och pappa också![]()
I helgen fick jag sova!
Tur att jag är så envis, har inte vikt mig en millimeter utan fått honom att förstå det ohållbara i situationen. Tror han snabbt insåg fördelarna, då jag även fick åka ensam till stallet och kom hem som ett solsken.
Jag har alltid varit den glada drivkraften medan han bidrar med stabil eftertänksamhet, så vi båda behöver mig lite glad och taggad för att vardagen ska fungera. Var hos helsesyster på BVC igår och hon sa rakt ut att hon inte förstod hur jag orkat med, först den långa förlossningen, sedan handikappad av ischias med totalt ansvar för hund, bebis och halva hästen (har ju en underbar medryttare).
Har ni någon form av bebis apotek hemma? Vi har inte köpt något alls och nu när jag själv tydligen åkt på nån skitförkylning(7h på akuten en lördag är troligen boven, A va hemma med pappa) så kan de ju va bra att förbereda om lillan skulle åka på det också. Vad behöver vi?
Har ni någon form av bebis apotek hemma? Vi har inte köpt något alls och nu när jag själv tydligen åkt på nån skitförkylning(7h på akuten en lördag är troligen boven, A va hemma med pappa) så kan de ju va bra att förbereda om lillan skulle åka på det också. Vad behöver vi?
Vi gick och panikhandlade när hela familjen var förkylda första gången. Insåg att vi hade ingenting alls. Snorsugen är bra men absolut bäst är att skölja rent näsan med koksalt så snoret landar i halsen i stället. Det är ingen trevlig upplevelse men det hjälper under längre tid än exempelvis sugen upplevde jag.Har ni någon form av bebis apotek hemma? Vi har inte köpt något alls och nu när jag själv tydligen åkt på nån skitförkylning(7h på akuten en lördag är troligen boven, A va hemma med pappa) så kan de ju va bra att förbereda om lillan skulle åka på det också. Vad behöver vi?
Först och främst har jag fnissat åt "sir crankalot" hela dagen! Extremt bra namn när de är så där klängiga!Åh vad skönt!!
Jag har kört med två hårda bud gentemot min man:
"Anknytning kommer inte via blodet, utan via kontakt och umgänge. Varsågod att umgås!"
"Visst! Så länge du känner att du VARJE DAG har varit precis den föräldern som du vill vara åt ditt barn."
Det har gett rätt bra effekt.
Plus att jag hotade med att dra till Halland i några veckor. (Vilket jag också hade gjort om det inte blev bättring.)
Vad skönt att det lättat för er! Jag har tänkt på er!I helgen fick jag sova!
Först och främst har jag fnissat åt "sir crankalot" hela dagen! Extremt bra namn när de är så där klängiga!
Men du, det andra budordet, det om att man varit den förälder man vill vara. Jag som är ett perfektionistiskt kontrollfreak får lite prestationsångest av ett sånt "bud". Jag förstår tanken i det hela men jag är verkligen inte den föräldern jag skulle vilja vara för mina barn varje dag. Långt ifrån! Jag varken orkar, hinner eller har råd.
Jag går nog mer under orden "jag gör mitt absolut bästa".
Mvh Miks
Och det kan jag absolut relatera till! Tyvärr!Hehe, jag förstår det. Jag har formulerat det så för att han behövde skärpa till sig och jag höll på att bli galen på honom.![]()
@Blueberry @Miks m.fl. som haft "problem" med sina partners under småbarnstiden, vad har problemen bestått i? Anledningen till att jag frågar är att som bekant ska min karl vara föräldraledig från start och jag vill inte gärna gå i samma fälla som många karlar verkar ramla i, vad nu den fällan egentligen består av?
Kort sagt, hur ska jag göra (eller inte göra) för att min karl inte ska hamna i den positionen att han ondgör sig över mig när bäbisen väl kommer?Jag tänker ju naturligtvis att vi helt enkelt ska hjälpas åt och att vi avlastar varandra (jag ska ju inte heltidsarbeta på traditionellt vis) och att båda ska få sömn och egentid, men jag skulle tro att alla blivande föräldrar tänker precis så och ändå verkar det ju bli tok för väldigt många.
@Blueberry @Miks m.fl. som haft "problem" med sina partners under småbarnstiden, vad har problemen bestått i? Anledningen till att jag frågar är att som bekant ska min karl vara föräldraledig från start och jag vill inte gärna gå i samma fälla som många karlar verkar ramla i, vad nu den fällan egentligen består av?
Kort sagt, hur ska jag göra (eller inte göra) för att min karl inte ska hamna i den positionen att han ondgör sig över mig när bäbisen väl kommer?Jag tänker ju naturligtvis att vi helt enkelt ska hjälpas åt och att vi avlastar varandra (jag ska ju inte heltidsarbeta på traditionellt vis) och att båda ska få sömn och egentid, men jag skulle tro att alla blivande föräldrar tänker precis så och ändå verkar det ju bli tok för väldigt många.