VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Jag har gjort det. Sedan började jag slarva när Zala kom hem, för hon var så.. "avstängd" när hon kom hem till mig. När hon då började leka blev jag bara lycklig över att hon var så glad och tillät lek inne :angel: Det är först nu jag börjar inse att hon faktiskt inte blir mindre glad av att bara leka ute. :p

Oj, häftigt, jag visste inte att det fanns dessa varianter av saluki!

Ja att jag skrev varianter kanske är aningen missvisande. Men dem och salukin tillhör alla samma lokala variationer av denna vinthundstyp. :) Visst är det kul att kika på! :)

Hejsan allihopa! Jag heter Malin bor på Gotland och har två tigrerade whippetar. En hane på snart 1 år och en tik på snart 2 år:)

*KL*

Jag lovade ju bilder från handlerkursen vi var på förut. :p

Jag och Cebbeslebbe:
a-6.jpg

Camilla springer med Cerberus:
a2.jpg

a6.jpg

Camilla försöker friställa C (eller tvärtom):
a3.jpg

Proffshandling på hög nivå! Buskul tyckte Cerb:
a5.jpg

Hela gänget:
a4.jpg

Oj så tjusig han blivit! :) Tycker det var nyss man såg valpbilder på honom!

Han såg verkligen ut springa snyggt.

Vart ska du ställa han i sommar? vi kanske ses på nån utställning:laugh:

Ja, han KAN springa jättefint om han vill. Tyvärr blir han alltid tråkig och loj på utställningar än så länge, men med lite tur kommer det så småningom. Ska filma någon dag så ska ni få se hur han rör sig, han verkligen flyter fram ibland. :)

Jag ställer Vänersborg, Borås, Tvååker. Hmm. Sedan får jag se. Velar fortfarande om Tånga Hed. Och sedan är det väl sofiero eller nåt sånt i år igen kanske. Plus att jag vill ta hans LC-licens nu när han blir 18 månader den 25e maj. (Surt för det är träning den 21a :() Och då vill vi ju åka på någon sådan tävling med.

Oj så tjusig han blivit! :) Tycker det var nyss man såg valpbilder på honom!

Hihi! Tack! Han börjar bli riktig afghan nu. :p Jag har en valpbild på honom på mobilen som jag ju ser hela tiden, det känns som igår som han var så liten. Och när jag tänker efter känns det helt galet att det bara är lite mer än ett år sedan. :eek:

Härliga bilder! Älskar hoppbilden, han ser så mänsklig där ut på något sett! :D

kl

Faiza vill inte gärna äta sin mat på morgonen, så i morse fick hon sin mat i min mugg, och åt upp allt!

27580515.jpg

Sedan gick vi till en strand här i närheten så att hon äntligen skulle få springa ordentligt. Och gissa om hon sprang! Efter ca 15 min i full fart så började hennes tass (det gamla såret) blöda lite och jag var tvungen att koppla henne, men hon ville bara springa mer!

Såhär går det med enorm överskottsenergi och en kropp som inte är helt överens över vart man ska.
27580547.jpg

Underbart!
27580551.jpg

Strandmonstret! Tyvärr blev den suddig...
27581177.jpg

Tyckte på reklamen till HundCoachen att det ska vara med en borzoi! Jag brukar inte titta på HC, men på måndag vid 21.00 ska jag sitta bänkad med idéfix bredvid mig i soffan:D

:rofl: sista bilden (strandmonstret) var oslagbar!!!!:D

Haha, ja, ser så roligt ut med morrhåren som spretar åt alla håll. :p Verkligen störande att jag inte fick till skärpan på hennes huvud och nos.

Ja, jag hade också tänkt se det avsnittet av HC faktiskt. Jag brukar se ibland för jag tycker det är lite kul och ibland kan man lära sig något. Tycker Fredrik är ganska bra faktiskt. Och sen är det kul och se vilka problem många har med sina hundar, man inser att man kanske ändå lyckats ganska bra.

Luxus: Tack!

Jag har inte fått bilda mig nån uppfattning om han Fredrik i HundCoachen, mer än att jag läste en artikel nu i senaste 'brukshunden' eller vilken tidning det var...
Så det ska bli spännande!:laugh:

Jag lever en helt annat dygnsrytm pga jobbet så klockan 21.00 är jag i säng för länge sen;)

Jag lever en helt annat dygnsrytm pga jobbet så klockan 21.00 är jag i säng för länge sen;)

Det går ju att se det på nätet också, det brukar jag göra (så bra att man kan se när man vill!) Det finns kvar i en vecka efter att det sänts tror jag.

*KL*

Nu var vi iväg och tränade lite ringträning idag igen så här kommer det utlovade videoklippet på Cebbeslebbe när han travar. Jag önskar att han sprang lite mer så här på utställningarna men då är han mest loj och ofokuserad. Här hade vi redan sprungit typ tusen varv och han var ändå fortfarande med på noterna. :p

http://www.youtube.com/watch?v=m8pyWIWR0ZQ

Svävande steg och med all den där pälsen ser han så härlig ut :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka