Vinterföräldrar 23/24

Bukefalos 30 år!

Lilleman klättrar och springer och härjar också 🙈 i natt ramlade han ur vår höga säng, men han verkar som vanligt så förutom ett märke verkar det gått bra 😳
Han babblar hela tiden men säger inte direkt ord, men jag tänker han har fullt fokus på det fysiska just nu 😉

Mini på kvällspromenad :love:
Han tog min hand och gick sedan bestämt iväg.

1000022011.webp

Min korv säger inte många ord som är begripliga för utomstående, hon säger mest en utdragen konsonant som i bästa fall är relaterat till ordet hon avser säga men häromnatten när vi satt uppe och tittade på bondgårdsdjur på någon form av slow-tv medan vi väntade på att damen skulle bli trött igen på småtimmarna i ett förkylningsskov så pekade hon på tv:n och sa ffff namnam (fåret äter) så vi har officiellt vår första tvåords-mening 🤠

Min korv säger inte många ord som är begripliga för utomstående, hon säger mest en utdragen konsonant som i bästa fall är relaterat till ordet hon avser säga men häromnatten när vi satt uppe och tittade på bondgårdsdjur på någon form av slow-tv medan vi väntade på att damen skulle bli trött igen på småtimmarna i ett förkylningsskov så pekade hon på tv:n och sa ffff namnam (fåret äter) så vi har officiellt vår första tvåords-mening 🤠
Wow vilken stjärna! :bow:

Mini har utökat med pappa, tack (daack) och en variant av "färdig" (när man vill gå från bordet).
Alltså bebisspråk är så gulligt :love1:

• Gilla
Reactions: eyz
Wow vilken stjärna! :bow:

Mini har utökat med pappa, tack (daack) och en variant av "färdig" (när man vill gå från bordet).
Alltså bebisspråk är så gulligt :love1:
Vilka språkgenier vi har :love:

Längtar efter att storebror får nytt smeknamn när lillfisen försöker säga hans namn 🥰

Vi skolade in nu i september och det har varit tufft, hon är inte särskilt glad i förskolan. Men det ger sig väl med tiden och vi har lediga onsdagar ihop åtminstone året ut samt inte jättelånga dagar.

Tänderna kommer upp ojämnt så ena sidan av underkäken är snart "full" medan den andra saknar två i rad så det är en jätteglipa och ser väldigt festligt ut :laugh: hoppas det dröjer innan det rättar till sig. Nu känns det också som att chansen till en hel natts sömn utan uppvak är nära. Maken hävdar att det varit några sådana nätter, jag sover nog själv för stökigt och stör henne.

Vad har ni för vantar till era nu när det börjar bli kyligt?

Men ja! Vi har ju också en storebror hemma! :D

Annars tuggar livet på, förskola osv. Jag har haft lediga fredagar men kommer gå upp lite i tid och bara ha halva fredag ledigt.

Hur är det för er andra, fullt upp med jobb?
@eyz @Ponylove @Queen @Madalitso
Jag har jobbat ett helt år nu lite drygt, men på 80%. Väldigt skönt.
Lurvungen började föris i april då hans pappa också började jobba igen.
Nu efter sommaren har han verkligen börjat älska föris, busar med kompisar och är glad när han lämnas🥰

Och pratar och babblar både obegripligt och en hel massa ord och enklare meningar. Typ "där bor myra" "pappa jobba" osv.

Musik och dans älskar han och kommer ofta springande med både liten högtalare och sångbok så man får sjunga och spela utvalda sånger, gärna på repeat 😅

Jag har jobbat ett helt år nu lite drygt, men på 80%. Väldigt skönt.
Lurvungen började föris i april då hans pappa också började jobba igen.
Nu efter sommaren har han verkligen börjat älska föris, busar med kompisar och är glad när han lämnas🥰

Och pratar och babblar både obegripligt och en hel massa ord och enklare meningar. Typ "där bor myra" "pappa jobba" osv.

Musik och dans älskar han och kommer ofta springande med både liten högtalare och sångbok så man får sjunga och spela utvalda sånger, gärna på repeat 😅
Håller med om att 80% är gött :D
Men ja, ger ju helt klart ett hack i ekonomin här.

Ett till språkgeni alltså :bow:
Coolt med meningar ändå. Tänk, för ett år sen var de helt hjälplösa typ.

Kul! Min mini vill helst läsa böcker eller vara ute. Han är väldigt intresserad av fordon också, älskar att klättra i bilen och har en talang för att sätta på varningsblinkersen 😅 idag knackade en granne på och bara "bilen blinkar" 🙈 inte första gången heller.

Håller med om att 80% är gött :D
Men ja, ger ju helt klart ett hack i ekonomin här.

Ett till språkgeni alltså :bow:
Coolt med meningar ändå. Tänk, för ett år sen var de helt hjälplösa typ.

Kul! Min mini vill helst läsa böcker eller vara ute. Han är väldigt intresserad av fordon också, älskar att klättra i bilen och har en talang för att sätta på varningsblinkersen 😅 idag knackade en granne på och bara "bilen blinkar" 🙈 inte första gången heller.
Ja man blir inte rik på pengar när man har småbarn, men rik på annat istället 🥰
Det händer verkligen galet mycket på så kort tid.

Läsa böcker gör vi också mycket, men klättra i bilen har vi inte provat än 😅

Annars tuggar livet på, förskola osv. Jag har haft lediga fredagar men kommer gå upp lite i tid och bara ha halva fredag ledigt.

Jag jobbade ju 50% direkt efter de 10 dagarna, men nu i augusti skolade vi in och så har jag jobbat heltid. Nu ska jag disputera på fredag, sen blir det 2 månader som "arbetssökande" innan mitt nästa jobb börjar.

Lillan trivs bra på förskolan, går på samma avdelning som storasyster, så har nog mycket trygghet där. Flyttade till hus också under sommaren och hon älskar trädgården, hade varit i den dygnet runt om vi låtit henne.

Inte jätteintresserad av att prata, säger några ord, men tycker vi förstår bra nog när hon pekar och säger där eller skriker mamma....
Börjat läsa Pettson och mamma Mu till godnatt Saga, kul att få läsa något mer invecklat än Tittut bilen som annars är favoriten.

Jag jobbar 80% men varje dag och tycker det är perfekt, känner inte att jag hade fått ihop livet annars 😅
Men jag har också en liten babbelfia hemma, pratar i hela meningar (3-5 ord) och lär sig nya varje vecka så jag har helt tappat hur många ord hon kanske kan, det kan jag inte räkna längre 😅 häromdagen fick jag skäll när jag bad henne tvätta händerna.. "DUMHEEETER! nej mamma, dumheter!!!" 😎 så humöret är det inget fel på.
Trivs fint på förskolan och det är full fart hela dagarna!

Jag jobbar 80% men varje dag och tycker det är perfekt, känner inte att jag hade fått ihop livet annars 😅
Men jag har också en liten babbelfia hemma, pratar i hela meningar (3-5 ord) och lär sig nya varje vecka så jag har helt tappat hur många ord hon kanske kan, det kan jag inte räkna längre 😅 häromdagen fick jag skäll när jag bad henne tvätta händerna.. "DUMHEEETER! nej mamma, dumheter!!!" 😎 så humöret är det inget fel på.
Trivs fint på förskolan och det är full fart hela dagarna!
Coolt med meningar, och kul när de får till det sådär 😂

6 h/dagar hade varit gött, men jag jobbar delvis i fält och då är 6 h en väldigt kort dag 🙈

Humör finns det här också... Han vill gärna sno mat, till exempel. Mest från storebror.

Ja vart tog tiden vägen? :love:
Vad gulligt det låter!

Min mini pratar inte mer än ord och kanske korta meningar "mamma hom (kom)" och vill helst leka med bilar :rofl: eller läsa böcker :love:
Det går så fort 😵‍💫

Allt pladder är inte förståeligt, men det mesta.
Här om dagen deklarerade han glatt inne på toaletten på McDonalds västberga att pappa hade bajsat i taket 🤣
Pappa va inte med så kunde inte dementeras helt säkert.

Liknande trådar

• Barnvagnar
  • Vi som vill träna men har svårt att få till det
  • En hund till?
  • Magsjuka och förlossning(och gnäll)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat