VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Sv: VINTHUNDAR! (fortsättningstråd)

Du råkar inte ha msn? Släng iväg adressen till mig i PM så behöver vi inte ha kamerasnack i vinthundstråd ;) (även om vi visserligen brukar gå lite OT här då och då :D)

Faiza verkar vara ganska precis så som du beskriver Waha. :)

Wahida gjorde precis som Faiza gjorde när hon träffade Cerberus första gången. Lade sig på marken fast typ kravlade framåt men lite halvt på rygg. Äh. Ni vet ju. Men så där så att dom visar sig underlägsna men busiga och nyfikna ändå. Och Wahida är ju verkligen en tuffing som flyger upp i luften och "brottas" med Cebbe och viftar med framtassarna på samma sätt som honom, trots att han är dubbelt så stor och framför allt hans tassar är ju liiite större. :D Bäst var när han knuffade till Wahida med sina stora labbar så hon hade två grå tassavtryck med trampdynor och allt på sidan, och det enda hon gör är att flyga runt och försöka busa tillbaka. :love:

Jag tror att Faiza och Wahida kommer ha hur kul som helst ihop. :p

Bäst var när han knuffade till Wahida med sina stora labbar så hon hade två grå tassavtryck med trampdynor och allt på sidan, och det enda hon gör är att flyga runt och försöka busa tillbaka. :love:

Haha, ja åh! Om det bara hade varit bättre ljus ute så hade jag fotograferat det! Det är inte varje dag Waha haft två stooora afghantass-avtryck på ryggen.
Men du förstår att hon driver mig till vansinne ibland va? Helt jävla orädd, vill utforska allt och enorm mängd energi...

Kan inte se dina bilder tyvärr, vet inte vad som är fel men de kanske är för stora. I alla fall lägger jag in några till kort på mina åbäken så tråden hamnar på förstasidan igen.
Bild140.jpg

http://i769.photobucket.com/albums/xx331/Afghans_album/Bild010.jpg[ /IMG]
Hoppas att de blev bra nu, det är väl några år sedan Star såg ut så.
[IMG]http://i769.photobucket.com/albums/xx331/Afghans_album/Bild143.jpg
Å så en från våra promenader med afghanerna i stan'.

Kul att få se bilder på lite andra affar. :p

Här är lite kassa mobilbilder från när jag och Red_Chili träffades igår:

Som hon skrev så fotades vi typ heeela tiden. När jag smet in och letade hårfärg på Åhléns lyckades jag smygfota att dom blev fotade när jag kom ut igen. Moaha!
DSC01550.jpg

Efter några timmars promenerande gick vi hem till mig och hämtade vatten. Wahida lekte med leksak och tuggben, och man ser ju helt klart att det finns drag av piraya i hennes stamtavla:
DSC01552.jpg

Zala tog det betydligt lugnare:
DSC01553.jpg

Sedan gick vi till en inhägnad och där var det full rulle:
DSC01555.jpg

DSC01556.jpg

DSC01557.jpg

Wahida turbovilar på hemvägen:
DSC01560.jpg

Sedan gick vi till en inhägnad och där var det full rulle:
DSC01555.jpg

DEN bilden gillar jag! Det här är nog enda bilden som finns på Zala när hon leker i närheten av en afghan :D (om inte jag har några på min mobil)

(Wahidahs pirayatänder har förövrigt varit i närkontakt med tapet idag...)

Åh, vilken trevlig dag ni verkade ha! Men Galathea, du bor fortfarande i Gbg eller?

Usch, i morgon flyttar jag ifrån Faiza och kommer förmodligen inte kunna hämta henne förrän i mitten av oktober. :( Kommer sakna henne massor, men förmodligen har hon det bäst här och det är skönt för mig att komma i ordning med bostad och plugg och annat utan att ha en vildhund att tänka på.

Mmm det var härligt att se att hon också ville springa lite. :laugh:

Piraya, som sagt. :crazy:

Klara: Ja det gör jag. Men min sambos jobb stängde i gbg så han fick flytta hit upp. Och jag har varit här uppe i snart två veckor nu. Och eventuellt så kanske jag också flyttar upp ett tag. Har fått ett eventuellt jobberbjudande på ett hunddagis, så jag kanske tar ett litet studieuppehåll. Men jag får se. Jag vill ju kombinera att jobba med människor och hundar, och människor pluggar jag ju mig till. Plus att jag har jobbat med ungdomar en del. Så det vore fint att få in lite hund på CV´t också. *tänker taktiskt* :D

Usch vad tråkigt att behöva lämna Faiza. Men det är nog en bra sak ändå, så hinner du komma i ordning och allt själv först med. :)

Jag tycker dina bilder är fina, för att inte tala om motivets skönhet... Kul med hundar som alltid kan leka och inte ska slåss för jämnan. Det låter som om ni hade en heldag!

FÖR söt! :love:
Det är tur att jag träffar vuxna whippar ibland och inser att de inte är något för mig, för valparna är så söta att jag skulle kunna samla på mig en hel hög :angel:

Låter som Star det där, tuggar på allt möjligt utom leksakerna. Det är bättre när jag inte alls lämnar henne ensam, hade du gått ut en stund eller?

Hon är sådan oavsett om jag är i samma rum, 2 meter bort, eller om jag går iväg... Så fort jag tittar på henne är hon snäll (oftast), men det räcker med att jag tittar åt ett annat håll för att hon ska hitta på hyss.

Jag tycker dina bilder är fina, för att inte tala om motivets skönhet... Kul med hundar som alltid kan leka och inte ska slåss för jämnan. Det låter som om ni hade en heldag!

Tack! Min hane är väldigt lekglad, men jag får vara försiktig med andra hanar. Min är inte aggressiv alls, men har blivit påflugen av flera hanar när han själv sagt ifrån. Efter det gillar han inte att bli jagad, och när han väl blir det så brukar han säga ifrån och stanna upp och det är då andra äldre hanar har gett sig på honom. Himla tråkigt. :(

Men nu kom vi just in efter en dejt med afghan och podenco. Samtidigt var det kanske 10 andra hundar där i olika storlekar och det gick jättebra. Cerberus springer några varv, går iväg och nosar själv, luktar på lite tikar, lägger sig i en vattenpöl, leker lite till och så där. Det är skönt att se att han funkar bra med andra hundar på det viset. :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka