Vinterjackor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare svea08_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 3 441
S

svea08_

Vad ska ni ha för vinterjacka/jackor i år? lägg gärna in en bild oxå!! är sugen på en Kingsland, den här va väldigt snygg:
denim_bomber.jpg
men jag gillar även den gamla:
lj-sj-324(a).jpg

Sv: Vinterjackor

oj va stor dom blev :S vet inte hur man förminskar.. :o

Tycker kingslands jackor är riktigt snygga! Men de ser inte särskilt varma ut?

Jag har planerat att ha min (michelin-)everestjacka som stall och ridjacka!

nej jag håller med.. har en vindjacka men den e ju ofodrad! så jag kan ju inte säga nåt om de..!! men jag kände på en sån på sista bilden den kändes inte så jättevarm faktist, då e nog min JW varmare.. så man kanske skulle ha nån tjockare :crazy: men snygga är dom :love:

Senast ändrad av en moderator:

jag funderar på att köra på en fristadsjacka i vinter, en sån som är blå och neongul med massa reflexer på, slipper man fundera över reflexer och så ska dom ju tåla allt möjligt väder! men jag får se, måste få prova först! :D

Har 2 Snugjackets från Musto som jag förmodligen kommer använda mest, älskar de där jackorna :)
MJ1100_SnugBlouson_md.gif

Sen har jag en längre från Mountainhorse som jag kommer ha om det kryper närmare -20
Fame_fw04.jpg

Nu under hösten kommer jag ha min ljusblå Jaguarjacka, som inte är så tjockt fodrad, men är vind. och vattentät.
PICT2421.jpg

Den som jag hade förra året är ju trasig så jag vill ha Mauntain Horse fame med fleecejackan att knäppa fast i

33210_L.jpg

Kingsland har ju riktiga vinterjackor också! Dom du visar där är ju året-runt jackorna... Har en sån (fast modellen utan den fule jättelika loggan på armen) och dom är bara fleece-fodrade och inte såå varma.

Men dom har riktiga dun-jackor också. kolla hemsidan.

Finns på vissa byggvaruaffärer, eller typ sådär branschaffärer. Sjögrens och allt vad dom heter..

aa jag vet, såg dom! men gillar inte dunjackor :crazy:
men däremot fanns de en dunväst som va jättesnygg!!

men du hade en såndär bomberjacka?? e de för kallt att ha dom på vintern? e dom tunnare än JW's fleecefodrade?

jag är sugen på en Horseware Dunjacka, någon som vet hur de är?
annars har jag en gammal vinterjacka som jag haft i skolan förut, en från jc, som är rätt tjock och varm, med muddkant i midja, krage och ärmslut. hade den förra året.
har även några fleecefodrade jackor som man kan ha tex polos under innan det är så kallt.

sen till skolan ska jag köpa en everest (eller ja önska i födelsepresent, oktober) dunjacka, sån där jättetjock och härlig, och pälskant på luva. en brun :love: har redan en sån väst.
den är ju rätt dyr så kommer nog inte ha råd med en dyr stalljacka...

Jag tycker den är för kall för riktig vinter, använder min vår och höst. Blir det under nollan så är den för kall tycker jag. Då har jag en beige dunjacka från Horseware. Har köpt en olivgrön vanlig vinterjacka från VM också, i bombermodell, tyckte den var snygg och jag får den ju halva priset iom jag jobbar där.

Jag har precis köpt en vinterjacka från Kingsland men jag hittar inte den på hemsidan! Den har pälskrage och pälsmuddar (avtagbara och avtagna). Det är den skönaste jackan jag någonsin haft!! :banana:
Det är en dunjacka, superlätt och varm och skön! Så snygg! Marinblå köpte jag. Kostar ca en tusenlapp!

Jag har en den är suuuper!! :love: Jättvarm och väger ingenting, går dessutom att maskintvätta och torktumla (en fördel iom att den är ljus, blir ju snabbt smutsig). Kostade ca 1200kr, modellen heter Rambo.

quigley skrev:
Jag ska ha en sånhär och en musto snug...

midjejacka_miljo_navy.jpg
ifrån sjöhagen wear ser jag ;) gillar den skarpt..

Ska själv ha en sådan med hästens namn på ryggen.

I höst kommer jag köra med Equistro jackan och
min gamla musto/windbreaker
och även favorit klubbjackan från Lmtx

jag har en beige Equiline-jacka, kort modell med blått fleecefoder. Typ samma modell somJW-jackorna. Superbra, den får hänga med i vinter oxå.
Har oxå den röda Kingston-jackan från Börjes (kopia på JW), men jag tror jag ska köpa den svarta att ha i vinter oxå.

Sen har jag köpt Hööks svarta dunjacka med pälskrage som ska bli stalljacka (de andra 2 har jag när jag rider).
Hööks overall ska jag oxå ha ibland tänkte jag, den är så smidig när man ex bara ska mocka.

Jag använder min beige CRW Storm som jag köpte förra året.

Snygg, varm och praktisk, den får hålla i många år! :love:

Liknande trådar

Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 481
Senast: skiesabove
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
486
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har... 2
Svar
21
· Visningar
1 162
Senast: Niyama
·
Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
941
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka