Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Kan en sängorm vara till någon hjälp? Då blir det i alla fall inte en hård sänggavel som hon slår huvudet i.

John gör likadant, ålar upp och stångar gaveln på spjälsängen. Han har också både satt sig och ställt sig upp i sömnen, det är som att kroppen lever ett eget liv.

Han har numera två kuddar: en som han sover på och en som står mot spjälorna vid huvudgaveln. I stället för spjälskydd har jag använt täcken som jag har knött in mellan spjälorna (de täcker alltså hela vägen upp) - annars hade han bara klättrat.

Har funderat på att rulla ihop en filt el liknande att ha längst, blir svårt att ha nått som går upp då vi har en säng med hel huvud/fotända dvs inga spjälor.
Sambon va och köpte en sovpåse idag, om det inte löser problemet så blir hon iaf inte kall, nu ligger hon ju inte under täcket hela natten och engelska hus är inte så jätte bra isolerade, vi försöket hålla runt 18 i hennes rum.

Här firade vi 3/4 år igår, tänk att hon är hela 9 månader min lilla skrutt, har fått lägga undan strl 62 nu.
9 månadersdagen till ära var vi på leksaksaffärn för att köpa julklappar och hon fastnade för en nallebjörn så den fick bli dagens present (pappa kan inte säga nej ;):D )

I dag blir John 10 månader!
Han knatar omkring här hemma och mucklar och babblar (helt obegripligt) för fullt, vi har precis ätit/kastat/inte ätit frukost.

Mysiga lilla busfrö! :love:

Har någon av er provat mockasiner/strumpskor från Tassa eller Attipas och kan ge ett utlåtande?

I dag har vi varit på agilityträning, vilket är typ det roligaste Jompa vet :D
(Han tror kanske att han är en hund vid det här laget? :cautious:)

Nåväl, i dag bjöd han på sitt första ord, förutom "Hej".
Min tävlingshund heter Billy, så när jag trände med honom och ropade "Billy! Billy! BILL!" hörde jag "Ille ille!" från John. :love::love::love:

Ettårs vaccin idag (1 månad tidigt)! Det gick superbra! Hon blev knappt ledsen. Ingen biverkning än så länge så jag hoppas vi klarar oss från det denna gången. Nästa vaccin tidigast 14/12. Då blir det mässling och hepatit A (resevaccin).

Någon som sitter vid dator och lättare kan hitta listan? Våra första ettåringar borde ju dyka upp snart :love:

Mvh Miks

Ettårs vaccin idag (1 månad tidigt)! Det gick superbra! Hon blev knappt ledsen. Ingen biverkning än så länge så jag hoppas vi klarar oss från det denna gången. Nästa vaccin tidigast 14/12. Då blir det mässling och hepatit A (resevaccin).

Någon som sitter vid dator och lättare kan hitta listan? Våra första ettåringar borde ju dyka upp snart :love:

Mvh Miks

Ja listan ligger i första inlägget i tråden ;)

Idag var vi på besök på barnehage, vi har haft väldigt tur och blivit erbjudna plats på två barnehager i grannskapet .
Så svårt att veta vad som är bra! Idag så kändes vårt första alternativ super- fina,stora lokaler och i småbarnsgruppen är de 1pedagog/barnskötare på 3st.
Såg städat och trevligt ut, men vad mer ska man tänka på??

Detta var en föräldraägd barnehage- så lite dyrare och man jobbar tillsammans med underhåll etc.
+ är att man kommer lära känna många andra familjer.
- tar mycket tid!

Hur ska ni göra?

Det här med att min avkomma somnade klockan 21:45 i dag, efter TVÅ TIMMARS nattning? Han var bara glad och pratig och rullade runt och skrattade så han kiknade och busigare än någonsin tidigare.

Wtf?

Till slut fick pappan rycka in som förstärkning och efter att ha berättat detaljerat om hela deras dag i dryga halvtimmen tröttnade även han och tog med sig John ut på altanen en stund. Det verkade göra susen, för en kvart senare somnade han på min arm efter att ha rabblat BVABVABVABVA och EEEEEYEYEYEYEEEE några gånger.

Hoppas mycket innerligt att han inte vaknar innan nio i morgon.

A gjorde tvärt om och somnade så fort flaskan va tom ikväll, jag funderade på vad som hönt min unge som brukar ligga och filosofera ett tag innan hon somnar.
Verkar som en lektion i hur man filear en fisk va lösningen, sambon har fiskat torsk hela dagen idag och landade 10st som blev 15 måltider (nån som ha nått kul recept?)

Annars är jag lite irriterad och avis på sambon som kan ta ledigt och va borta en hel dag, en annan måste planera och fixa med bebis innan jag ens kan tänka på att ta en timme ens :cautious::wtf::down::turd: sen har jag ingenstans att åka och va borta hela dan men ändå

Idag har A testat på lekland, jätteskoj men mamma blev lite nojig nör de kommer 6-7åringar och kastar sej handlöst in i bebisarnas bollhav, både med och utan föräldrar nära, fanns bollhav för äldre på annat håll.
Sen var vi och träffade tomten, A genomskådade bluffen på en gång och drog i skägget :D

Jag har en dålig bebis här hemma, har precis bytt bajsblöja nr 15 (kan va fler, har tappat räkningen) på mindre än ett dygn. Misstänker tandsprickning då hon dregglat en del senaste veckan, har luktat mer illa om blöjorna sen i helgen och nu är det en stor :turd:fest med tillhörande röd rumpa.
Aptiten är borta, sen lunch har hon fått i sej knappt 250 ml ersättning uppdelat på flera tillfällen, och lite blåbärskräm, maten har hon spottat ut. Sömnen har hittills varit max 1h i stöten, hon har haft lite feber också runt 38.5

Kan det bli så här illa pga tänderna eller kan det vara något annat? Tänker mest kring antalet blöjbyten har inte behövt byta en bajsblöja mitt i natten sen hon va riktigt liten.

Tycker så synd om min lilla skrutt och känner mej hjälplös :(

Jag har en dålig bebis här hemma, har precis bytt bajsblöja nr 15 (kan va fler, har tappat räkningen) på mindre än ett dygn. Misstänker tandsprickning då hon dregglat en del senaste veckan, har luktat mer illa om blöjorna sen i helgen och nu är det en stor :turd:fest med tillhörande röd rumpa.
Aptiten är borta, sen lunch har hon fått i sej knappt 250 ml ersättning uppdelat på flera tillfällen, och lite blåbärskräm, maten har hon spottat ut. Sömnen har hittills varit max 1h i stöten, hon har haft lite feber också runt 38.5

Kan det bli så här illa pga tänderna eller kan det vara något annat? Tänker mest kring antalet blöjbyten har inte behövt byta en bajsblöja mitt i natten sen hon va riktigt liten.

Tycker så synd om min lilla skrutt och känner mej hjälplös :(

Det kan ju vara tänder, men sådär blev V när han gick sin första ordentliga influensa. Viruset satte sig på magen. Jag gav paracetamol och smorde med kopiösa mängder zinkpasta.
Jag lider med er!

Här har vi också elände - jag välte en galen häst och bröt lillfingerbenet i handen = har fått gips och är tämligt begränsad när det gäller högerhanden.

Här har vi också elände - jag välte en galen häst och bröt lillfingerbenet i handen = har fått gips och är tämligt begränsad när det gäller högerhanden.

Aj aj aj tur i oturen att det "bara" var fingret men förstår begränsningen, hur går blöjbyten? Är ju en sport utan brutet finger (iaf pp vilda babyn här)

Aj... Men om du välte en galen häst kanske det var tur att det bara var lillfingret? Sen måste jag ju fråga, vad gjorde du?

Aj... Men om du välte en galen häst kanske det var tur att det bara var lillfingret? Sen måste jag ju fråga, vad gjorde du?

Hästen är sedan tidigare känd för att kasta av folk. Specialaren är att ta ett skrittsteg direkt när man har suttit upp och sedan bocka som en idiot utan förvarning. Han gjorde det, men jag satt kvar = hästen blev skitförbannad och stegrade. Jag insåg att han inte kommer ge sig förrän jag har åkt av, och med vetskapen att senast han slängde av någon blev hen sparkad i ansiktet så tänkte jag att ALDRIG I LIVET DIN JÄVEL, och bestämde mig för att min bästa lösning var att välta honom och hoppas att jag landar på fötterna. Så när han stegrade drog jag tag i högertygeln, han tappade balansen och satte/la sig på sin vänstersida, jag landade på fötterna (:up:) men fick ett slag + skrap över ena kinden på vägen ner och någonstans i tumultet bröt jag lillfingerbenet (inne i handen), antagligen när han drog tillbaka tygeln.

I sann ryttaranda satt jag upp en gång till, men satt av direkt eftersom jag kände att om det blev en tur till skulle jag inte kunna parera. Kände hur som helst att jag hade vunnit striden, och det är ju det som räknas? (Jag är ett pucko!)

Sen såg jag bulan på handen och fick lite panik, men lyckades packa in både mig, barnet och vagnen i bilen och köra till akuten.

Aj aj aj tur i oturen att det "bara" var fingret men förstår begränsningen, hur går blöjbyten? Är ju en sport utan brutet finger (iaf pp vilda babyn här)

Jag har lyckats byta en blöja! Han låg ovanligt still :D
Han lyckats klä på mig själv, med bh och allt, och varit ute och gått med barn i vagn. Svårast hittills är att sätta upp håret, bre smörgås och skriva på datorn. Ska prova att köra bil sen, tänkte jag ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna... 38 39 40
Svar
787
· Visningar
76 655
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden... 34 35 36
Svar
707
· Visningar
49 131
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9... 18 19 20
Svar
391
· Visningar
29 796
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33... 102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
124 494
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31