Bukefalos 28 år!

vinterridstövlar

_86a_

Trådstartare
Jag vill ha ett par vinterridstövlar som man inte fryser i. (är enormt frusen :confused: ) Samtidigt får de inte vara klumpiga. Jag har smala vrister och upplever att många stövlar är väldigt stora över där, vilket gör att det nästan känns som att stövlarna ska ramla av när jag rider barbacka :confused:

Tycker många skor o stövlar är lite för breda över foten (har bred fot så det är inga problem så) så det känns som man skulle kunna fastna i stigbygeln.

Nån som har nått förslag?
Hur är Mountain Horse Rimfrost Rider II? Hur bred över vristen är den? Och foten? Hur mycket kostar den?
 
Sv: vinterridstövlar

Jag har mh rimfrost. En av de bästa vinterridstövlar jag har provat! Dom är nu inne på sin 3 säsong och ser som nya ut bortsett från att dom inte är lika värmande pga att sulan är nerplattad och att dom har spruckit ovanpå foten i "gummit" eller vad det nu är i dom. Jag ska helt klart köpa ett par nya!

Jag har också smala ben och vrister och dom sitter bra på mig iallafall. Isolerar bra när det är kallt och det blir inte varmt om fötterna när det är varmare ute.
 
Sv: vinterridstövlar

Inhandlade ett par mh rimfrost i går o red i dom i dag. Tycker de känns bra! =)
 
Sv: vinterridstövlar

Jag har själv köpt ett par thermoridstövlar, finns på de flesta sidorna, och jag är väldigt smal men jag tycker de är väldigt bra ändå och de är varma, enligt mig. Jag tycker inte att det behöver vara något märkvärdigt och de kostar runt 300-400 kr.
 
Sv: vinterridstövlar

Låter kanske "klumpigt" - men den smalare graningestöveln kompletterad med fårskinnssula och go' socka funkar jättebra!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: MiniLi
·
Utrustning Enkel fråga, vilka är de bästa hoppstövlarna 2014? Vilka ska man satsa på? Önskemål är att de är av bra kvalitet, inte för stela och...
Svar
9
· Visningar
1 442
Senast: saffran
·
Utrustning Vad för skor/stövlar har använder ni med breda fötter och höga vrister? Har de senaste veckorna varit ute på jakt efter något jag kan...
Svar
4
· Visningar
1 734
Senast: Buck
·
Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 552
Senast: Louiisee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp