Vinterutrustning till fruset barn

Ska leta efter 3-fingervantar som inte är allt för klumpiga.
Jag har haft jätteproblem med kalla händer och förstår inte det där med trefingervantar. Jag red alltid med tumvantar och om det var riktigt kallt drog jag in tummen i vanten. Det funkar alldeles utmärkt om man inte ska finlira. Numera håller sig händerna varmare så nu rider jag med korrekt tygelfattning men det händer fortfarande att jag vid längre skrittpass håller tygeln fel
 
Dottern som är 10 år och också frusen av sig fick uhip jacka och kjol i julklapp. Det i kombination med varmt ullunderställ har hållit henne varm i år. På fötterna har hon hööks billiga vinterridstövlar, vilka hon även haft tidigare år men då ofta frusit i. Tror att mycket hänger på att man måste vara ordentligt varm ihela kroppen för att händer och fötter inte ska bli kalla.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag börjar bli äldre (30 nu) och har totalt hållit med hästar och i stall i drygt 20 år. När jag var yngre var det mycket viktigt för...
Svar
9
· Visningar
3 622
Senast: jennis
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp