VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Angående bilder: om du skaffar photobucket så är det lätt. Bara att klistra in länken när du klickar fram det lilla gula kuvertet här över när du skriver inlägg!!:)

Ja Gunilla är rar och hennes hundar otroligt vackra :laugh:

Afghaner är underbart vackra!! Jag skulle sååå gärna vilja ha en ihop med mina greyhounds men jag varken har tid eller anlag för all pälsvård tyvärr!

Ska försöka med bilder, blir det inte bra så ger jag mig.
Bild143.jpg
.
Yes, det fungerade. Så, längst till vänster två hanhundar, också från Gunilla och halvbröder till Aicha, Aicha längst till höger och däremellan Star.
Detta taget på långfredagen i år, två dar efter jag fått hem Aicha så allt var nytt för henne.
Kan ju berätta att min son är lite inne på Greyhound när han skaffar eget, pälsvården vill han också slippa...

Senast ändrad:

Men gud, supergrattis till BIS!!!!!!!!!!!!!!
Vilken dröm att få bli det på en vinthundsspecial, tjoho!!!
Men hon är fantastisk Maya, en riktig stjärna har du köpt. :laugh:

kl

tjohoo idag sprang en man ikapp mig och berättade att han hade 2borzoier och en tredje påväg från italien:bump: Då han jobbar i en bokaffär nära ska jag nog traska över nåndag och ordna vinthundsträff:idea:

FP som fortfarande inte sett EN ENDA vinthund live sen hon köpte idéfix:o

Åh, lovely! :D

Jag har haft vinthundsträff idag! Träffade Zalas son (som är helbror till W men ur tidigare kull) och hans "flockkamrat" från samma kennel. Senare mötte vi även två afghaner!
Har mängder av bilder på kameran, men inte orkat lägga över på datorn än.
Nu ska veterinär ringas och sedan ska jag iväg till mataffären. Sedan skicka iväg ansökan till kurser jag vill gå i höst - men jag har inte skrivit ansökan än.. Puh! Jag kommer bli glad när det blir sovdags.

näää va fuskigt att du träffar så många vintisar:mad:;)
Härligt då har du massvis med kort att lägga ut här sen:laugh:

ohh har fått nys om en afghan som bor precis där syrran flyttat, här ska promeneras nu när jag snart påbörjar min semester:banana:

Det blir så när man känner "halva världen" :angel: Blir du mindre avundsjuk om jag säger att jag ska träffa greyhounds imorgon eller på onsdag? :p

Lova att du fotar de vinthundar du träffar! och framförallt: njut av att titta på dem.
Annars är det lätt att göra så att ens vinthund får vinthundskompis att leka med... Man skaffar helt enkelt en till! :banana:

(fast jag måste säga att jag längtar till i augusti, då tänker jag bosätta mig på kenneln i 3-4 veckor)

Senast ändrad:

Blir du mindre avundsjuk om jag säger att jag ska träffa greyhounds imorgon eller på onsdag? :p

Det där var väl onödigt:mad:

*knakar på bokaffären och ropar in i en stängd affär efter borzoimannen*

Skaffa en till känns inte riktigt aktuellt ännu, pengamässigt och tidsmässigt skulle det fungera men jag har alltid sagt att idéfix ska ha bra lydnad och vara mer eller mindre 'perfekt' innan ny hund kommer innanför dörren (om den inte är oförskämt söt då...)

Sen tror jag säkert 2springsnissar har skitkul ihop, och det finns ju inget vackrare att ha i koppel än ett gäng vintisar... men ibland funderar jag på nåt mindre mer förarvänligt:devil:

(fast iofs....kanske nån liiiiiten ljus söt borzoi och en brun fin azawakh med vit på nostippen och en...)

Den dagen jag har massa pengar och tid så ska jag ha en brukshund och två italienska vinthundar :P Brukshunden för träning och två vinthundar så de har varandra att springa med :D

Har blivit kär sedan jag såg den unga skällande blå hanhunden för ett tag sedan ;)

Ja men se, det fungerade. Vilket fint litet afghangäng! :p Jag vill också ha två stycken, men jag har tänkt vänta tills jag klarat av nästa vårtermin. Jag ska göra praktik då och det är ju heltidsjobb. Men efter det är det uppsatsskrivning igen och då skulle det ju fungera att ha en liten puppylinare springandes här. :D

Igår var det förresten äntligen LC-träning här så nu har min herre tagit sin licens. (Förra träningen var typ 4 dagar innan han blev 18 månader. Sån himla osis.) Han fuskade lite sista biten dock, och genade istället. Det har han inte gjort förut så jag tror faktiskt att det hade att göra med den simpla banan. Ängen var långsmal och banan gick i princip rakt ut med långsidan bortåt, vände vid kortsidan och gick utmed andra långsidan tillbaka. Såklart var det ju några zickzack, men dom var så svaga så han tycktes fatta att luren ändå åker tillbaka till människorna. Men jag vette sjutton. Tänkte anmäla till något prov här nere i september så får jag väl se om han genar då med. :crazy::p

Ska se om jag kan få in filmen sedan. :)

Helt underbart att han har licensen nu! :D (det kan inte sägas för många gånger)
Trist dock att han genade. Tips: var inte med honom på några träningar alls framöver utan låt honom bara springa när det är tävling. Springer han för många gånger kommer han nog garanterat lära sig hur trasan åker och då har man en hund som genar hela tiden.. De är smarta de där dårarna.:p

Mm, jag vet. Han ska inte få träna mer. Domaren undrade om jag hade tränat mycket, men jag har ju bara varit där precis så många gånger dom sagt att jag måste. Vi har t.o.m "fuskat" bort en träning. Alltså, han gick två lopp ensam. Sedan ville dom att han skulle gå minst ett, helst flera, ihop med annan hund innan han började göra licensloppet. Men när vi skulle göra det så undrade dom varför vi inte lät det vara licenslopp 1 när han ändå ska springa. Går det så går det. Så så gjorde vi och dom sprang jättebra.

Detta var 6e gången han sprang. Men som sagt, banan hände det inte så mycket på så jag hoppas att det var lite det som var "felet" och om inte annat lär jag väl märka det på tävling sen. :D

kl

I lördags tävlade vår Abbe whippetrace. Han är ju veteran (6 år) och har tävlat flera säsonger innan han kom till oss, men detta var debut sedan flytten hit. Tävlingen gick riktigt bra, gick till D-final där han tyvärr kom sist (missade starten och var trött) men vann sin semifinal på fina 9,98. Matte och husse tyckte det var nästan lika kul så det blir några fler tävlingar i sommar. :)

Gaah!

Har hittat en hund jag vill ha - vinthund (ras hemligt) - behöver omplaceras akut då h*n ylar så fort h*n blir ensam. Och hos oss är det aldrig något problem då det knappt är någon ensamtid. Samt att vi snart flyttar till hus.

Perfekt ålder, enligt ägaren rumsren och allt sånt. Vill ha! Inte alltför dyr heller, så jag har råd att punga upp med inköpskostnaden för hunden.

Men jobbar heltid fram tills vecka 31 då min semester börjar, skit vad sur jag är. :( Och dom verkar ha bråttom att bli av med hunden då den inte kan vara ensam i lägenheten och de vill inte bli vräkta :/

Men åh.. så surt. Kanske det går att lösa på något vis ändå? Kan de inte ha sådan där "munkorg" som sitter åt så att hunden inte kan öppna munnen fram tills att du kan ta den? För då kan den ju inte yla. Självklart ingen permanent lösning eftersom det nog inte är allt för kul för hunden, men sålänge?

Tycker jag med :) eller så kan de ha semester nu fram tills vecka 31.. Visst kan jag ta den nu, men vill ju vara hemma med min hund i början. Annars kommer det väl bli ännu en husse-hund (som är sjukskriven i dagsläget). Vill ju att h*n ska präglas vid mig. Alltså se mig största delen av dygnet, i början :)

Prata med dem om det!

och du, kan du inte skicka PM om vad det rör sig om för hund? jag är otroligt nyfiken :D Lovar att inte skvallra till någon.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka