Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow vilken stjärna!Min korv säger inte många ord som är begripliga för utomstående, hon säger mest en utdragen konsonant som i bästa fall är relaterat till ordet hon avser säga men häromnatten när vi satt uppe och tittade på bondgårdsdjur på någon form av slow-tv medan vi väntade på att damen skulle bli trött igen på småtimmarna i ett förkylningsskov så pekade hon på tv:n och sa ffff namnam (fåret äter) så vi har officiellt vår första tvåords-mening![]()

Vilka språkgenier vi harWow vilken stjärna!
Mini har utökat med pappa, tack (daack) och en variant av "färdig" (när man vill gå från bordet).
Alltså bebisspråk är så gulligt![]()
Men ja! Vi har ju också en storebror hemma!Vilka språkgenier vi har
Längtar efter att storebror får nytt smeknamn när lillfisen försöker säga hans namn![]()
Jag har jobbat ett helt år nu lite drygt, men på 80%. Väldigt skönt.Men ja! Vi har ju också en storebror hemma!
Annars tuggar livet på, förskola osv. Jag har haft lediga fredagar men kommer gå upp lite i tid och bara ha halva fredag ledigt.
Hur är det för er andra, fullt upp med jobb?
@eyz @Ponylove @Queen @Madalitso
Håller med om att 80% är göttJag har jobbat ett helt år nu lite drygt, men på 80%. Väldigt skönt.
Lurvungen började föris i april då hans pappa också började jobba igen.
Nu efter sommaren har han verkligen börjat älska föris, busar med kompisar och är glad när han lämnas
Och pratar och babblar både obegripligt och en hel massa ord och enklare meningar. Typ "där bor myra" "pappa jobba" osv.
Musik och dans älskar han och kommer ofta springande med både liten högtalare och sångbok så man får sjunga och spela utvalda sånger, gärna på repeat![]()

Ja man blir inte rik på pengar när man har småbarn, men rik på annat iställetHåller med om att 80% är gött
Men ja, ger ju helt klart ett hack i ekonomin här.
Ett till språkgeni alltså
Coolt med meningar ändå. Tänk, för ett år sen var de helt hjälplösa typ.
Kul! Min mini vill helst läsa böcker eller vara ute. Han är väldigt intresserad av fordon också, älskar att klättra i bilen och har en talang för att sätta på varningsblinkersenidag knackade en granne på och bara "bilen blinkar"
inte första gången heller.
Jag jobbade ju 50% direkt efter de 10 dagarna, men nu i augusti skolade vi in och så har jag jobbat heltid. Nu ska jag disputera på fredag, sen blir det 2 månader som "arbetssökande" innan mitt nästa jobb börjar.Men ja! Vi har ju också en storebror hemma!
Annars tuggar livet på, förskola osv. Jag har haft lediga fredagar men kommer gå upp lite i tid och bara ha halva fredag ledigt.
Men ja! Vi har ju också en storebror hemma!
Coolt med meningar, och kul när de får till det sådärJag jobbar 80% men varje dag och tycker det är perfekt, känner inte att jag hade fått ihop livet annars
Men jag har också en liten babbelfia hemma, pratar i hela meningar (3-5 ord) och lär sig nya varje vecka så jag har helt tappat hur många ord hon kanske kan, det kan jag inte räkna längrehäromdagen fick jag skäll när jag bad henne tvätta händerna.. "DUMHEEETER! nej mamma, dumheter!!!"
så humöret är det inget fel på.
Trivs fint på förskolan och det är full fart hela dagarna!
Det går så fortJa vart tog tiden vägen?
Vad gulligt det låter!
Min mini pratar inte mer än ord och kanske korta meningar "mamma hom (kom)" och vill helst leka med bilareller läsa böcker
![]()