VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Red_Chili

Trådstartare
Så, nu låstes vår underbara tråd om vinthundarna pga 2000 inlägg i den. Därför tar jag mig friheten att skapa en ny!

Hur många vinthundar har vi på buke nu?

Saluki: jag har 2, Madde 1, Klara 1, "människa vars namn jag glömt bort" hade väl 5?
Greyhound: Är det någon mer än Millan med hennes två?
Whippet: Jag har tappat räkningen. Ishtar har 2. Sedan var det ju valpar hit och dit också? samt några vuxna?
Afghan: Galatheas Cebbe är väl svårglömd :p Sedan har ju någon 1 vuxen och 1 valp? Är det fler?
Italienare: Finns ju några. Vilka?

Vad har jag mer glömt för buke-vinthundar? :angel:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Stämmer. Var ju bild på varghund i förra tråden också, men jag förstod inte riktigt om det var en bukehund eller ej.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag kom precis på att Zala inte åkt varken tåg eller buss på något år nu! :eek:
Nu ska vi åka buss i 50 min för att komma till tåget. Det är inte ens helt säkert att vi kommer med bussen (de är griniga här uppe i norr när man har hund) och Wahidah blir ALLTID åksjuk på buss. Sedan har ju ungarna här sportlov nästa vecka, så det lär bli proppat med folk hela vägen ner till Sthlm.
Jag brukar dessutom bli orolig vid resa nästan varje gång (fast, det är mest innan vi kommit iväg) även i vanliga fall när jag reser med bara Wahidah, som är underbart lätt i alla situationer, bortsett från åksjukan..

Vad tusan har jag gett mig in på?
Jag måste verkligen se till att skaffa körkort och bil så fort som möjligt..
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Men!!!!:devil:

Du glömde min BORZOI!!!:D

sen finns det ju nån mer härinne med 5borzoier
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

SORRY! :rofl:
Jag får skylla på att jag sovit bara några få timmar inatt, att jag skrivit ringsekretarprov på morgonen och att jag ska resa till Sthlm om någon timme och inte ens packat klart :angel:

Finns väl en del lurchers också? Och.. åh, jag VET att jag glömt någon!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Haha ingen fara skedd;)


Roligt att det finns så många vinthundar!!
Jag har hört det finns ett helt gäng ca 2mil från mig som varje månad träffas för att släppa hundarna på ett stort fält....Och jag bad en bekant till dem ge dem mitt nummer men har inget hört än:cry:

Jag vill ha vinthundsträff!!!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Oj, nu har vi alltså fyllt en hel tråd!

Philosophia har väl en italienare?

Jag vill också gärna ha vinthundsträff! Synd att vi verkar bo väldigt utspritt...

Jag har iaf kommit i kontakt med en kvinna som har två salukis här där jag bor, så snart ska Faiza förhoppningsvis äntligen få springa med två fina killar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Är det LC ringsekreterare du läser på till? Jag gick den kursen för Wahidas uppfödare en gång i tiden! :D Gjorde dock aldrig praktiken så det blev inget mer med det, men det är kul att kunna iaf, även om mkt fallit bort ur minnet nu...
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Ja, just det, henne tänkte jag också på.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Men då! Du får tjata lite på din bekanta och ge mailadress eller så. Kanske de inte vågar ringa?

Jag vill också ha vinthundsträff! (När Wahidah slutat halta... :grin:)


Klara:
Det var jaaaag som skrev inlägg nr 2000 :angel: :D Blev först helt förskräckt när jag såg att tråden var låst och hann tänka "MEN! Vår underbart trevliga tråd!" innan jag såg anledningen.

Låter bekant. Kanske var det användarnamnet jag inte kom på när jag startade tråden..
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Nopes, utställning. Dock har jag planerat att utbilda mig så mycket det går när det gäller LCn, har ju, som du nämnde, ganska god hjälp av en viss uppfödare som har koll :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Det borde jag ju ha fattat, du skrev ju faktiskt RINGsekreterare... :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

De som vill kan ju lägga ut en liten presentation av sig själva och hunden (hundarna) och gärna någon (nytagen) bild så att vi håller reda på alla.

Jag heter Klara, är 20 år och är ganska ny inom vinthundsvärlden med min nu knappt 8 månader gamla salukitik Faiza. Vi håller för tillfället till i norra Bohuslän, men kommer ev. flytta till Uppsala (om jag lyckas komma in på vet. utbildningen till hösten). Jag och Faiza ses oftast promenerandes här i skogen och på stränderna, ibland tillsammans med någon hundkomis och matte/husse, i stallet eller i soffan. Vi tränar även lydnad och lite nybörjaragility med brukshundsklubben ca en gång i veckan. Jag hoppas även komma iväg på någon eller ett par utställningar i år.

Jag har knappt haft någon kontakt med vinthundar innan jag blev nyfiken på salukin och tillslut bestämde mig för att det nog var en sådan valp jag ville ha. Och hittills känns det helt fantastiskt! :love:

Två ganska nya bilder som jag nog redan visat i den andra tråden.
26112897.jpg


26112964.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Bra idé!
Jag bor i Stockholm (flyttat hit från Norrland) med två whippethanar.
Ställer ut den ena ibland som är champion, den andre är kryptorchid och är champinjon i charm här hemma istället. :p Har träffat Millan och Red Chili på utställningar lite här och där.

Har hängt här på Buke sen det hette Stallet.com för jag höll på med hästar förut, men inte numera...

allatre.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag är ju rätt dålig på skriva i vinthundstråden men följer den noga!:)

Mitt egentliga namn är Frida och jag har en Borzoi hane som heter Zvyatoslav Idéfix av Fjascho - ja han är norrman;)

Vi huserar just nu straxt utanför vadstena men om ni befinner er någonstans i östergötland/närke är det bara hojta!:laugh: Ska ni ner till utställningar här i området får ni bo här:D

Jag har också funnits här sen det hette stallet men har bytt nick en eller två gånger... Jag sysslar med hästar annars i livet och ville ha en stor hund som är 'outtröttlig' och frisk. Valet blev Borzoi och jag är så nöjd med valet! Nu vill jag ha fler.....



DSC_0770.jpg
[/IMG]

DSC_0824.jpg
[/IMG]
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp