Vinterridjacka

pulkaskurk

Trådstartare
Åhh jag håller på att bli knäpp!

Jag verkligen MÅSTE ha en ny tjock vinterridjacka!
Den ska vara svart eller marinblå.
Den ska gå ned en bit över rumpan.
Den måste ha sprund i sidorna
Den måste vara jättevarm, gärna dun.
Den måste ha goa mjuka muddar vid handlederna.
Den måste vara mjuk upp i kragen vid hakan, helst vara fodrad med fleece eller annat mjukt gosigt material i kragen INTE sånt där blankt äckligt läskigt material :crazy:
Den måste ha långa ärmar, jag har visst orangutang armar :o

orangutang_med_unge_(asien).jpg

Känns som att jag letat å letat både i ridsportsaffärer och på nätet men jag hittar ingenting vettigt :(

Sv: Vinterridjacka

Du skulle ha fyndat den jackan jag fyndade - marinblå, trekvartslång dunjacka från H2O för 165 kr. Kostade på den en kemtvätt - den kommer att bli kanon.

Restsamma sidan åsido. Har du kollat arbetskläder? Friluftsbutiker?

WTF!!!!! :devil: Du är då bra bråkig med mig! :)

Näe jag har inte tittat på arbetskläder denna gången faktiskt, har gjort det förr men det är så sällan de har sprund i sidorna...
Tycker det är bättre än 2-vägsdragkedja fram när man ska rida..
Men jag kanske ska kolla där igen, går väl att sy i 2 dragkedjor så det blir sprund annars..
Men det känns som sista utvägen.

Det är att välja mellan pest och kolera. Arbets- och friluftsplagg tycker jag generellt har bättre funktion och värme än ridkläder. Men vissa detaljer är ju på ridkläder utformade just för ridning. Och saknas därmed på andra plagg än de skapade för ridning.

Jag har ridit mycket i varselklassad Goretex, just för att det fyller många bra funktioner. Dock fick det ju bli med tvåvägsdragkedja, det var ett lidande jag fick acceptera :D

Jag köpte en från Horze förra hösten. Minns inte vad den kostade, men jag tror inte att den var speciellt dyr... Använde den bara när det var som kallast eftersom att jag använder tröjor från Nike och Craft som är till för vinterlöpning. Tunna, smidiga, andas och är varma! Med en sådan tröja (+säkerhetsväst) och jackan höll jag värmen bra! :)

Anky har ngn knälång marinblå kappa som jag hittade på nätet.
Någon som har en aning om hur varm den är?
Går det att rida i en så lång som bara har 2vägsdragkedja eller är den bara snygg att ha i stallet?

Vill ju ha något som ser någorlunda propert ut när jag far iväg på träningar, men den måste samtidigt vara praktisk nog att kunna använda i stallet och när jag rider ute..

Jag har din jacka :D o jag bara älskar den!

Jag säger bara Schockemöhle..... denna jacka uppfyller alla de krav du nämnt

wpid-imag0807.jpg

snogtopreiter.jpg

Nej det går inte att rida i kappor som bara har 2v dragkedja, de måste ha sprung baktill också.

Jag har en sån kappa, varm och mysig! Är ju jättemånga som kommer med det nu i vinter, nästan alla märken har en lång varm kappa. :)

Men som sagt se till att den har sprund! Antigen med knappar eller dragkedja.

PK har en!! Inte jättetjock men varm... Pacific heter modellen.

I vintras bodde jag praktiskt taget i den, de dagarn när det va kallt satan hade jag en dunväst under..

Kan jag varmt rekommendera!!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka