VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Åh, visst är det surt när man ser att det finns hundar som man VILL ha, men som man inte kan ha... :(

Här i huset kommer det födas valpar om en vecka.. Det känns faktiskt skönt att inte alls ha någon tanke i stil med "åh, jag vill ha" utan mer tankar i stil med "jaha, mer jobb..." :p Fast det ska helt klart bli spännande att följa en till valpkull från dag 1. Det var trots allt mer än ett år sen sist.

Mm, och sambon bara ja om du verkligen vill får vi ju fixa det, men jag vet ju att det blir inte rättvist, mot någon!

Haha, jag är inte glad i valpar :o Tycker dom är söta, men skulle faktiskt inte vilja ha en själv, oavsett vilken hund det blir i slutändan kommer det bli en vuxen omplacering. :)

Haha, jag är inte glad i valpar :o Tycker dom är söta, men skulle faktiskt inte vilja ha en själv, oavsett vilken hund det blir i slutändan kommer det bli en vuxen omplacering. :)

Håller med:o :D

Miiko fick nya kompisar igår. Två Varghunds hanar och en gammal labbe gubbe:)

mv2.jpg

mv1.jpg

Dom stod stilla medans Miiko lekte LC! runt,runt i ilfart:)

Vilka vackra killar!
Vet du kennel eller stam?

Ja,dom är verkligen underbara!
Den stående är från Norge.
Kan PMa dig när jag frågat dom igen om kennel mm,har lite taskigt minne;)
Den stående hanen är ibland den största hund jag träffat,super i temperamentet också.

*KL*

Nu har jag äntligen fått tummen ur och fixat mig en permanent affe. :love: Var lite väntetid och så bara, men den som väntar på nåt gott osv.. ;)

tatu.jpg

Wow, personligt och SNYGGT!! Påminner lite om idèn jag skissade på Kittie för ett par år sen. ( haha, ja förutom att hon inte är någon affe då:p) Vad fick du för utlåtande av Cebbe? :D

Tack! :laugh: Jag har gamla bilder på mig när jag är pytteliten och sitter i vagn med stor affe bredvid mig, så rasen är verkligen något som känns mig rakt igenom. Så när jag ville testa att tatuera något mindre för att se om jag överlevde smärtan så kändes det klockrent med just denna. :p Cerberus är lagom mallig över att han numera finns på mattes rygg konstant, även om han förmodligen anser att den fick lite väl liten yta. För att vara så viktig som den ändå är, liksom. Min gamla dobbis var dock inte så nöjd för hon har lämnat in en skriftlig förfrågan om vart jag gömt dobbistatueringen. ;)

Hihi

Jag hejdade mig med att göra Kittietatueringen också eftersom jag känner mig själv så väl och har jag väl börjat så lär jag inte ha hjärta att motstå en Gingertaturing och en Ivertatuering och.. ja du kan ju tänka dig hur det skulle sluta. ;)

Däremot gjorde jag ett försök till en miniatyr av Kitties tassavtryck för ett par år sen, misslyckat och omgjort till vanliga avtryck, men jag försökte ju iaf. :D

Jag vill så gärna ha en ny vinthund, blir inte mindre sugen av att sitta och titta i den här tråden. Men min dotter får nog bli lite äldre. Funderar seriöst på att skaffa en fd kapplöpnings greyhound från Irland, den föreningen har ju 5 års gräns på barn i familjen och det tycker jag är bra, då måste jag vänta i 3 år till. :)
Även om min dotter älskar hundar så är hon lite brutal ibland.

Jättefint! Jag har funderat så många år på att tatuera mig, jag fyllde 30 i december och hade bestämt mig och önskade mig bidrag i present. Fick ett par tusenlappar som fortfarande ligger i röda kuvert i ett skåp... Jag kan inte bestämma mig, fasen! Men tycker japanskt är otroligt vackert, t.ex. karpmotiv men jag vill inte ha just en karp. Funderar på att göra t.ex. olika blommor istället och med en massa snyggt runt. Kalle på King Carlos i Sthlm har jättesnygga grejer, även andra djur t.ex. en svart korp. Hmmmm....

Så till vinthundsämnet; jag har anmält till Högbo Bruk, svvk på söndagen.
Finns nån av er där? :laugh:

ÅH, jag kom precis på vad jag vill ha för tatuering! Satan. Det kommer säkert göra ont.

Men ja, Högbo.. Jag hade tänkt anmäla dit men det blev inte av.. De som har "min" kennel ska dit och det var prat om att jag skulle komma dit för att vara handler åt en av deras hundar, men jag tror inte att det blir så. Främst för att jag inte vet hur jag ska ta mig dit och jag orkar inte trassla med något när jag inte ska ställa egna vovvar..

Nästa utställning för mig blir Hågelby. Har för mig att även det är SvVK. Någon här som kommer dit?

Måste ju gå många bilar från Stockholm dit på söndag morgon annars!
Jag kommer nog att åka till svärföräldrarnas stuga som ligger längs vägen redan på torsdag eller fredag och kör därifrån, så jag kan inte plocka upp dig tyvärr.

Så, nu låstes vår underbara tråd om vinthundarna pga 2000 inlägg i den. Därför tar jag mig friheten att skapa en ny!

Hur många vinthundar har vi på buke nu?

Saluki: jag har 2, Madde 1, Klara 1, "människa vars namn jag glömt bort" hade väl 5?
Greyhound: Är det någon mer än Millan med hennes två?
Whippet: Jag har tappat räkningen. Ishtar har 2. Sedan var det ju valpar hit och dit också? samt några vuxna?
Afghan: Galatheas Cebbe är väl svårglömd :p Sedan har ju någon 1 vuxen och 1 valp? Är det fler?
Italienare: Finns ju några. Vilka?

Vad har jag mer glömt för buke-vinthundar? :angel:

jag har en saluki hane ;)

någon här som ska ställa i sofiero? på specialen eller den nat? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka