Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som stickat med Peer Gynt från Sandnes Garn? Är väldigt sugen på deras nya tweedfärg, men har aldrig känt på garnet och funderar på om det är stickigt!
Jag stickade sonens tröja i det och det är inte stickigt, i alla fall inte om man jämför med Lettlopi som är att ta på sig en krusbärsbuske😂
 

Bifogade filer

  • 300FCD1C-416D-4D34-933F-3B29ADF0A417.jpeg
    300FCD1C-416D-4D34-933F-3B29ADF0A417.jpeg
    716,9 KB · Visningar: 109
Förstår att du är nöjd! Oket ser ut att lysa :love: Otroligt fin!
Tack!!!❤️ Ja, det poppar verkligen mot den mörkgrå bottenfärgen! Jag är lite sugen på att göra samma tröja med turkos ok också eftersom jag har garn till det men jag vet inte om jag känner för plocket med tre trådar igen😂
 
Sonens första socka (min första socka någonsin) klar, repade dock upp skaftet och hälen och började om.. Mönstret va för krångligt. Fick ett nytt mönster av svärmor som jag började på idag och det va betydligt enklare. Imorgon gör jag socka nr två😊
 

Bifogade filer

  • 9805059A-31F0-4CFB-8C3C-2D9095D378F8.jpeg
    9805059A-31F0-4CFB-8C3C-2D9095D378F8.jpeg
    515,6 KB · Visningar: 44
Blockning! Fick sträcka lite i oket längst ner men nu är det jämt och fint! Så jäkla nöjd med min fina tröja!!

Den ar jatte fin! Varifran har du fatt monstret? Jag borjar sa smatt fundera pa att antligen hitta ett garn som inte innehaller nagon ylle (jag ar jatte alergisk, det kliar inte bara, jag far roda utslag genom blusar och andra klader under) och sticka en sadan.
 
Funderar på om jag ska ge upp att få det att fungera med garnet jag har. Får det inte till att bli 21x28 utan det blir 20x29 som bäst. Det är en tröja jag ska sticka. Hur hade ni gjort? Köpt annat garn?
 
Funderar på om jag ska ge upp att få det att fungera med garnet jag har. Får det inte till att bli 21x28 utan det blir 20x29 som bäst. Det är en tröja jag ska sticka. Hur hade ni gjort? Köpt annat garn?
Tagit fram miniräknaren och tvingat det att funka typ 😅 kanske behövs nån extra maska eller mindre storlek eller om det finns rörelsevidd som kanske gör att 20m blir perfekt osv osv
 
Tagit fram miniräknaren och tvingat det att funka typ 😅 kanske behövs nån extra maska eller mindre storlek eller om det finns rörelsevidd som kanske gör att 20m blir perfekt osv osv

Ska sticka en balloon sweater ifrån petiteknit så den är ju rätt oversize. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 149
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 692
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 754
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 668
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp