VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Haha, det finns nog några som jag inte känner, men det blir färre och färre som inte ingår i min bekantskapskrets och det känns som om jag iaf känner till de flesta :p
Johanna, som "wendy" heter, har 3 saluki, 1 borzoi och hennes mor har 1 saluki, 1 whipp och 1 italienare. (om jag inte tänker fel) Så tja, det blir en del hundar i hennes bdb :D

Klara J (1 saluki) Strömstad/Göteborg
Red_Chili (2 salukis) Stockholm
Galathea (1 afghan) Göteborg
Madeleinewall (1 saluki) Gävle
FrittePower (1 Borzoi)Vadstena/Motala

Vore ju kul om stället vi kan vara på har en springyta som passar vinthundar:laugh:

Jag kommer såklart bombadera buke med valpbilder sen;) Men denna tråd kommer bli lämnad ifred eftersom han är av annan ras (:eek:)

Jag fick mejl igår från en borzoiuppfödare som fråga om jag var intresserad av en valp hon hade två hanar 'till övers':cry::cry:
Men jag ska inte HA nån mer förrän idis har mognat och befäst sin lydnad:devil:
Och när jag ska skaffar ny vore det skoj ta en från samma uppfödare, idéfix syster ska ju kanske få valpar:banana: (såg ny bild på henne, mums!)

Oh vilken uppfödare/tik är det? :D

Jag kan eventuellt tänka mig vara med på träff, men det beror på VART i landet. Jag har redan flera resor inplanerat under sommaren och eventuellt blir det även några utställningar och det blir alltid dyrt dyrt dyrt tyvärr. :p
Men om träffen av någon anledning hamnade nära Småland är vi gärna med ;)

*kl*

Hej universum. Jag har två trasiga hundar. Underbart va?
Wahidah har pajjat båda framtassarna och Zala har ett sår på sidan, vid ett juver.
Wahidah har skrapat sig på stenar eller något så trampdynorna är trasiga och hon har nu plåster på sig.
Zala får ha tratt för att inte slicka på såret.

Ibland känns det som om jag inte borde ha hund...

Hej igen alla Vinthundsvänner!!

Nu är jag här igen!:) Har inte varit inne på Bukefalos alls på ett tag!
Har varit så mycket annat på gång!

Hoppas att ni har det bra allihopa med era hundar?

Som jag säkert berättade för många så blev tyvärr inte min lilla tjej dräktig!
Men vi gör ett nytt försök till hösten igen!
Hoppas att jag får behålla min gulliga valpköpare här på bukefalos;)

Har planerat in många utställningar med Maya i år. Närmast är det Larv, Tånga Hed och Bosjökloster båda dagarna!

ha det gott i solen!!

*kl*

Wahidah har pajjat båda framtassarna och Zala har ett sår på sidan, vid ett juver.
Wahidah har skrapat sig på stenar eller något så trampdynorna är trasiga och hon har nu plåster på sig.

Fy vad ledsamt!! :( Hoppas att dina tjejer snart måt bättre!

Vi som vill komma på Bukes vinthundsträff (datum och plats ej bestämt):

Klara J (1 saluki)
Red_Chili (2 salukis)
Galathea (1 afghan)
Madeleinewall (1 saluki)

Tog mig friheten att göra en lista, fyll på med namn och ändra om det inte stämmer.

Jag vill också gärna vara med :laugh:
millan30_228 (2 greyhounds)

Utställningar jag har planerat närmast framöver är:
Larv
Tånga Hed
Bosjökloster båda dagarna
Borås
Vänersborg

Tyckte väl att det varit lite väl tyst från dig senaste tiden :p Funderade häromdagen på att slänga iväg ett sms till dig för att kolla att du lever men insåg att jag inte har ditt nummer. Är övertygad om att jag haft det förut, men det försvann väl i samband med att min mobilj*vel dog i vintras.
Apropå vinter.. det känns som om det inte alls var länge sedan jag satt och längtade som en tok till en vår som kändes som om den aldrig skulle komma - och idag gick jag ut med kort kjol, men utan strumpbyxor för första gången i år :banana:

Wahidah går runt med tratt på sig nu. Zala accepterar att hon inte får slicka på sitt sår bara jag säger till henne (den hunden är helt fantastisk..) men Wahidah är helt tokig i att slicka på sina stackars tassar, så tratten får vara på så fort vi inte är ute på promenader. Det blir inte mycket promenader heller, för hon vill inte gå alls.. Stackars lilla unghund, men det borde väl läka ganska snabbt. Det är ett förhållandevis "snällt" sätt som trampdynorna är trasiga på.

Åh, påminner mig om att jag borde uppdatera min hemsida! Har mängder av hundbilder att lägga upp och en hel del texter som ska skrivas och sättas in också.. *suckar*

*kl*

tråkigt höra:( Hoppas dom blir bra snart iaf..

Det är lite "komiskt" att jag inte en enda dag det här året haft 2 friska hundar samtidigt... Alltid är det något.
Jag vill att det här skitåret ska ta slut.

*KL*

Lite uppdatering från oss då. :) Allt rullar på här borta, vi hänger i slottskogen och grillar, träffar afghaner att leka med, cebbe är på dagis och idag var det "klassfest" och Cerberus blev utnämnd till klassens clown. Förstår inte alls varför. ;)

Brorsan (nedklippt) på besök:
DSC02642.jpg

Slottskogen på valborg. Om man blundar kanske alla fulla människor försvinner. :D (hade ätit märgben så luvan har glidit ner runt halsen istället)
DSC02623.jpg

Spanar på folk:
DSC02629.jpg

Springer.. Som alltid.
DSC02638.jpg

Snobbig efter vinsten av "klassens clown".
DSC02692.jpg

Jag vill också gärna vara med :laugh:
millan30_228 (2 greyhounds)

Utställningar jag har planerat närmast framöver är:
Larv
Tånga Hed
Bosjökloster båda dagarna
Borås
Vänersborg

Roligt att du är tillbaka! Jag ska också till Larv, det blir både min och Faizas första utställning.

Galathea: Härligt ni verkar ha det! Jag har just kommit hem från två dagar i storstaden med Faiza, hon skötte sig faktiskt riktigt bra. Hon är inte riktigt van vid att sova i lägenhet än dock, varje gång hon hörde människor utanför var hon ju tvungen att gå upp och spana i fönstret och skälla lite. :p
Vi var faktiskt i slottsskogen idag och promenerade också, det var trevligt.
Och du hade rätt, duvorna var hemskt roliga att smyga på och hoppa efter! :D

KL
I går var vi dessutom på handler-kurs, som jag berättat om tidigare. Väldigt roligt, massa (ca 20) fina salukis och trevliga människor. Kändes som jag lärde mig mycket och både jag och Faiza fick bra övning. Tyvärr hann jag inte ta några kort, men det var flera andra som fotade så ev. kan jag länka eller så senare.

Han är ju helt underbar! :love::D

Hans utseende, med det där lilla pipskägget, påminner mig dessutom om en del filosofistudenter. Är det helt säkert att Cebbe inte har pluggat filosofi?

Han blir ju ibland kallad filosofen, så helt omöjligt är det inte. ;) Han gillar ju dessutom att gå undan och sitta och fundera en liten stund ibland, och ligger ofta i sängen och kikar ut genom fönstret på ingenting. :p

Heh. Cebbe vaktar också ibland när han hör folk i trapphuset. Oftast när dom för oväsen mitt i natten dock, så dom får skylla sig själva. ;)

Hittade ni något café då? :p

Vad kul!! Då måste vi ju bara hälsa på varandra i Larv! :laugh:

Med en matte som har kraftig halsinfektion och som har fått beordrat av läkaren att ta det lungt! Tycker mina prinsessor att jag är ganska tråkig! ;)
Tur att dom har en stor tomt att springa på och en och annan promenad utmed ån orkar jag ju med :laugh:. Men tyvärr inga långpromenader eller ridturer nu på några dagar!!

Foto0255.jpg

FO9A110.jpg

Foto0527.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka