VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag tror att jag måste ha blivit väldigt inspirerad av din film, i natt drömde jag nämligen att jag var med Faiza på LC. Tror till och med att Ninni och Wahidah var med. :D

Hänger jag för mycket i vinthundstråden på buke eller? :D :p

Hahaha! Jag tror det betyder att du måste komma på nästa LC-träning, när nu det blir. :D

Ja, det tror jag också!
Hon som hade salukisarna (alltså vad sjutton heter det?) som vi träffade i lördags brukar åka på träningarna i Kungsbacka så ev. kan jag åka med henne någon gång i vår, det vore kul att slippa åka själv.

Måste bara lägga upp några bilder på Faiza och hennes favoritkatt Zickzack som jag tog nyss.

Gos!
26654152.jpg

Puss!
26654170.jpg

Och en huvudbild:
26654197.jpg

Jag tror att jag måste ha blivit väldigt inspirerad av din film, i natt drömde jag nämligen att jag var med Faiza på LC. Tror till och med att Ninni och Wahidah var med. :D

Hänger jag för mycket i vinthundstråden på buke eller? :D :p

Haha!
Du är lagom mycket i vinthundstråden ;)

Förövrigt har jag en MYCKET billig valp här hemma... Hon har ätit upp min säng. Jag är så trött att jag inte ens orkar tänka på det. Bur eller munkorg härnäst. Hon äter mig ur huset.

Förresten, otroligt fina bilder du fotat Klara!

Hon är jättefin! Och vad skönt med en hund som inte jagar katt! :)

Red_chili: Oj! Hur mycket har hon tuggat sönder? Jag får vara glad att Cebbe bara tuggar på konstiga saker som han plockar från bord och så där. Typ en penna, ett block, en tång och lite sånt. Inga stora saker. Att hämta toarullar i badrummet tycks vara hans favorit dock. Dom sprids ju ut så fint i lägenheten. :crazy:

Totalt har hon tuggat sönder saker för mer pengar än de pengar jag köpte henne för (och hon köptes för 10.000kr) :cool:

Vi har en herre här hemma som väldigt gärna snor åt sig bajsblöjor :mad: om nån av oss slarvat o inte lagt den i blöjhinken (ibland är den full...o ingen orkar byta påse). Även mina amningsinlägg, dessa älskar båda hundarna. De älskar bröstmjölken, har provat ge lite större mängder som de slurpar i sig glatt. :D

Det jobbiga är allt lurv från blöjorna och inläggen, värsta pillret att städa bort!

Om det ändå var bara sådant hon åt så hade jag skrattat mig lycklig.

Idag rök: Säng, golv, tapet, datorstol.
Senaste veckorna har dessutom följande ätits: matbord med tillhörande stolar, en halv soffa, bäddmadrass, lakan, oräknerligt antal plastpåsar, blyertspenna, skräp.

Hon äter allt.
Men, hon är troligtvis skendräktig nu.. Skendräktig för första gången och 1 år gammal. Dessutom med överskottsenergi.
Hälften vore nog.
Bur och munkorg ska införskaffas. Munkorg ska få sitta på tills hon lärt sig acceptera bur.. :devil:

Om hon inte sprungit lös, ja.
Hon blir nästan värre om hon blir mentalt trött utan att vara fysiskt trött.

Hon har haft 1½ månads vila nu pga hälta. Först nu har jag kunnat börja gå några små promenader med henne igen, men det är mycket överskottsenergi i henne. Dessutom är hon skendräktig.

Hon blir nästan värre om hon blir mentalt trött utan att vara fysiskt trött.

Det där känner jag igen på Kirsty, har hon ansträngt skallen är hon i MYCKET större behov av att springa av sig än om hon bara legat i soffan hela dagen.

Wahidah blir då som en övertrött unge, ni vet, sådär grinig och pipig, lyssnar inte på något och blir skitsur vid tillsägelser. Lägger man sig bredvid henne i sängen för att försöka hålla henne lugn då så sprattlar hon runt och hugger vilt i täcket, för då kan hon inte slappna av alls.
Lite mentalträning får hon, när hon får gå promenader, men det är verkligen "allt eller inget" på henne.

Hon är jättefin! Och vad skönt med en hund som inte jagar katt! :)

Haha, fast hon försöker allt jaga. Hon brukar smyga sig på Zickzack, men sen när hon väl kommer nära, redo att kasta sig över bytet, kliver han bara självsäkert fram och stryker sig mot hennes ben eller nos. :D
Då blir hon lite smått paff, men hon nog att han är ganska mysig.

Red_Chili: Låter verkligen jobbigt att hon tuggar så mycket. Hoppas att hältan ger med sig snart. Faiza blir också övertrött ibland, helt flamsig och tjurig om vart annat.

Sånt vacker huvud hun har..

Vad roligt att du tycker det! Och jodå, i rätt vinklar så. :p :D

Red_Chili: Åh, vad härligt de ser ut att ha det! Jag undrar hur länge jag ska kunna hålla mig ifrån att skaffa en till. :p
Men det är väl ett känt fenomen att vinthundar på något konstigt sätt har en tendens att bli fler? :angel:

Jag såg t.o.m. i någon hundrasbok att det stod:
"En saluki blir lätt fler" :p
Så, ja, det är välkänt.. Jag tror faktiskt inte att jag känner till någon (förutom dig, madde och en annan bekant som har sin första saluki) som bara har en :angel:

Jag förstår det (att så många har flera alltså). Kan tänka mig att de "lever upp" mycket av varandra. De är så samspelta tillsammans.

Det dröjer nog ett tag, men så fort jag känner att jag har möjlighet och Faiza har mognat lite så...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka