VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Låter som en utmärkt idé! Du kommer ju inte ha speciellt långt till Sthlm heller eftersom du flyttar till Gävle, eller hur?

kl

Igår hände en lite lustig grej när jag var ute och sprang med Faiza en runda. När vi kommer till stranden så kommer en mamma och hennes dotter och Faiza (som är lös) springer mot dem och skäller lite. Jag är påväg att koppla Faiza då mamman säger:

- Det är ingen fara! Det är bara en kanin vi har här!

Och då ser jag att hon bär på en svart liten kanin i koppel. :eek:
Jag kopplar såklart Faiza och går vidare, glad över att kaninen inte var lös på marken. Mamman kände uppenbarligen inte igen en vinthund eller visste vad de är avlade för...

Å. Herregud! :eek::eek:
"bara en kanin"?!!
Jag hade pissat på mig av förvåning. Eller okay.. men ja, ni förstår.. Herregud.

(hm.. jag kanske har varit med om lite väl många olyckor med hundarna med tanke på hur jag reagerar :angel:)

Ja, absolut! En större vinthundsträff vore jätteskoj!

Red_Chili: Super! Han lär iofs helst busa med dina vovvar en massa, men kan nog tänka sig att vila lite i gången då och då. ;)

Klara J: Taskigt att koppla Faiza när fruckosten är serverad på det där viset. ;)

Klara J: Taskigt att koppla Faiza när fruckosten är serverad på det där viset. ;)

Hon tyckte nog det ja, hon tycker det är alltför sällan som man möter kaniner här, dessutom inte sådana som är kopplade så de inte kan fly. :p

Haha, det är något som Wahidah redan är otroligt duktig på :p

Idag har vi haft liten buketräff!
Mina två har charmat Imported_G... (hur tusan hon nu stavar det!) hon som för länge sedan startade någon tråd där hon frågade hur vinthundar fungerar :p
I alla fall, t.o.m. Zala(!) hoppade för att hälsa på henne. Vi gick en kort vända i stan, åkte hem till mig, sedan fick de springa i rastgården. Waha har inte sprungit på läänge, så hon var överlycklig minst sagt!
När vi sedan kom hem så somnade båda hundarna på sängen och vi tittade på salukis på nätet, kollade hundrasbok och pratade hund.
Jag tycker nog allt att hon ska skaffa sig en vinthund sedan :angel:

Åh vad kul lät längtar till vi flyttar jag med så man får lite saluki sällskap, Alldelles fördåligt med vinthundar här i norr:(

haha ja men inte kan man motstå att skaffa sig en vinthund när man väl träffat en?:p

Vi har också haft lite minibuketräff för Spicy_delight och nizzeienglasburk kom förbi Göteborg. Och så fick vi sällskap av ett par som har tre afghaner och en whippet. Så totalt var det 7 affar, 2 IGs, 1 whippet, 1 schäfer och så dök det upp en gråhund och en gråhund/schäfer. Eller nåt sånt. :p

Fullt ös medvetslös. Cebbe tycker tjejer är det bästa som finns, och det är ännu skojigare när dom blir sura och säger åt honom. Då bara leker han. :cool:

Nu sover han gott på sängen. Tänkte lägga in några bilder sedan om det blev några bra. :p

åh, jag är helt salig!!1
Dina hundar är fantastiska (och det var supertrevligt att ses även om jag inte är så pigg som jag kunde ha varit)
Nu är jag helt botad från min eventuella misstänksamhet mot vinthundar. :laugh:

Delvis kl.

Vad trevligt alla verkar ha haft! Vi har haft en liten salukiträff idag, med Faizas två nya favoritkompisar. Två timmars härlig promenad med mycket bus blev det.

Faiza och Kiwi
26702664.jpg

26702708.jpg

26702719.jpg

26702754.jpg

Faiza och Pistage
26702788.jpg

26702813.jpg

26702916.jpg

Hehe! Jag kan fota närbilder på hans tovor om du vill. ;) Han badar var tredje dag och har ändå jättestora tovor mellan frambenen, mitt på låren och lite sådana ställen. Varje föning tar mellan 2-3 timmar, plus själva badtiden i badrummet och så där. *avskräcker* ;) Och igår hade han lekt i en inhägnad på dagis och kom hem med hela pälsen full med lerklumpar. På tassarna såg han ut som en sån där hund med dreads, fast av lera då, och när han hoppade upp i sängen skallrade det om leran. :D

Fast för mig är det inte tillräckligt avskräckande förstås. Vet inte vad det säger mest om, mig eller hundrasen.

haha ja det där räckte nog för att vänta nåra år till:P jag som tycker min lilla hund har jobbig päls när man ska fåna och då är han inte ens 30cm hög:p haha!

kl

Alltså, jag vet att jag redan lagt in massa bilder, men tog en uppställningsbild på Faiza idag, vilket var längesedan. Dessutom tycker jag hon är lik sin mamma på denna.

Faiza, 8 månader och 1 vecka
26714427.jpg

Mamma Dina
dina%20valpeside.jpg

(från gehela.com)

Galathea: Trots att jag är helt kär i din Cebbe så förstår jag verkligen inte hur du orkar att ha en afghan, 2-3 timmar bara för att föna! Jag som tycker det är jobbigt att behöva duscha av Faiza ibland, vilket högst tar 10 min...

Senast ändrad av en moderator:

Vilken långbening du har ;)
men visst finns det likheter! ska bli spännande att se hur hon blir när hon växt klart :D

Ja, verkligen! Särskilt när hon ligger (vilket hon börjat med på sistone) under mitt täcke med huvudet vid fotändan och sträcker upp bakbenen i mitt ansikte.

Fast när hon springer med Kiwi (som är en verklig långbening) ser hon mer lång och låg ut. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka