Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Gick på ett bolag jag inte besökt tidigare. Alltså hittade jag inte i hyllorna, och mitt favvovin (Marques de Cácares) fanns inte där.

Köpte en flaska jag inte smakat tidigare. Det var riktigt gott! Det blir mer av den.
Det är en tempranillo. Min favoritdruva.
20181010_200417[1].jpg
 
Gick på ett bolag jag inte besökt tidigare. Alltså hittade jag inte i hyllorna, och mitt favvovin (Marques de Cácares) fanns inte där.

Köpte en flaska jag inte smakat tidigare. Det var riktigt gott! Det blir mer av den.
Det är en tempranillo. Min favoritdruva.
Visa bifogad fil 20297

Den är en prisvärd favvo sen många år :)
 
Jag försöker ta mig ur mitt sydfranska beroende och pröva lite nya saker. Det här var en väldigt trevlig bekantskap!

1539460887914.png


Casaloste Chianti Classico 2015, nr 2375, 179 kr
 
Jag drack detta, Dancing Bull, Zinfandel, på ett hotell för en liten tid sedan. Jättegott!! Nu har jag beställt en flaska via Systembolaget, får se om det smakar lika gott hemma, det är ju inte alltid så....!
rancho-zabaco-zinfandel-california-dancing-bull_1.jpg
 
Jag drack detta, Dancing Bull, Zinfandel, på ett hotell för en liten tid sedan. Jättegott!! Nu har jag beställt en flaska via Systembolaget, får se om det smakar lika gott hemma, det är ju inte alltid så....!Visa bifogad fil 20436

En av mina absoluta Zinfandelfavoriter. Har nog beställt runt 20 flaskor senaste året.

Men det smakar nog illa hos dig, skicka PM så får du adress där vi tar väl hand om det ;)
 
Gick på ett bolag jag inte besökt tidigare. Alltså hittade jag inte i hyllorna, och mitt favvovin (Marques de Cácares) fanns inte där.

Köpte en flaska jag inte smakat tidigare. Det var riktigt gott! Det blir mer av den.
Det är en tempranillo. Min favoritdruva.
Visa bifogad fil 20297

På tal om tempranillo fick jag precis denna av grannen. Hällde upp ett provglas ( :angel: ) och ställde på kökshyllan.

1ADE7CB6-DAB2-48D9-AC92-FB15DF51BC10.jpeg
 
Köpte denna, lät gott när jag läste på lappen. Det var väldigt lättdrucket :angel: En bieffekt, jag går i sömnen! Jag drack det i torsdags och igår, och bägge nätterna har jag underhållit resten av familjen under natten :oDSC_0168.JPG
 
Pa tal om vins bi-effekter - jag alskar verkligen ett runt rott vin sahar pa hostkanten, meeeeen, man blir ju sa somnig av ett glas eller tva - finns det nagot satt att komma runt detta?
 
Då tycker jag att du ska prova denna nästa gång. Drack första gången igår och den var riktigt god och liknar Sankt Anna men skillnaden är framförallt att det är en blandning mellan druvan Riesling och Gewürztraminer (sistnämnda en bra ”ingångsdruva” för den ovane vitvinsdrickaren :p )
268395.jpg
Jag tackar för tipset om denna också, provades i helgen och den var helt i min smak! :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp