VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Idag lekte jag och Wahidah lite på agilityplanen :D
Eftersom morsan filmade och sedan hjälpte till vid tunnlarna (hon höll wahidah och jag stod på andra sidan och tog emot) så blev det bara två hinder filmade, men tja, Wahidah hade kul i alla fall :)
http://www.youtube.com/watch?v=LzMCacDyL4E

Så, nu är det lite väl dött här!

Vilka kommer till Lövudden?
Ska vi försöka få ihop någon liten minibuketräff?

*KL (igen)*

AH!
Idag är det utställning uppe i Alfta och det var ca 40 salukis med.
Wahidahs syster debuterade.
Först vann hon sin klass. Sedan blev hon Bästa tik med Cert(!) sedan blev hon bäst i rasen!
Det är helt sjukt! Jag som fortfarande ser henne som en liten valp :o
De ringde från kenneln till mig nyss och var helstolliga, såklart. Jisses.
Nu tycker de att Wahidah ska göra samma sak, fast på Lövudden.. Öhm. Jag känner att jag får "lite" press på mig nu. AH! Jag dör. Hihi :D

Vad kul!! Nu satsar vi på Lövudden! Eller hur :laugh:

Vad kul!! Nu satsar vi på Lövudden! Eller hur :laugh:

Oh ja :angel: Det hade ju varit tjusigt om det gått bra för både dig och mig (och ev andra bukemedlemmar som kommer) Jag blir mer och mer skeptisk till Wahidah för varje dag som går och hittar nya skönhetsfel för varje sekund... Inte blir det bättre av att hon är lite skendräktig också...
Jag har dock insett att det blir MYCKET spring i ringen för min del.
Jag ska ställa Yazid, Waha, Zala om jag hinner, sedan ska Zala in i avelsgrupp (om alla hennes barn kommer :D), Waha ska kanske vara med i uppfödargrupp (jag vill inte och tror inte det egentligen, men man vet aldrig) och så om man har tur så blir det ju in i finalringar också. Puh!

Öhm. Hjälp?
Idag fick Wahidahs ena bror ett Cert... Det är ju tokigt hur bra det går för kullen... Bara fina placeringar, cert och sådant hit och dit.. Jag vet inte om jag vågar ställa Wahidah längre. :o

KL

Jag har fått tillbaka min ena Saluki:love: Är numera stolt Saluki-innehavare igen:D

Återkommer med bilder. Just nu är hon för fet, örongegg och hudproblem, så jag har endel att fixa till. Igår hade på vi på en speciell AuraSoma-vätska för huden, idag fick hon en ordentlig shamponering, örongenomgång och oljan. Får se hur det kommer att gå.
Har försökt ha henne på diet, hon kissar inne om hon äter efter lunch... Det har funkat perfekt, tills grannen ville passa henne igår när vi var ute och åt... Han gav henne massor med mat.. Vårt fel eftersom vi inte sa något, men men.. Jag skulle inte ge någon annans hund mat om de inte bad mig, det gällde typ 2-3 timmar..
Har berättat för grannen att vår blandis har jättekänslig mage, får inte äta annat,men han ger honom också, så jag tror inte det hade hjälp att be honom inte ge henne heller..

Nu har jag massor att berätta!

Igår var vi på utställning! Det var en underbar dag och jag är jättenöjd med resultaten och även med Wahidahs kritik (mindre nöjd med Zalas kritik dock..). Ska skapa tråd om det senare med bilder och så :p

Nu sitter jag här med en grizzlehane i rummet. Det känns otroligt märkligt.
Zala löper nu och ikväll ska vi åka tåg i 12 timmar för att komma till kenneln. Att åka tåg med löptik är inget jag vill göra, så vi gjorde helt enkelt så att hon åkte med kennelfolket upp och så tog jag Gens, för att det inte skulle bli trassligt med hanhund i samma bil som löptik :p

Så nu har jag far och dotter istället för mor och dotter. Han är helt fantastisk... Jag har älskat honom i flera år, men jag fascineras fortfarande över hur underbar han är.
Han bor vanligtvis ute på landet, så nu när jag skulle gå hem med honom så tänkte jag att jag går genom centrum för att kolla hur han reagerar.

Det började med att vi mötte en liten Pomeranian som skällde som en tok. Gens tittade lite, sa lite "morr" och inget mer. Sedan gick vi igenom en låång gångtunnel under järnvägen med färgglada lampor i taket och mycket ljud. Han var helt oberörd. (dessutom mötte vi ett gammalt par som visade sig ha ägt släktingar till mina vovvar!) Genom centrum, fullt med skrikande småbarn, folk med rullatorer, kundvagnar och gud vet vad. Gens var oberörd.
Vi gick hemåt, gick förbi två små barn som var ute med två för stora hundar. Hundarna drog sig mot oss och ungarna åkte efter. :cool: Gens var oberörd.
Sedan kom vi hem. Gens nosade runt lite, nosade massor på Wahidah och på en blodfläck som Zala lämnat :p Sedan la han sig på golvet, drack ur vattenskålen och vilade.

Han är så jäkla cool! Han är så snäll, lugn och positiv. Han viftar på svansen när jag pratar med honom och undrar nog vad i hela världen han gör här :p
Wahidah tycker att han är helfestlig, så när vi kommer upp till kenneln ska de få springa i skogen tillsammans :D

Hon ser redan mycket mer tillfreds ut:)
Vad kul att du fick tillbringa lite tid med pappan, han verkar kanon!

Hej alla!

Igår kväll kom hon hem, min Miiko! Allt har gått jätte bra,inte ett pip har hon yttrat. Hon leker, äter och SOVER.
Jag känner mig så sjukt glad:banana:
Provar att lägga in lite bilder...

blick.jpg

Miikolek.jpg

JagochMiiko.jpg

miiko1.jpg

sova1.jpg

Funkar det?

Ja bilderna funkar, ALLDELES för bra! :d :D Herrejisses vilken sötnos! Är lite svag för whippar med 'lykta' (eller vita ansikten öht), ser så coolt ut.
Härligt att allt har gått så bra :)

Vilken kennel kommer hon ifrån?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka