I Uppsala tolkar jag det som att de stänger KUB för alla under sommaren, oavsett ålder/riskfaktorer. Jag hade enorm tur nu och fick en tid sista dagen de kör (dagen före midsommar). Var hos barnmorskan i måndags och tog prover och hon sa då att hon hade andra inskrivna som blivit nekade, så jag är tacksam att jag fick. Jag ville också vänta med inskrivning på MVC denna gång tills efter jag gjort tidigt UL, förra graviditeten slutade i MA och det kändes så onödigt att skriva in sig "i onödan" men som sagt, man vill heller inte vänta och då riskera att missa tex KUB.
När jag väntade min minsting var det samma tid på året och Uppsala stängde för KUB och uppmanade oss att boka i Stockholm i stället, men att min region skriver remiss och därför betalar, men det låter ju inte direkt som att Stockholm har möjlighet att ta hand om alla andras KUB (såklart, de ska ju också ha semester!).
Jag sjukskrev mig för övrigt i går, i en vecka, hoppas det ska räcka. Nattjobb och illamående funkar helt enkelt inte. Så svag, trött och matt och bara kräks. Tyckte först att jag blev lite bättre av Lergigan men igår var jag fruktansvärt dålig. Mår lite bättre idag men fortfarande trött, matt och ont i magen. Blir hemma en vecka nu och sen bara en natt kvar före semestern (jobbat treskift) så får jag se sen hur jag gör därefter.
Det blir ju ohållbart när all den lilla energi som finns ska gå åt till att klara jobbet och barn, hundar och hem blir lidande. Min man drar ett enormt lass men nu kände jag att det får räcka. Fy fan, har aldrig gillat första trimestern och denna gång är nog värst. Det blir inga fler graviditeter sen