VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Haha! Tänk då vad skumt det kommer kännas när du en dag sitter med två långbeningar, eller kanske 3 och tänker tillbaka på tiden när du inte hade någon hund alls :p

Jag är inte förtjust i alla brindle-färger, men just de ljusa som även har vita fläckar/partier, de gillar jag :D Skulle jag ha whipp skulle jag ha något sådant. (Synd bara att jag inte ska ha någon...)

Då tycker jag att du tar dig upp till Sthlm så fort som möjligt ;)

Och jag måste få visa vad jag fotade idag!

waha1_44026979.jpg

waha_44026774.jpg

Jag börjar bli kär igen :love:
*går från datorn och pussar lite på den numera lugna unghunden som sover på sängen.. eller på hennes mor.. beslutsångest!*

Ehrm...fler? Nu förstår jag inte vad du pratar om :p

Kan ju säga att jag redan börjat fundera på om det inte vore en god idé att ha en liten saluki här också, så Glim har nån att leka med :D. Och när du lägger ut såna där bilder blir man ju inte mindre sugen direkt!!

Tyckte jag läste nåt om vintisträff nu till helgen, blir den av?

Haha! Vaaarför blir jag inte förvånad :confused::D
Saluki låter som bra lekkamrat! ;)

Jo, vinthundsträffen kommer bli av, dock är jag rätt säker på att jag inte ska dit. Wahidah är skendräktig och luktar tydligen jäääättegott, så alla hanhundar är tokiga i henne och hon säger aldrig ifrån när de blir för jobbiga utan försöker springa ifrån dem istället. Det är inte så kul för någon av oss...
Zala vågar jag nog inte ta med heller, en tik som ska komma har jag träffat några gånger förut och varje gång Zala försökt visa att hon tycker att tiken är otäck och säger "håll dig härifrån!" så har tiken misstagit det för en utmaning och börjar gruffa och ha sig... Jag och ägaren har brytit då, för det känns som om de inte skulle göra det av sig själva och att den andra tiken skulle kunna bli riktigt otrevlig mot Zala. Tyvärr. Kanske annorlunda om de har stor yta att springa på, men jag vågar inte prova.

Men, istället kanske jag kommer kidnappa Idefix som Frittepower här på buke har :banana:
Någon gång ska han bli kidnappad och lekt med, men vi får se om det hinns med nu till helgen, det var lite prat om det i alla fall.

Nu har jag suttit i telefonkö en stund på morgonen. Jag har ÄNTLIGEN fått tag på veterinären som opererade Zalas svans. (det tog bara någon månad...) Innan helgen kommer jag ha ett intyg på att svansen är kapad "av veterinärmedicinska skäl" eller vad det nu kallas, så att jag kan ställa ut henne utan att någon tror att hon är född med för kort svans.
Tjohej :D

(dock verkade det som om veterinären kom ihåg oss, trots att det var 2½ år sen händelsen.. jag misstänker att det inte är positiva minnen han har från oss.. :o)

Kan inte heller i helgen, men det vore jäkligt kul att vara med nån gång. Har eg inte träffat några andra vinthundar än whippar (förutom en greyhound som var här på besök en gång, hon var jäkligt cool :)), och jag är såklart nyfiken på alla andra vintisraser! Hoppas att det inte är bara whippar på LC-träningen imorrn, så jag får se några andra raser in action iaf :)

Vad gjorde ni för hemskt hos vetten då för att han skulle komma ihåg er 2 1/2år senare då? ;)

Det lär garanterat vara andra raser på träningen ;)
Du får hojta till om du kan ta dig till Sthlm (eller någonstans i närheten) någon gång så kan jag dra ihop en vinthundsträff.

Jadu.. Det var mest trassel för att de på kenneln skulle betala, men inte visste vilket försäkringsbolag Zala var försäkrad i, eller ens OM hon var försäkrad, sedan började de fundera på om de ville ha henne opererad uppe i norr (jag befann mig i Gbg då :crazy:) för att de litade mest på sin veterinär och inte på den som jag hade. Sedan när allt ändå var "klart" förutom några småsaker så fick vi inte tag på de på kenneln för då satt de i möte med telefonerna avstängda och gud vet vad. Det var en jävla massa trassel i alla fall. (och ungefär i den vändan bestämde jag mig för att aldrig mer ha en hund hemma som inte är min på alla papper, för det blir så trassligt om de måste opereras eller liknande).
Allt redde ju ut sig och blev bra, men jag skämdes som fan över att inte ha allt under kontroll och veterinären verkade tro att jag var smått galen. Dock blev alla på veterinärstationen charmade av Zala så de blev väl lite glada ändå :p

Stort grattis till din snygga hund! Du ska se att han kanske ser ut som Kid Sox när han blir stor:D. Nej ärligt, varje hund har ju sin charm och jag tror mig aldrig ha sett en ful afghan även om jag sett mindre prydliga ex samt en del lite skrämmande korsningar.

Men, istället kanske jag kommer kidnappa Idefix som Frittepower här på buke har :banana:

:eek:

haha, idéfix kommer nog stanna frivilligt hos dig och dina damer om jag känner herrn rätt:crazy: iaf tills hans navelsträng börjar värka efter matte:D

Jag är lite i väntan på vädret... är det för hett är det ingen smart åka i min bil, den är inte direkt sval kände jag igår under min färd till stan:crazy: (jag är ingen sommarmänniska!!!!!!!!!!!!)
Men jag satsar forfarande på att nån dag blir perfekt!

nu ska jag sova, hundarna tär på mig.:p

mkh -din whippet ser ut som en liten tiger! Helt adorable!!!:love:

och Niangi och Madde

Tack! Hon är lovely :love: Alldeles för söt för sitt (eller mitt?) eget bästa... Finns en viss risk för att hon kommer bli lite lätt bortskämd :angel:

haha, idéfix kommer nog stanna frivilligt hos dig och dina damer om jag känner herrn rätt:crazy: iaf tills hans navelsträng börjar värka efter matte:D

Men vad bra! Då får jag en borzoi! :D För inte kan väl du vilja ha tillbaka honom inte... Vad ska du med en zoi till? :angel:

På fredag säger SMHI att det ska vara molnigt. Lördag sol. Söndagen visas inte än. I alla fall i Sthlm..

Stort grattis till din snygga hund! Du ska se att han kanske ser ut som Kid Sox när han blir stor:D. Nej ärligt, varje hund har ju sin charm och jag tror mig aldrig ha sett en ful afghan även om jag sett mindre prydliga ex samt en del lite skrämmande korsningar.

Tackar! Man blir ju så glad när det går bra ändå, även om certet kneps av en mandinahjunior och vi knep reservplatsen. :p Och han får hemskt gärna se ut som Kid Sox när han blir stor, det gör mig ingenting. :love:;) Bara han har sin egen, galna, personlighet. :p

Jag är också sådan som gillar alla afghaner, även om man föredrar en viss typ rent utseendemässigt och på utställningar och så där. Men alla jag har träffat har varit härliga hundar oavsett. Jag har dock skonats från korsningar faktiskt. :crazy:

*KL*

Nu har jag checkat av hur det är att ställa mina damer :p
Jag har ju inte provat att ställa Zala någonsin och hon är inte ställd på 3-4 år(!). Wahidah är inte utställningstränad alls sen senaste utställningen som var i början av oktober.
Jag insåg idag att det faktiskt kommer vara konkurrens på utställningen i juli! :eek: Förra året var det ungefär 200 salukis anmälda(!) och förra året föddes det enormt många salukivalpar, så Wahidah lär få jävligt mycket konkurrens...:crazy:

Zala var otroligt mycket mer lättställd än jag trodde att hon skulle vara. Gud vad jag älskar den hunden, hon är verkligen det mest fantastiska som finns...
Wahidah tycker att man ska bita på utställningskopplet och jag funderar på att dränka det i ättika :angel:
Sedan har jag för ovana att flytta runt benen mer än nödvändigt och dra ut bakbenen mer än jag borde göra.
Det är svårt att ställa hund!

Men, min vän Sammo filmade oss, så här kommer två filmklipp som visar hur det ser ut i nuläget.
Förhoppningsvis ser det prydligare ut om någon vecka när utställningen är...

http://www.youtube.com/watch?v=1i2CU82dmaM
http://www.youtube.com/watch?v=y3VraBWp04s

Wahidah passade dessutom på att göra inbrott i min handväska och sno godis under tiden jag sprang med Zala. Hon såg mycket nöjd ut :p

Zala såg ju ut som hon aldrig gjort annat, hon stod ju som ett ljus! :bow:

Hon är en sådan hund som står precis som hon ska så fort hon stannar :D Det är underbart.
Wahidah gör oftast det, det är bara hennes framben som hon ibland ställer på tok för nära varandra :crazy:

Då ses vi där kanske, jag ska dit med afghanerna men inte ställa dem utan bara träffa lite folk och låta uppfödaren träffa mina damer.:)

Oh :D
Det är fler från buke som kommer, eller ja, Niangi kommer iaf med sin Yazid. Sedan brukar Millan komma med sina greyhounds och hm... det var nog någon mer.
En buketräff på Lövudden hade kanske inte varit helt tokigt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka