Vintertäcke - Stormcheeta Combo

Constance

Trådstartare
Jag ska köpa nytt vintertäcke till min arab. Jag är ute efter ett tjockt (minst 300 gr) med helhals, helst även med magplatta. Men magplatta verkar man inte kunna få tag i när det gäller utetäcken, eller? Vet ni några bra?

Men jag har iaf hittat det perfekta täcket från Shires :love:
Ett Stormcheeta Combo. Det skulle vara perfekt för min frusna pålle :idea: Har ni något att säga om det här täcket?

Sv: Vintertäcke - Stormcheeta Combo

Jag läste i en gammal tråd (med andra ord: ja, jag har använt sökfunktionen ;)) att just det här täcket har skavt sönder manen mm på en häst. Har ni andra också märkt något liknande? Shires som alla verkar tycka är så bra... :crazy:
Täckesdjungeln är ju också komplicerad :angel: ;)

Jag hade ett shires med helhals för några år sen till mitt russ, och det skavde inte på manen. Dock plattar det ju till den=)

jaga har beställt det om det är dom som är i metallicfärgerna och med 400 g fyllning?

Liknande trådar

Utrustning Äntligen har jag hittat 300 gr täcke med hals som inte är tråkigt marinblå, svart eller rutigt :up: Det ena är shires typhoon combo...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: maoulina
·
Utrustning Pållen önskade sig visst ett nytt vintertäcke i julklapp, har nu tagit sönder det älskade gamla tjocka täcket :cry: Visserligen har det...
Svar
16
· Visningar
1 876
Senast: Magica
·
Utrustning Elvira skulle behöva ett utetäcke som passar hennes behov. (= unghäst med vinterpäls, fryser bara om hon blir blöt och lite kall)...
Svar
8
· Visningar
1 334
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Tjockistråden 4
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur