Inatt kom lillasyster på BF+8

Jag började få regelbundna sammandragningar vid 23.30 igår, kom typ var 10:e minut, inte onda, sedan kortades intervallet ner till var 5:e minut men gjorde fortfarande inte direkt ont men ringde ändå förlossningen och då var klockan 01.30, hon sa att vi fick komma in om vi ville. Min pappa som skulle vara barnvakt ville jag inte ringa i onödan så jag valde att avvakta för att se om dem skulle börja göra lite mer ont, och jo en och en annan började göra lite mer ont, så vid 02.40 ringde jag min pappa som kom vid 02.50 och jag och sambon körde in till förlossning med knappt onda värkar och jag bara bad att det inte skulle upphöra och så jag inte hade ringt pappa i onödan. Var framme och inne på rummet vid 03.30, kopplades upp på CTG sen försvann alla iväg och redan efter 10-20 min hade värkarna tilltagit i styrka rejält och jag tyckte det tryckte neråt liksom vid varje värk så jag bad sambon larma.
BM kom in, undersökte och jag var helt öppen och sen blev det ju fart på alla kan man säga

Jag skulle egentligen haft antibiotika intravenöst i några timmar innan hon kom pga GBS:en, men dem hann bara sätta en infart i handen och som jag förstod det så sprutade dem in någon antibiotika lite snabbt.
04.49 var hon ute, dunderklumpen på 3840 g och 53 cm lång, lite skillnad mot storasyster som vägde 2750 g och var 46 cm lång
Ligger på BB nu och verkar som vi kommer behöva stanna 48 h, dels för att jag förlorade ganska mycket blod och sen pga GBS:en så gör dem lite extra kontroller på lillasyster. Men jag tycker att vi mår bra båda två!