Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är vi klara med säng här hemma. Hundens lilla hus fick plats under så nu har han sin favoritplats med bur, donut-bädd och flärp/skynke som hänger för entrén. En liten våningssäng blev det helt enkelt!
Visa bifogad fil 83781
Tack!Grattis!
Och vilken pigg blick och närvaro för att vara så ny! Supersöt! Ser inte så stor ut?
Tror du kan vara lugn för katten. Så länge ni har nån som ser till den är det nog ingen fara, katter sover ju större delen av dagarna ändå, så ett par dygn utan konstant sällskap ska den nog klara utan att bli traumatiserad.Vecka 36 och känner mig nog, kors i taket, rätt klar med inköpen nu! Så vi klarar oss första tiden iaf. Valt att vänta med typ bärsele/sjal tex för att se vad vi tror vi vill ha sen.
Ska börja ta tag i att packa den där väskan nu då..
Igår körde vi onlinekurs i Föda utan rädsla. Hade ju tänkt läsa boken innan dess, det gick ju sådär.men nu efter kursen struntar jag nog i boken. Känns ju lite flummigt att sitta hemma vid datorn i köket och öva, men vi kände att det var nog jäkligt bra för muskelminnet att ha lite olika verktyg när det är dags!
Några grejer jag nojar över just nu, är dels vårt vatten (om jag bestämmer mig för att inte amma och även när barnet blir större). Vi har egen brunn, vattnet är testat förra vintern med bra värden. Dock är fluorid lite högt vilket inte är bra för små barn (under 2 år typ) och går inte bort vid kokning. Så en snubbe kommer ut och ska kolla om det går att installera en separat kran med filter i vårt kök. Lite bökigt och tråkiga pengar men köpa hem vatten i typ 2 år känns inte rimligt. MEN! Har läst att många med egen brunn kokar allt vatten till barnet, behövs det? Vi har ju bra värden i övrigt. På ersättningsförpackningen står det ju att man alltid ska koka vattnet, gör alla det? Vi har ju köpt en brezza, den kokar väl inte upp vattnet utan håller varmt? Någon som vet?
Det andra är vår katt..han är 9 månader och vi har aldrig lämnat honom ensam över natten (dock upp till 12 timmar ibland på dagtid) och han har aldrig varit hos någon annan. Han är väldigt fäst vid oss, har koll på var vi är osv. Får dock inte sova i sovrummet vilket funkar bra. Känns jobbigt att lämna honom när vi ska till förlossningen, man vet ju inte hur länge det blir?tänkte på katthotell först, men det är ju svårt när man inte kan boka datum och han kanske blir mer orolig av det än att vara ensam hemma (förhoppningsvis bara) 1-2 dygn. Vi har några olika som är standby att åka hit och mata/gosa när vi är borta såklart men inte någon som kan bo här, kan ev gå med någon men är ju knepigt att be folk om sånt på kort varsel. Han överlever ju såklart! Men känns sådär. Blir vi kvar länge efter förlossningen får väl sambon åka hem i värsta fall. Eller?
Sorry för uppsats!![]()
Hoppas det! Tack, behöver få höra att det nog går bra...Tror du kan vara lugn för katten. Så länge ni har nån som ser till den är det nog ingen fara, katter sover ju större delen av dagarna ändå, så ett par dygn utan konstant sällskap ska den nog klara utan att bli traumatiserad.![]()
Vi har aldrig kokat vattnet till brezzan men vi har kommunalt vatten, när vi varit hos min sambos föräldrar som har egen brunn kokade vi när de var mindre för säkerhets skull. Precis som du säger värmer bara brezzan vattnet till 37-gradigt så man kan ju koka vatten och ha i kylen tills den behöver fyllas på och så fylla på med det vattnet. Så har vi gjort hos mina svärföräldrar.Vecka 36 och känner mig nog, kors i taket, rätt klar med inköpen nu! Så vi klarar oss första tiden iaf. Valt att vänta med typ bärsele/sjal tex för att se vad vi tror vi vill ha sen.
Ska börja ta tag i att packa den där väskan nu då..
Igår körde vi onlinekurs i Föda utan rädsla. Hade ju tänkt läsa boken innan dess, det gick ju sådär.men nu efter kursen struntar jag nog i boken. Känns ju lite flummigt att sitta hemma vid datorn i köket och öva, men vi kände att det var nog jäkligt bra för muskelminnet att ha lite olika verktyg när det är dags!
Några grejer jag nojar över just nu, är dels vårt vatten (om jag bestämmer mig för att inte amma och även när barnet blir större). Vi har egen brunn, vattnet är testat förra vintern med bra värden. Dock är fluorid lite högt vilket inte är bra för små barn (under 2 år typ) och går inte bort vid kokning. Så en snubbe kommer ut och ska kolla om det går att installera en separat kran med filter i vårt kök. Lite bökigt och tråkiga pengar men köpa hem vatten i typ 2 år känns inte rimligt. MEN! Har läst att många med egen brunn kokar allt vatten till barnet, behövs det? Vi har ju bra värden i övrigt. På ersättningsförpackningen står det ju att man alltid ska koka vattnet, gör alla det? Vi har ju köpt en brezza, den kokar väl inte upp vattnet utan håller varmt? Någon som vet?
Det andra är vår katt..han är 9 månader och vi har aldrig lämnat honom ensam över natten (dock upp till 12 timmar ibland på dagtid) och han har aldrig varit hos någon annan. Han är väldigt fäst vid oss, har koll på var vi är osv. Får dock inte sova i sovrummet vilket funkar bra. Känns jobbigt att lämna honom när vi ska till förlossningen, man vet ju inte hur länge det blir?tänkte på katthotell först, men det är ju svårt när man inte kan boka datum och han kanske blir mer orolig av det än att vara ensam hemma (förhoppningsvis bara) 1-2 dygn. Vi har några olika som är standby att åka hit och mata/gosa när vi är borta såklart men inte någon som kan bo här, kan ev gå med någon men är ju knepigt att be folk om sånt på kort varsel. Han överlever ju såklart! Men känns sådär. Blir vi kvar länge efter förlossningen får väl sambon åka hem i värsta fall. Eller?
Sorry för uppsats!![]()
Så jobbigt när man inte hittar någon ställning där det släpper!Kommer nog bli en kul natt inatt. Har haft en konstant värk i ländryggen hela kvällen och den vägrar släppa oavsett hur jag sitter/ligger. Och så lite sammandragningar på det. Vart inte mycket sömn senaste natten pga smärta och lär väl inte bli mer inatt.![]()
Det låter ju vettigt! Blir ju inga stora mängder att behöva koka heller. Han som var här idag förklarade dock att kokning tar bara bort levande organismer, typ bakterier osv och vi har inget sånt i vårt vatten. Olika grundämnen, metaller osv försvinner inte av kokning ändå. Men på förpackningen till ersättningen verkar de ju tycka att man ska koka allt vatten, även från kranen?Vi har aldrig kokat vattnet till brezzan men vi har kommunalt vatten, när vi varit hos min sambos föräldrar som har egen brunn kokade vi när de var mindre för säkerhets skull. Precis som du säger värmer bara brezzan vattnet till 37-gradigt så man kan ju koka vatten och ha i kylen tills den behöver fyllas på och så fylla på med det vattnet. Så har vi gjort hos mina svärföräldrar.
Ja precis, jag har dock inbillat mig att de skriver så för att de flesta länder har sämre vattenkvalitet än Sverige, men egentligen ska man väl säkert koka oavsett.Det låter ju vettigt! Blir ju inga stora mängder att behöva koka heller. Han som var här idag förklarade dock att kokning tar bara bort levande organismer, typ bakterier osv och vi har inget sånt i vårt vatten. Olika grundämnen, metaller osv försvinner inte av kokning ändå. Men på förpackningen till ersättningen verkar de ju tycka att man ska koka allt vatten, även från kranen?![]()
Tror du kan vara lugn för katten. Så länge ni har nån som ser till den är det nog ingen fara, katter sover ju större delen av dagarna ändå, så ett par dygn utan konstant sällskap ska den nog klara utan att bli traumatiserad.![]()
Kommer nog bli en kul natt inatt. Har haft en konstant värk i ländryggen hela kvällen och den vägrar släppa oavsett hur jag sitter/ligger. Och så lite sammandragningar på det. Vart inte mycket sömn senaste natten pga smärta och lär väl inte bli mer inatt.![]()
Tänkte på det också, att vi har ju säkert bättre kranvatten än många andra länder.Ja precis, jag har dock inbillat mig att de skriver så för att de flesta länder har sämre vattenkvalitet än Sverige, men egentligen ska man väl säkert koka oavsett.
Ja så får det nog bli, vet dock inte om vi lyckas få dit någon mer där och då men..han lär väl överleva som sagt. De har ju inte samma tidsuppfattning som vi heller, hoppas jag..Håller med. @PathOfClovers det bästa är ju om någon kommer dit och kollar till, då skulle ju denne också kunna märka om kissen verkar stressadOm inte, vilket är sannolikt, så är ju allt lugnt! Men OM ni vill att den får mer sällis så kan man ju ta beslut om det då!
Han behöver få tillsyns två gånger per dag, enligt lag. Men däremellan kan han vara ensam. Borde inte var helt omöjligt att få någon att kolla till honom, fylla på mat och vatten samt rengöra låda. Har ni inga grannar i närheten?Ja så får det nog bli, vet dock inte om vi lyckas få dit någon mer där och då men..han lär väl överleva som sagt. De har ju inte samma tidsuppfattning som vi heller, hoppas jag..är min hjärna som går på högvarv och stressar igång över allt och ingenting..