VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Philosophia har väl en italienare?

Jajamen! En liten gråhårig och galen tant i sina bästa år. Hon är alltid med var jag än går och så varit i över 14 år nu :). Här på bilden så sitter hon vid datorn och hjälper mig när jag jobbar.

Bild17-3-1-1.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Nizzeienglasburk och company har 3 afghaner (en hane, en tik och en liten valpisflicka) och 2 italienare. :p Har för mig att det är någon mer som har afghan men vet inte om den personen skrivit i vinthundtråden någon gång, jag har nog bara snappat upp det i nån annan tråd tror jag. :p
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Bra idé med presentation igen.

Jag heter Helena och har en afghan vid namn Cerberus. (Khaos Deewhy på stamtavlan, och kallas Baguss av uppfödaren.) Cerberus är för övrigt Hades trehövdade vakthund, och Baguss betyder ungefär "perfekt". Och det är han allt, min lilla perfekta vakthund. Han är just fyllda 15 månader så han börjar bli en stor kille. :)

Vi håller till i Göteborg, men eftersom jag kommer från sthlm så är vi uppe där då och då. Vi flänger även runt på en del utställningar och på LC, fast främst här i södra delen av landet.

Jag har en häst också, därav att jag hamnade här. Ska dock låna ut hästen nu, men än så länge har jag Cebbe med mig ut på ridturer då och då. :p

Mitt hjärta Cerberus (lycklig av att få busa):
DSC06126.jpg


Med kompisen Åke:
DSC06141-2.jpg


Bild tagen av Madeleine Wall:
finkille2.jpg


Dödstrött efter dag på dagis:
DSC01507.jpg


Ansikte:
DSC01228.jpg


:love:
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Trevlig idé!

Jag heter Ninni. Pluggar hund och har två salukis.
Ungtiken heter Wahidah, är född i april 2008 och är dotter till min andra hund, Zala, som är född i december år 2000.
Jag träffade saluki första gången 1995 och har bott periodvis på kenneln som Wahidah kommer från sen 2000. Zala bodde först på kenneln, men har bott hos mig då och då från 2005 och framåt. Nu är hon dock min, min, min, baaara min! :love:
Jag ställer ut en del, har hängt med på en del lure coursing och kommer vara aktiv i hundsporten med Wahidah. Zala är inte så road av någonting annat än mat, sköna sängar och springa, så hon får ta livet med ro och göra det hon känner för.

Senaste bilderna på oss:
dsc_3567-copy_30008676.jpg


dsc_3743-copy_30013570.jpg


dsc_3728-copy_30013797.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

7 hemmavarande Silken Windhounds + just nu en fodertik hemma med valp, men båda dessa kommer att flytta förstås.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag heter Jenny och huserar för tillfället i Mjölby med lurchertiken Kirsty (20 månader) och en liten flock katter.
Har haft Kirsty i 8 månader nu, hon är från Irland och kom till sverige genom NeverNeverLand förra sommaren. Jag har haft brukshund förut men nu ville jag ha en "lighthund" som inte krävde massa jobb men som ändå kunde flänga med på allt jag pysslar med i vardagen. Matchningen blev klockren.
I Mjölby pluggar jag till Lokförare och blir klar med detta om drygt ett år.

DSC_3637-1.jpg

DSC_3653.jpg

DSC_3247.jpg

DSC_3482.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag heter Madeleine snart 20 år och jag har en saluki kille vid namn Jamal "Dabka's Jamal Al-din Lamborghini" på snart 9mån:laugh: Det är min första egna vinthund men har haft kontakt med vinthundar länge tid, och ja det är helt klart mycket underbarare att ha vinrhund en att he en fullfjädrad brukshund! Vi håller precis på flytter söder ut närmare bestämt Gävle så det ska bli trevligt hoppas man stöter på lite mer vinthund människor där nere.

Vi åker så mycket det går på utställnigar och komma fortsätta med det, Ska även test Lc i sommar och kanske kapplöpning.

Jamal3.jpg

dabkas_jamal_al-din_lamborghini2.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

öhhh. jag är riktigt usel på datorer,men hur gör jag för att lägga in en bild som ni andra har gjort:o
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

herrejösses! det va rena grekiskan för en amatöranvändare som jag:crazy:

Får nog be min datanörd till kille visa mig.....


Men iaf så ser ni min lilla vinthundskille i rutan till vänster:)

Han blir 3 år nu i november och heter Loke.
Ja, fast kennel namnet är Monsieur Prosper,men han ser grovt förolämpad ut om jag kallar han det

Tror att namnet Loke gör att han känner sig cool och större än vad han är:D

Vi har vart på lite småutställningar, och det har gått ok. På de större vinthundsutställningarna är konkurrensen lite för tuff då han har alldeles för mycket vitt i ansiktet. Det beror så mycket på vilken domare det är,tyvärr.
Men detta visste jag vid köpet och tanken va aldrig att ställa ut honom. Loure Coursing har han inte fattat vitsen med ännu. Däremot att jaga på rakt spår tycker han är skitkul:) Vi har gått en del lydnad och lite agility, men min tid räcker inte till för att vidareutveckla detta. Så vi kör våra egna lydnadsträningspass själva för tillfället.

Lokes främsta sysslor är att reta vår katt, vara stallhund med tillhörande viktiga sysslor, och ligga under ett gosigt täcke och mysa

han är riktigt bortskämd och sitter till och med på en egen stol vid matbordet för att titta på när vi äter. Hm, ok då, jag måste väl erkänna att jag ger han lite från bordet:angel:
Han är alltid med mig överallt,även på jobbet. Jobbar jag kväll så får han dock nöja sig med husse, men det är inte lika bra som att vara med mig:p

Han har en dålig ovana som är riktigt jobbig och det är att han inte kan låta bli att skvätta på kattlådan när han kommer åt:mad:

Loke bor med sin lilla familj,dvs, jag, dottern, killen, katten, hästarna i Göteborg:banana:

hoppas jag lyckas lägga in bild snart, annars har jag några på "min profil"
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Testar om det går att använda bildadressen från den du har i ditt galleri.

im1ag11e.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Tack Ninni för att du startade en ny vinthundstråd :laugh:!!
Började nästan undra hur många inlägg man fick ha!! ;)

En liten presentation av mig!
Jag heter Camilla och har två Utställnings/Sällskaps Greyhound.
Det är två tikar. Min äldsta tjej heter Such Bakara´s Oceane "Oceane" och är 10,5 år.:love: Hon är importerad från Frankrike!
Min yngsta tjej heter Such Sv-08 Sobers Jambalaya "Maya". Hon är 3 år!
Maya är importerad från Italien!

Hade hoppats att Maya var dräktig men veterinären hittade tyvärr inga valpar på ultraljudet. Men kanske ligger någon valp inne och gömmer sig ändå ;) Hon hade väldigt svårt att se hela livmodern. Annars blir det ett nytt försök nästa löp.

Har tänkt att börja åka på mycket utställningar i vår/sommar och höst igen med min vackra lilla tjej! Oceane är pensionerad ifrån utställningar nu. Hon tyckte inte att det var kul det sista!

Jag älskar vinthundar och skulle aldrig kunna tänka mig att ha en annan ras än greyhound! Jo kanske någon annan vinthund någon gång då ;)

Foto0181-1.jpg


SWE08_182.jpg
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Här är en vinthund till!!

Jag har en pensionerad kappis Greyhound vid namn Gloria. Ska se om jag kan fixa några bilder senare idag. är ju så förpillat svårt att hinna knäppa kort när hon sätter upp racer fart!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

kl

"skrivaavmiginlägg":
Arg och ledsen efter LC:n idag.

Frey drog efter målet, men det är inte därför det känns tråkigt.

Det som gör mig irriterad är kommentarerna från en viss person. H*n är domare och jag tror h*n är med i styrelsen eller liknande.

Första kommentaren när Frey drar: "Spring efter henne" För det första är Frey en han, men det är inte lätt att veta :-) MEN att springa efter honom är inte en bra idé. Då tar han det som lek. Så jag gick efter honom och försökte få honom intresserad av antingen mig eller trasan. Viss framgång men när jag var nästan framme så vände han på klacken och sprang vidare.

Nästa kommentar från Personen: Varför släpper ni honom om ni vet att han drar? Om ni ska släppa kan ni ju göra det sist för vi har inte tid för sånt här. Kan ni inte släppa tiken så kanske han kommer?


Självklart hade vi inte släppt honom om vi visste att han skulle dra! Han har sin licens och har aldrig dragit förut. Hur sjutton skulle vi kunna veta att han skulle dra?
Släppa sist? Varför? Så att alla kan åka hem? Så det inte finns något som intresserar Frey och kan dra till sig honom? Jag förstår att det är tråkigt att vänta på att vi ska fånga in vår hund. Men det är vinthundar, de springer lösa och de kan få egna idéer. De är inte små robotar som släpps vid start och hämtas vid mål och sedan är det klart. De är lite mer än så. Vi har aldrig klagat när andra hundar lekt tafatt med sina mattar och hussar. Det är sådant som händer!
Varför ska vi släppa Zing? Så att båda kan dra på egna äventyr? Så att Frey får sin flock med sig så de kan jaga levande hare? De är båda två uppspelta efter loppet och spanar efter nytt byte, det första har ju redan dött.

Det känns så tråkigt. Ska vi inte kunna släppa våra hundar igen för att de KANSKE drar? Zing har alltid stannat vid mål, men en dag kanske hon får en annan idé. Det KAN inträffa. Närsomhelst. Ska hon aldrig mer få springa då?

Hur gick det då med Frey? Han sprang till slut till några personer som stod bredvid starten och en man slängde sig efter Frey. TACK! Alla såg på och Frey sprang inom räckhåll för många personer, men ingen gjorde minsta antydan till att försöka ta honom.
Hade en lös hund kommit inom räckhåll för mig hade jag försökt ta den. Garanterat.

Utöver allt detta har vi nu fått svar ang Zings ev tävlingsstarter i år. Hon får INTE tävla. Hon har för lite päls. Fast vad spelar det för roll, vi får ju ändå itne släppa henne. Hon KAN ju faktiskt tappa luren och springa någon annanstans...

Loppet gick annars kanonbra! De sprang så fint så och de är i bra kondition. Inte jättebra, men bättre än vi trodde.
Ska se efter när kappen börjar igen. Där är det iaf ingen som klagar om en hund gör fel och vi hjäpls åt om en hund kommer lös.

Tråkigt.
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sådant är så tråkigt! :(

Det är inte alltför sällan man möter på sådana personer tyvärr (både inom häst- och hundvärlden, och säkert inom många andra sporter också). Kan man inte utföra uppgiften perfekt så har man liksom inget där att göra, det finns absolut inte tid för misstag och "trams". Så trist...
Jag hoppas kunna åka på min och Faizas första LC-träning någon gång i år och jag bävar för att få ett sådant bemötande.

Hoppas du ändå kan glädjas åt att hundarna sprang fint och verkar vara i fin form!
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Utöver allt detta har vi nu fått svar ang Zings ev tävlingsstarter i år. Hon får INTE tävla. Hon har för lite päls. Fast vad spelar det för roll, vi får ju ändå itne släppa henne. Hon KAN ju faktiskt tappa luren och springa någon annanstans...

Varför får hon inte tävla pga för lite päls??
 
Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Men jisses. Sådär ska det ju inte alls behöva vara :eek: Aldrig hört talas om något liknande och vad är det för märkliga människor som inte fångar hunden om den kommer inom räckhåll :crazy:
När jag har varit på LC så har det alltid varit trevligt och de gånger någon hund smitit så har alla försökt hjälpa till så gott de kan att fånga den...

Sedan undrar jag som toughcookie, varför hon inte får springa med för lite päls.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp