VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

*kl*

Oh har tråden vaknat igen? :)

Såg någon den fina gula greyhounden på ettan i kväll, det var något program om folk som skulle starta företag och det var en karl som gjort en hundsäng och han hade med sig en charmig vovve som gled runt i möteslokalen :D

Idag har min lilla plutt fått springa lös på regnvått fält och i helg blir det kanske dejt med en av salukisarna vi känner här i staden. :)

Hur går det för er alla andra?

Ja kul att tråden hålls vid liv!

Faizas tass är fortfarande inte bra (suck..) men igår var vi iaf på promenad-date (inget springande) men Annelie och hennes salukikillar. Det uppskattades mycket! De är verkligen så himla fina ihop! :love:

Annars tar vi det ganska lugnt, lydnaden ligger lite på is nu när vi inte går kurs längre, men vi tränar lite trix och så.

Just det, det skulle verkligen vara himla kul att dra ihop en vinthundsträff!

Senast ändrad av en moderator:

Oj det är så många som haft tassproblem nu :( Trist, hoppas det blir bättre snart!
Vart är det meningen att träffen skall äga rum? :)

Vart är det meningen att träffen skall äga rum? :)

Det är väl det som är problemet, att ingen riktigt kan ta tag och bestämma plats och datum. Galathea hade som förslag att hon kunde fråga om vi kunde låna ett hus i Gbg-trakten (var det väl?) och vara där, men vet inte hur det blev med det.

Jag bor hemma över sommaren och kan nog inte få iväg min familj en hel helg, dessutom ligger Strömstad lite dåligt till, långt från allt. Så jag kan tyvärr inte erbjuda mycket.

Jag har dock inga problem att ta mig någonstans med hunden och även ta med andra om vi åker bil.

Att hyra en stuga någonstans vore ju också ett alternativ.

Kanske är svårt att få ihop något, men det hade varit himla kul!

Det lättaste hade ju varit om vi alla skulle till samma utställning :angel: Eller så får vi ha "bukecamping" på de utställningar vi är på. Men vad sägs om att faktiskt försöka kolla upp lite när det gäller möjligheter att bo någonstans? Vart skulle detta ställe i så fall vara?
Jag tror dock att jag kan ha väldigt svårt att ta mig från Sthlm pga pengabrist..

Jag har idag beställt fästinghalsband till mina damer. Ska prova bärnsten och jag hopps verkligen att det håller, för jag vill inte sätta gift på dem...:crazy:

Men blir det inte ett väldigt stort projekt om man ska hyra en stuga också?
Kanske är då Red_Chilis idé om Buke-camping på någon utställning en lättare genomförd idé?

Buke-camping låter jätte bra:D

Fast när? nu kan ju inte jag efter som min har fått en inflamerad slemsäck och ska hälst inte gå överhuvud taget:crazy:

Kanske är då Red_Chilis idé om Buke-camping på någon utställning en lättare genomförd idé?

Därför ska alla komma till lövudden, eftersom det är nästan den enda utställning jag bokat in :angel:
(Galathea kanske kan få slippa, för henne träffar jag på måndag :p)

ahhh jag är ett nervvrak idag:eek::crazy: Idéfix är hos veterinären (läs ensam och övergiven)!!!!!

Han kastreras idag...

läääängtar så efter honom!!!!!

Om ni kör hundträff på utställning kommer nog inte jag:p Mig får man inte att campa för alla pengar i världen:eek:

*KL*

Jag måste bara visa... Min grabb har fyllt 18 månader nu och får således äntligen ta sin LC-licens... Tänk att han gått ifrån det här:

DSC00051.jpg

till det här:

DSC02893.jpg

...på bara lite mer än ett år. Heeelt galet...

Ang. hundträffen så är ju jag som sagt på. Jag vet inte vart man kan ha det. Jag kollade det med huset men dom ska antagligen vara där rätt mycket. Något annat förslag? Jag bor i en etta så det kan bli liiite trångt, annars hade ni gärna fått komma hit. ;)

Oh, förresten. Har ni märkt att det är typ sommar nu? :p Det har iaf Cebbe. :D

DSC01323.jpg

DSC01317.jpg

Visst har han växt, det är fantastiskt egentligen. Folk som jag inte träffar så ofta säger jämt att Faiza växer massa fortfarande, fast jag märker det inte så tydligt förrän man jämför gamla kort och så.

Det kan nog bli lite trångt i en etta med många spralliga hundar, fast mysigt. :D

Jag tycker att Red_Chili som ändå letar lägenhet kan skaffa sig en ganska stor en så kan vi ha träff där, eller varför inte köpa ett hus på landet med massor med springytor runt. :angel:

Oh, förresten. Har ni märkt att det är typ sommar nu? :p Det har iaf Cebbe. :D

Ja, sådär ligger Faiza också väldigt mycket numera, fast idag har hon mest legat inne. Men magen i vädret ska det vara och gärna sugandes på en tuggpinne.

Det är underbart med sommar, jag har badat! (Första gången räknades inte riktigt för då bastade vi innan). Och det var varmt!

Om sisådär 10-20 år kanske jag skulle ha råd. :D

Åh, underbara Ceb! :rofl:
Mina har absolut märkt att det är sommar. T.o.m. ZALA rullar sig i gräset av ren och skär lycka. (Och jag har aldrig sett henne rulla i gräs någonsin)

Nej vi får helt enkelt ordna det på annat sätt.

Yazid gjorde en ordentlig kullerbytta när han lekte med föräldrarnas hundar i rastgården idag, så han har en stor grön gräsfläck på bröstet! :D Han gjorde nämligen en kullerbytta, gled som en svan på halsen och avslutade med ännu en kullerbytta. :D Sommarkänslor, jodå ;)

ahhh jag är ett nervvrak idag:eek::crazy: Idéfix är hos veterinären (läs ensam och övergiven)!!!!!

Han kastreras idag...

läääängtar så efter honom!!!!!

Om ni kör hundträff på utställning kommer nog inte jag:p Mig får man inte att campa för alla pengar i världen:eek:

Andas ;)
Hur lång tid tar det innan han är "fit for fight"? Galathea och Ceb är i Sthlm på måndag och tisdag och jag ska dejta dem. Tror du att ni kan vara med? Det är LC-träning på tisdag kväll. (och då ska Waha få springa för första gången!) Zala däremot har fått en svullnad i en tå och haltar om hon springer lös... Visst är det underbart att jag får ha så hela och friska hundar..?

Man behöver inte campa bara för att man är på utställning ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Guldfasanerna
  • Vilken hundras?

Hästrelaterat

Tillbaka