Vinterjackor!

Status
Stängd för vidare inlägg.

cactuspower

Trådstartare
Vill ha tips på varma och sköna vinterjackor. Det lutar åt en svart eller marinblå för min del. Själv vill jag gärna ha en lite längre modell som är varm men som andas. Men alla modeller är av intresse. Har ni några bra tips? Märke, modell, pris och gärna bild också vill jag ha.

Vad har ni för bra vinterjackor i stallet?

Sv: Vinterjackor!

Nej den såg inte så där speciellt lockande ut måste jag säga, men det är nog den gröna färgen som gör det :p den kanske som du säger är snygg i svart :) Du har ingen bild på den i svart? Är den varm då? :bump:

Jag har också en dunjacka, men skulle aldrig nöja mej med att det står "bra kvalite" Vaddå "bra"?!

Jag har en dunjacka med 90/10 (dun/fjäder) fyllning, då kan du få en jacka som har en mindre volym, ingen michelin, men som värmer bättre än en 50/50.
Min dunjacka är så liten att jag kan få in den under min skaljacka, jag får en turbovarm jacka som som tål regn och smuts. Och jag fryser mindre än "michelingubbarna"

Så vad det gäller dunjackor så får du vad du betalar för, då det inte riktigt går under modegrejor. Så för en riktigt varm jacka, spana på Fjällräven eller Bergans istället. Jag resonerar så att min dujacka kostar ungefär "en stallhyra", värt varenda krona.

jag har en lite längre Equiline jacka, den e jäättevarm!! den kan man ta ut fodret på oxå och ha som en vårjacka :)

Jag har en Källquist Roping jacka (Modellen heter Paddock tror jag) som jag är jättenöjd med. Varm, lätt, andas men är vatten och vindtät. Fanns i svart och mörkblått och kostade bara 350:- på Travshopen i Mantorp.

jag är inte hemma nu, men till helgen när jag kommer hem kan jag ta kort på min, och på mönstret på ryggen!

jättevarm är den!

Jag har den äldre modellen av CRW Storm från Hööks. Fast nu har dom modifierat den lite, jag har tex ingen luva men högre krage, annorlunda fickor fram och den är kortare. Den absolut bästa jackan jag haft nånsin! Den ser förbaskat klumpig ut, det tyckte jag också när jag fick den av mammsen, men den är inte den... möjligtvis är den lite lång på mej, men med breda axlar och korta ben blir det oftast så! :bump:

Skyller du på min fotografering vavava? :eek: :D
Den vill jag också haaa! Får åka och prova den någon dag! :D

jag har den fasst helt ofodrad!

snygg, men har inte blivit att jag använt den så mycket, finns liksom inte nått användnings område direkt =)

Jag har en kingsland dunjacka, en canada goose och en peak som jag rider i på vintern. Bäst är canada goose jackan, den är supervarm. Dock ganska ful tycker jag.. kingsland är nog den som används flitigast.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
764
Senast: jemeni
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 241
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 338
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 129

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda-24
  • Pass förvaring
Tillbaka