Vinterridbyxor/fleecefodrade ridbyxor - erfarenheter?

Sv: Vinterridbyxor/fleecefodrade ridbyxor - erfarenheter?

Jag är en riktig fryslort!:grin:

Jag har också börjat fundera över dessa fleecefodrade ridbyxorna..
Det blir ju betydligt dyrare att köpa sådana ridbyxor istället för långkallingar men det måste vara mycket skönare..
Jag avskyr att knöla på mig långisar och ridbyxor, det blir trångt med en massa veck och skarvar som skaver..

Vad kostar pikeurs fleecefodrade? Finns de i barnstorlek?

Jag tror inte att du behöver gå upp en storlek men prova ett par för säkerhets skull.

De kostar ca. 1600kr beroende på modell (priset jag tog var på ett par i vuxen modell), om de finns i barnstorlek vet jag inte men jag skulle tro det då Pikeur brukar erbjuda snarlika modeller av ridbyxor både till barn som till vuxna.

På den tiden jag jämt red i ridbyxor (:angel:) så red jag endel i ett par fleacefodrade om vintrarna. Märket minns jag inte men tror de var köpta på Gr*nng*rden. Visst var de väl varmare än ofodrade men det går ju inte att jämföra med termoridbyxor eller långkalsonger, byxor och chaps. Dessutom var de så himla hala.. :o
Men tycker man det är viktigt att ha just ridbyxor när man rider så är de väl bra.

Just ja, det blir väldigt hala förstås! Jag tycker det låter toppen med fleecefodrade innan det blir så där mer än -7. Ingen som vet någon affär där man kan prova och köpa Pikeurs vinterridbyxor?

Jag kan t o m göra mig ett ärende till Stockholm om de finns att prova/köpa!

De finns i Stockholm. PMa mig för mer info angående ridsportsbutiker.

TACK! Du - jag är nybörjare här, hur gör jag för att PMa?:)

Har beställt mig ett par Pikeur Lugana vinterfodrade ridbyxor genom butiken och har hört att de ska vara kanon!

De är sköna och fluffiga men Pikeur Mondega är skönare med modellens 2st fickor ;)

Butiken där jag jobbar kommer inom kort börja sälja Pikeurkollektionen bl.a. vinterkollektionen. Finns i Västragötalands län, men vill ej göra reklam genom att skriva ut namnet däremot kan du PM:a mig så skriver jag vilken butik det gäller.

För att skicka PM klickar du på användarnamnet (t.ex. "cactuspower" om det är mig du vill pm:a) och sedan klickar du på "skicka PM till cactuspower".. eller vem du nu än vill skicka till ;)

Aha okej , nåväl är som bekant shopp-o-holic så det kan mycket väl bli ett par fodrade Mondega också så småning om. Fast just nu är ett par bruna Lugana beställda :D (samt x antal plagg från vårkollektionen :angel: !)

Hej! Införskaffade ett par Pikeur Princess häromdagen och blev stormförtjust. Fryser alltid om knäna så fort det blir lite kallt, brukar rida med långkalsong, ridbyxa och chaps (blir stelt i sadeln...). Har ridit i mina Pikeur ett par gånger nu och är jättenöjd. Ett plus är också att tyget är glansigt så det fastnar inte massa "bös" på byxorna. Dock bör man inte göra några glädjekalkyler när man provar, börja gärna med en-två stl större än vanligt, de är pytte i storlekarna:rofl: Är det nån som har tips på SMIDIGA ridhanskar för vinterbruk?

Ang ridhandskar. Kör med SM handsken. En kör handske som är både varm och tål väta och vind. Samtidigt smidig. har även skinnhandksar från Pro Rider med fleecefoder i. Grymt sköna och lagom varma och tunna att rida i.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 957
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 568
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka