Bukefalos 28 år!

Vintertäcke till shettis

L

Lozzan

Nu när det börjar bli kallt så funderar jag på att köpe ett nytt vintertäcke till ponnyn. Han har storlek 95 så dte finns inte sådär jättemycket att välja bland.

De jag har tittat på är Storm Shelter från Horze. Det kostar 589:- och har både bogveck och snabbknäppe vid bogen (som jag helst vill ha) Men jag har ingen erfarenhet av deras täcken och vill veta om det har bra passform, är hållbart (hans senaste täcke är strimlat i småbitar) och varmt/vattentätt.

jag har också tittat lite på Shires Pony Winter Typhoon, StormBreaker Combo och Highlander. De finsn i ganska små storlekar, verkar vara bra och jag har haft det märket innan (fast inte på något vintertäcke)

har ni några erfarenheter av dessa täcken eller rekomenderar ni något annat? Jag har tänkt att max betala 800-900:-.
 
Sv: Vintertäcke till shettis

Har du kollat på följande ställen?
lillhästen i stav
Jäboruder- De har butik, bläddra bara ner på deras sida så kommer du till butiken
Zolitzas- Vet att de i vinter kan ta in täcken från str 65. Bla BR och globus

hälsn snuffsie
 
Sv: Vintertäcke till shettis

Hööks har ju jättefina minitäcken!! Tyvärr bara upp till 105 cm.. :( Vår ponny drar 115...
 
Sv: Vintertäcke till shettis

Jag har ett eventtäcke i storlek 95, och det är verkligen jättebra. Läcker inte och passformen är jättebra. Jag beställde det ifrån equinet, men den sidan verkar vara nere.
 
Sv: Vintertäcke till shettis

Börjes har en del täcken? Måste verkligen säga att det finns ett väldigt dåligt utbud av så små täcken!
 
Sv: Vintertäcke till shettis

jag var inne på Zolitas häromdagen men de håller på och flyttar om hemsidan så jag kom inte in på täckena.
Lillhästen i stav har jag inte tänkt på, ska kolla det direkt.
Hööks har jag funderat på men är osäker på kvalitén och så är det inte så jättesnyggt. Likaså Börjes som inte har bogveck.
Det här är svårt, med de större storlekarna kan man gå efter utseendet men när det finns så lite att välja mellan för de små så får man ta vad som finns.



Är det någon som har erfarenhet av exklusive's vintertäcken? Jag har hört att vissa har fått vänta riktigt länge på sina varor där ifrån?
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

L
Utrustning Har varit ute på ännu en session täckesjakt och, såsom så många gånger tidigare, utan bra resultat. Den här gången så styrde jag...
Svar
11
· Visningar
1 440
Senast: Akustik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp