Aha, tänkte det. Nej det vet jag inte faktiskt ^^¨Ursäkta otydligheten! Syftade på sätesfödsel.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, tänkte det. Nej det vet jag inte faktiskt ^^¨Ursäkta otydligheten! Syftade på sätesfödsel.![]()
En lite rolig grej här för övrigt, är ena hundens förändrade beteende. Man kan säga att vi har en varsin, tiken vill vara med mig och hanen med husse. De senaste veckorna har dock husses hund börjat gå och lägga sig med mig - något han aldrig gjort förut (min sambo jobbar en del mot USA och kan därför bli uppe sent). Speciellt såna kvällar/nätter då jag har ont.
Han brukar dock, om min sambo blir uppe länge, gå ut till honom igen senare. De två senaste nätterna har han dock börjat med nåt nytt. När han senare kommer tillbaka till sängen med husse, så kryper han upp och ”tittar till mig” - dvs duttar mig i ansiktet med nosen. Så galet sött så jag inte ens kan bli irriterad över att han väcker mig!Men nog verkar han känna på sig att det är nåt på gång!
Spinning babies har jag för mig jag läst om, för olika övningar som ska få bebis att vända sig. Hur det fungerar vet jag dock inte, kanske skulle bebisarna vänt sig ändå.
20.10 föddes lillasysterLite segstartat då inget hände efter att det tagits hål på hinnorna men 16.20 kopplades värkförstärkande dropp och sen gick det rätt kvickt! Hon föddes i badkaret, min drömförlossning men rackarns va ont det gjorde
![]()
Grattis! Och vad skönt att du verkar ha fått en okej förlossningsupplevelse trots igångsättning!20.10 föddes lillasysterLite segstartat då inget hände efter att det tagits hål på hinnorna men 16.20 kopplades värkförstärkande dropp och sen gick det rätt kvickt! Hon föddes i badkaret, min drömförlossning men rackarns va ont det gjorde
![]()
20.10 föddes lillasysterLite segstartat då inget hände efter att det tagits hål på hinnorna men 16.20 kopplades värkförstärkande dropp och sen gick det rätt kvickt! Hon föddes i badkaret, min drömförlossning men rackarns va ont det gjorde
![]()
Grattis och välkommen lillasyster!20.10 föddes lillasysterLite segstartat då inget hände efter att det tagits hål på hinnorna men 16.20 kopplades värkförstärkande dropp och sen gick det rätt kvickt! Hon föddes i badkaret, min drömförlossning men rackarns va ont det gjorde
![]()
Men åååh20.10 föddes lillasysterLite segstartat då inget hände efter att det tagits hål på hinnorna men 16.20 kopplades värkförstärkande dropp och sen gick det rätt kvickt! Hon föddes i badkaret, min drömförlossning men rackarns va ont det gjorde
![]()
Stort grattis!20.10 föddes lillasysterLite segstartat då inget hände efter att det tagits hål på hinnorna men 16.20 kopplades värkförstärkande dropp och sen gick det rätt kvickt! Hon föddes i badkaret, min drömförlossning men rackarns va ont det gjorde
![]()
Håller på att inhandla "det sista" och håller på med spjälsäng + tillbehör... Vad är nödvändigt? Känns som att det finns en himla massa olika åsikter kring det här med kudde, om bebisen ska ha någon alls, "vanlig" kudde eller pandakudde... Någon som kan nåt om detta?![]()
Håller på att inhandla "det sista" och håller på med spjälsäng + tillbehör... Vad är nödvändigt? Känns som att det finns en himla massa olika åsikter kring det här med kudde, om bebisen ska ha någon alls, "vanlig" kudde eller pandakudde... Någon som kan nåt om detta?![]()
Haha ja, jag anar att den risken finnsSpjälsäng…du menar det där överstora nattygsbordet som numera står bredvid vår säng för att förvara saker i?
Vi har Babynest och tunn filt oavsett om han ligger i spjälsängen eller inte. Vi har också en pandakudde som vi tycker är jättebra. Väl medveten om att den inte hjälper mot platt huvud men tycker den är utmärkt för att bebisarna ska ligga mer still på rygg när de sover och inte vända runt![]()
Funderar på exakt samma saker! Och har också noll koll. Vi kör nog på babynest i bedside crib och filt till en början så får vi se hur det blir sen..Haha ja, jag anar att den risken finnsMen med två hundar i sängen är planen att bebis inte ska sova där (sen får man väl se om han håller med...). Babynest kommer vi använda också, och jag tänker som du med kudde - att syftet i så fall ska vara att hjälpa till att hålla bebis "på plats". Skulle det visa sig finnas/uppstå någon åkomma som kräver andra åtgärder kan man ju inhandla det då.
Och sen täcke, där är det väl också lite olika om man använder eller inte, har jag förstått. Tycker också det känns lite skumt med uppdelningen vagga/spjälsäng när det gäller täckesstorlek. 130 cm långt täcke till en 120 cm spjälsäng känns liksom lite onödigt? Eller? Herregud, vad jag har noll koll känner jag.![]()
Låter klokt. Vi är nog mer av varianten "kommer köpa alldeles för mycket i onödan".Funderar på exakt samma saker! Och har också noll koll. Vi kör nog på babynest i bedside crib och filt till en början så får vi se hur det blir sen..