Bukefalos 28 år!

Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
10422381_10155303684955545_7726985100250253646_n.jpg


Den är inte tvättad, och blixtlåset är inte ditsytt, men den är färdigstickad :D
 
Jag har fått önskningar om att brodera bonader med specifika tryck/dekorationer och jag undrar om det är någon som har några tips och tricks när det gäller att göra egna mönster. Har inte broderat på flera år men känner att jag skulle vilja sätta igång igen :)
 
Tack :)

Jag har använt mollygarn ( stenar i rumpan på den lila när plastgratulanten tog slut) och grunden är ett gratismönster, samma för båda. Resten är frihand

PM ar dig länken till sidan, finns massa kul lättvirkade gratismönster
 
Roligt att fler uppskattar minions :) posta bilder när ni är klara så kan vi skapa bukes egen minionarme :devil:

PM ar dig genast :)
 
@Jonaz Oj vad mysig den ser ut!

Stickat klart kofta till lilla systerdottern.
11084240_739326596188722_4689694458324518038_n_zpsz1byvq2y.jpg


Funderar på att brodera något mönster på, men vi får väl se om jag kommer så långt. Tänkte test-tvätta den och se vad som händer först.
 
Jag också, hennes mönster är så fina :love:

Kan inte påstå att jag tycker att det var svårt, virkade alla plattor och satte i hop dem efter beskrivningen, lätt som en hippoplätt.
Det enda svåra var när det vita garnet tog slut och jag upptäckte att det slutat tillverkas :mad: men efter ett par veckors letande hittade jag ett nystan och hippon blev färdig.

Passar i övrigt bra att göra av restgarner om man vill ha olikmönstrade rutor eller african flowers som jag använde, i mönstret ingick även en beskrivning med mormorsrutor men jag tyckte flowermönstret var finare.
 
Puttar upp denna gamla tråden eftersom jag känner ett enormt behov att få bekräftelse över att jag är duktig. :D
Lärde mig virka för två veckor sen och inte trodde jag väl att jag skulle kunna skapa något såhär fint.. :angel:
På väg att bli en babyfilt.

IMG_20150615_073250_zpsfdkinmkx.jpg


Filten/mönstret heter Sophie's Universe och är gratis.
 
Puttar upp denna gamla tråden eftersom jag känner ett enormt behov att få bekräftelse över att jag är duktig. :D
Lärde mig virka för två veckor sen och inte trodde jag väl att jag skulle kunna skapa något såhär fint.. :angel:
På väg att bli en babyfilt.

IMG_20150615_073250_zpsfdkinmkx.jpg


Filten/mönstret heter Sophie's Universe och är gratis.

Jisses va snygg!!
 
Äntligen en tråd för garngrejs!
Jag stickar en hel del, tog upp det igen för ett par år sedan och stickade då bara raggsockor. Nu är jag snart färdig med min första islandströja, håller på med en topp med raglan och nåt veck fram som krävde mycket hjälp att komma igång med, och så har jag börjat på en snabbstickad enkelt blåvitrandig sommartröja nyligen.
Planen när dessa tre projekt är färdiga är en ny islandströja i lite nättare modell (om jag nu hittar mönster till det någonstans) och ett par mönsterstickade vantar... nån mössa till vintern blir det väl också längre fram.
 
@Bliss Själv kommer jag nog ta upp garnet igen till hösten. Har precis fått hem första beställningen med tyger till mina klänningar jag ska ha under Medeltidsveckan så det är prio ett nu ;)
 
@Masqueradee har för övrigt ett helt gäng med klänningar jag sydde och hade på medeltidsveckan för sisådär en 15-17 år sen :) Sydde massor förr, och köpte en ny symaskin för ett par år sedan då jag sydde ett par lapptäcken, förkläden etc men kom aldrig igång med klädsömnaden igen... kanske en vacker dag ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 123
Senast: Farao
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 546
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 813
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 788
Senast: Miao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp