Vintråd - tips!

Öppnade en trevlig flaska Rioja härmokvällen, det var en fin återträff. Kommer givetvis inte ihåg vad den heter, men påminner mig om att det finns en del att välja på från den hyllan på Systemet.

Rioja brukar aldrig slå fel! Speciellt Crianzan är ju väldigt lätta och trevliga. Det brukar inte spela någon roll vilken druvblandning.
 
Jag är ingen vin-drickare av större kaliber men Château de Seguin är ett vin jag fastnat för. När jag letar vin går jag mest och letar efter snyggaste etiketten (:angel:) så det är ungefär på den nivån jag kör. Detta vin har alltså både god smak och snygg etikett :up:
Ett vin ni däremot inte behöver smaka, enligt mitt tycke och smak, är Ernst Kirchsteigers röda :wtf:
 
Jag är en såndär som gillar sötsliskiga viner när det kommer till vitt vin (favoriten är dock rött. :o
Bland vita gillar jag Ecologica och Black tower.
Bland röda gillar jag fruktiga viner också så som Allegro, Il conte och Umbala. :d Alla dessa passar till fläsk och lamm. :)
 
Mina absoluta favoriter är The Wanted Zin och 7 Deadly Zins.
Det senare tror jag till och med att jag blev rekommenderad härifrån buke :D
 
Jag kan tipsa om ett mousserande vin, en cava, som är helt underbart!

Xènius Brut Seleccion
Tillhör dock beställningssortimentet och man behöver beställa minst 6 flaskor så inget man kanske gör utan att ha provat först.
Jag drack det på en bistro första gången och var bara tvungen att köpa det. Smakar lika gott hemma som då. Mums!
 
Vilken underbar tråd! Vinfantast men köper alltid samma vin för att det är lättast så och då blir det Sunrise. Dax för mig att prova lite nytt nu!
 
Jag är en såndär som gillar sötsliskiga viner när det kommer till vitt vin (favoriten är dock rött. :o
Bland vita gillar jag Ecologica och Black tower.
Bland röda gillar jag fruktiga viner också så som Allegro, Il conte och Umbala. :d Alla dessa passar till fläsk och lamm. :)
Om det är sötsliskigt du vill ha måste du ju dricka varm och kall :D flytande äppelpaj på tetra, haha. Inget man bjussar på till finmiddag kanske men ute i den obefintliga solen funkar det ju.
 
Bonterra är ekologiskt och gott både rött och vitt.

Mont-Redon är ett lite kraftigare rött som också är trevligt.

Måste erkänna att jag är dålig på vilket vin som passar till vilken mat :o Jag vill ha vin jag tycker om, till mat jag tycker om helt enkelt :D
 
Bonterra är ekologiskt och gott både rött och vitt.

Mont-Redon är ett lite kraftigare rött som också är trevligt.

Måste erkänna att jag är dålig på vilket vin som passar till vilken mat :o Jag vill ha vin jag tycker om, till mat jag tycker om helt enkelt :D

Bra tips! :) Och jag håller med om att det är svårt att matcha, men tycker man det är gott så brukar det ju alltid funka till allt :D
 
Ett rött vin som måste testas, kallas för pinn vinet ;) sitter nämligen en liten pinne på flaskan. Cantina zaccagnini heter det
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
403
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 180
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Rosett
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 341
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp