Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Har avlagt ännu ett trevligt besök på en av Nordvästskånes mest trivsamma vingårdar, Vejby Vingård. :love: Tyvärr hade mitt förra favoritvin därifrån utgått ur standardsortimentet, men avnjöt ett gott lagrat rosé och ett mycket trevligt rödvin, också det på Regent och Cabernet Colonjesdruvor.

Inför gårdsförsäljning, snälla!
 
åh en sån flaska har jag som ligger och väntar på mig, hinner du dricka innan mig får du gärna lämna lite recension :)

Menar du det grekiska eller det ungerska?

Det ungerska drack vi igår, jag och en kompis. Det var gott! Påminde om Cassilero del Diablo, som jag också gillar. Det smakade inte som de ungerska jag druckit tidigare, men det var gott. Kunde smakat lite mer, men så drack vi det inte välkylt heller utan mer ljummet, då vi var ute och hajkade.
 
Menar du det grekiska eller det ungerska?

Det ungerska drack vi igår, jag och en kompis. Det var gott! Påminde om Cassilero del Diablo, som jag också gillar. Det smakade inte som de ungerska jag druckit tidigare, men det var gott. Kunde smakat lite mer, men så drack vi det inte välkylt heller utan mer ljummet, då vi var ute och hajkade.

Ungerska, Lollipop-vinet :)
får testa det någon dag
:d
 
14847286.jpg


Köpt ett oranget vin från Georgien! Ska bli spännande att testa. Detta är från 2015 och lagras i sådana kärl som syns på bilden långt ned under jorden.
Har druckit oranget vin förut men aldrig från Georgien!

Stor hiss på detta!!!
 
Smakrapport som utlovat:

Trebbiano från Azienda Agricole Casale (2014): Jag testade mest för att det verkade spännande med orange vin, och kan väl sammanfatta det som så att det var mer spännande än gott. Fullt drickbart, men lite för sliskigt och cognacaktigt för min smak.

Riesling, Melsheimer (2018): Ett ganska medelmåtta Riesling, en gnutta för sött (jag blir mer och mer som min far för varje dag som går - han tycker nästan alltid att viner är för söta!) tyckte jag men sambon var mycket nöjd.

Slutligen delade vi på deras dyraste glas (vilket med skotska mått mätt innebär typ 120 kr :D) vilket var en Malbec från Château les Croisille, 2015. Malbec brukar vara ett säkert kort med mig men jag har inte provat så många franska. Det här var i alla fall en riktig fullträff och sådär så att jag ligger här i sängen och suktar efter ett andra glas...

Resten av menyn jobbar vi oss igenom en annan gång!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp